پرطرفدارترین خوراکی های جهان ، جهانیی از رنگ و طعم های بی نظیر

به گزارش آسمان فارس، رژیم غذایی هر کشور بخشی از فرهنگ مردم آن محسوب می گردد. هر منطقه با توجه به مواد غذایی موجود در آن، سبک آشپزی و چاشنی ها مورد استفاده، غذاهای خاص با طعم هایی متفاوت دارد که بیانگر سلیقه و ذائقه مردم آن منطقه هست. چشیدن غذاهای کشور یا شهری که به آن سفر می کنیم، بخشی از جذابیت سفر محسوب می گردد. بعضی از گردشگران با اشتیاق زیاد این کار را انجام می دهند و سعی می کنند از منوی غذایی رستوران ها، غذای محلی خاص آن منطقه را انتخاب کنند یا حتی غذاهایی را امتحان می کنند که در بازارها و غرفه های خیابانی عرضه می شوند. عده ای نیز هستند که از امتحان کردن طعم های جدید و متفاوت هراس دارند و ترجیح می دهند غذاهایی را بخورند که مشابه با غذاهای کشور خودشان باشد. اما پیشنهاد ما به شما امتحان کردن پرطرفدارترین خوراکی های دنیا است. با این کار شما می توانید اطلاعات بیشتری در خصوص مقصدی که به آن سفر کردید، به دست آورده و شناخت بیشتری در خصوص ملیت مردم منطقه، فرهنگ و آداب و رسومشان به دست آورید. در این بخش قصد داریم تعدادی از خوشمزه ترین خوراکی های دنیا را به شما معرفی کنیم تا اگر گذرتان به هریک از این کشورها افتاد، با دانستن لیستی از بهترین خوراکی های دنیا، بدانید کجا چه چیزی بخورید.

پرطرفدارترین خوراکی های جهان ، جهانیی از رنگ و طعم های بی نظیر

شیرینی باقلوا در ترکیه

یکی از خوشمزه ترین شیرینی های ترکیه، باقلواست که پیشنهاد می کنیم در طول سفر خود برای یک بار هم که شده آن را امتحان نمایید. این شیرینی که یکی از پرطرفدارترین خوراکی های دنیا هست از لایه های خمیری تهیه می گردد که با شهدی از گلاب، زعفران و عسل شیرین شده اند. باقلوا با توجه به موادی که در لابه لای خمیر آن قرار می گیرند، انواع مختلفی دارد. محبوب ترین انواع باقلوای ترکی شامل باقلوای گردویی، باقلوای پسته ای، باقلوای شکلاتی هستند. اگر به استانبول سفر کردید، می توانید در یکی از کافه های سنتی آن نشسته و باقلوای استانبول را به همراه یک قهوه ترک نوش جان کنید. اگر سفر شما در ایام عیدفطر باشد، این امکان را دارید که در حین قدم زدن در خیابان های شهر شیرینی های خوشمزه ترکی نیز نوش جان کنید.

پینچو در اسپانیا

پینچار در زبان اسپانیایی به معنای سوراخ کردن هست. پینچو (Pincio) نیز یکی از خوشمزه ترین خوراکی های دنیا بوده که از لغت پینچار استخراج شده است. دلیل این نامگذاری شکل این غذاست. برای درست کردن پینچو تکه هایی از نان را بر روی یک سینی قرار داده و لایه هایی از گوشت، ماهی، سبزیجات و پنیر محلی را بر روی آن قرار می دهند. برای اینکه محتویات قرار داده شده بر روی نان نریزد، یک خلال را در آن فرو می نمایند. سپس سینی حاوی پینچوها را در فر قرار می دهند تا بپزد. پینچو یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای اسپانیا بوده که در منوی اغلب رستوران های این کشور وجود دارد. از این رو به راحتی می توانید به آن دسترسی داشته و طعم آن را امتحان کنید.

مرغ و وافل در آمریکا

در آمریکا می توانید مرغ و وافل سفارش دهید. ترکیب این دو شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما بسیار خوشمزه است. مرغ و وافل یکی از بهترین خوراکی های دنیا بوده که با عسل یا سس خورده می گردد. این غذا در سال های اخیر به کشورهای دیگر هم راه پیدا نموده و هواداران بسیاری دارد.

پای ساسکاتون در کانادا

ساسکاتون (Saskatoon) نام شهری در کشور کانادا بوده که دارای نوعی خاص از توت وحشی است. این توت که ساسکاتون نامیده می گردد، مزه ای بین آلبالو و زغال اخته دارد. از این میوه برای درست کردن پای استفاده می نمایند. ترکیب پای ساسکاتون با بستنی طعمی منحصر بفرد دارد که پیشنهاد می کنیم حتما در سفر خود به کانادا آن را امتحان کنید.

پیکارونس در پرو

پیکارونس (Picarones) یکی از پرطرفدارترین خوراکی های دنیا هست که ظاهری شبیه به دونات داشته و از آرد، سیب زمینی شیرین، مایع خمیر، شربت نارنج، شکر و رازیانه تهیه می گردد. ترکیب این مواد را در روغن سرخ نموده و روی آن را با شیره می پوشانند. پیکارونس را می توان از غذاخوری ها و غرفه های خیابانی تهیه کرد.

آنتیکاچس در پرو

آنتیکاچس (Anticuchos) یکی از غذاهای محلی کشور پرو بوده که در غذاخوری ها و غرفه های خیابانی این کشور با قیمتی بسیار ارزان قابل دسترسی است. پس، پیشنهاد می کنیم اگر گذرتان به پرو افتاد، خوردن آن را هرگز از دست ندهید. البته این غذا را در دیگر کشورهای آمریکای جنوبی نیز می توانید پیدا کنید. آنتیکاچس در واقع همان قلب گاو کباب شده است. برای تهیه این کباب که یکی از بهترین خوراکی های دنیا بوده، قلب را تکه تکه نموده و به مدت چند ساعت در یک سس می خوابانند تا طعم بگیرد.

آسادو در آرژانتین

آسادو (Asado) در واقع کبابی است در یک نان باگت قرار گرفته و به همراه سالاد و سس سرو می گردد. برای تهیه آسادو مقداری گوشت گوساله، سوسیس یا بال مرغ را بر روی آتش نرم قرار می دهند تا به آرامی گریل گردد. این تکنیک کباب کردن معمولا زمانی استفاده می گردد که خانواده ها یا تعدادی از دوستان در کنار هم جمع می شوند و قصد دارند ساعاتی دور هم بگذرانند. آسادو خاص کشور آرژانتین است، اما در کشورهایی چون برزیل، کلمبیا، پرو و شیلی نیز می توانید این سبک را ببینید.

پاستیلا در مراکش

پاستیلا (pastille) نوعی نان میان پر و یکی از خوشمزه ترین خوراکی های دنیا بوده که طعمی شور و شیرین دارد. برای تهیه این غذا خمیر را باز نموده و درون آن را با گوشت کبوتر پر می نمایند و برای خوشمزه تر شدن آن نیز مقداری زعفران، دارچین و گشنیز به آن می زنند. سپس خمیر را درون فر قرار می دهند تا بپزد و در نهایت بر روی آن پودر شکر می ریزند. طعم شوری غذا از مواد درون پیراشکی و شیرینی آن به خاطر پوشش شکری روی آن است.

پوتین در کانادا

سیب زمینی سرخ نموده یکی از پرطرفدارترین و لذیذترین غذاهایی است که محبوبیت دنیای دارد. پوتین (Poutine) در واقع همان سیب زمینی سرخ شده است که برای خوشمزه تر شدن آن از مقداری آب گوشت یا مرغ به همراه سس بر روی آن استفاده می نمایند. پوتین (Poutine) یک پیش غذای کانادایی است که از سال 1950 در این کشور سرو شده و هواداران بسیاری نیز دارد.

وادا در هندوستان

وادا (vada) یکی از انواع غذاهای محلی هند بوده که با ارزان ترین قیمت در غذاخوری های خیابانی این کشور به فروش می رسد. وادا که یکی از پرطرفدارترین خوراکی های دنیا بوده، انواع مختلفی داشته و در مناطق مختلف هندوستان به اشکال مختلف تهیه می گردد. این غذا ترکیبی از سیب زمینی، پیاز و ادویه جات بوده که در روغن سرخ شده و به صورت ساندویچی سرو می گردد.

هالوسکی در اسلواکی

هالوسکی (halushki) نوعی پاستاست که برای تهیه سس آن از پنیر فتا و کره استفاده شده و با گوشت کبابی خوک تزئین می گردد.

خورشت بز در مونتسرات

با اینکه گوشت بز معمولا کمتر از گوشت گوسفند یا گاو مورد استفاده قرار می گیرد، اما از آن ها ارزان تر بوده و حتی نرم تر و لذیذتر است. مونتسرات (Montserrat) جزیره ای در دریای کارائیب بوده و محلی های مونتسارت از گوشت بز خورشتی لذیذ و خوشمزه تهیه می نمایند که خوردن آن خالی از لطف نیست.

چیوپینو در آمریکا

چیو پینو (Cioppino) نوعی غذای دریایی ایتالیایی بوده که اولین بار توسط ماهیگیران تهیه شد. ماهیگیران پسماندهای صیدشان را که ترکیبی از انواع مواد غذایی دریایی بود، با هم ترکیب نموده و با ادویه جات مختلف می پختند. این غذا که یکی از خوشمزه ترین خوراکی های دنیا هست، امروزه در هتل های 5 ستاره و رستوران های لوکس سرو می گردد. بهترین نوع چیوپینو را می توانید در کشور آمریکا نوش جان کنید.

کالالو در کارائیب

کالالو (Callaloo) نوعی خورشت بوده که اغلب در بخش شرقی کارائیب دیده می گردد، اما در واقع از شرق آفریقا به این منطقه رسیده است. این خورشت از ترکیب سبزیجاتی چون اسفناج آبی، تارو و گل تاج خروس تهیه شده و با غذاهای دریایی مانند میگو، شیره نارگیل و ادویه جات مختلف طعم دار می گردد. روش پخت این غذا که یکی از بهترین خوراکی های دنیا هست، بسیار ساده بوده و برای گیاهخواران مناسب است.

کوشاری در مصر

از جمله غذاهای محلی مصر که می توانیم به گیاهخواران توصیه کنیم، کوشاری (Koshari) است. این غذا از ترکیب برنج، ماکارونی، سس گوجه فرنگی، پیاز سرخ شده، سیر، عدس، نخود، سرکه و ادویه جات مختلف تهیه شده و طعمی تند دارد. کوشاری یکی از محبوب ترین غذاهای سنتی مصر بوده که در منوی اغلب رستوران های این کشور دیده می گردد.

کاو سوی در تایلند

سوپ نودل یکی از معروف ترین غذاهای تایلند بوده که از نودل به همراه مواد دیگر تهیه می گردد. کاو سوی (khao soi) نوعی سوپ نودل بوده که در لائوس تایلند طبخ شده و در آن از نودل های برنجی استفاده می گردد. برای درست کردن این سوپ ابتدا نودل ها را سرخ و تکه تکه نموده و سپس آن ها را به یکی از انواع سوپ های محلی اضافه می نمایند.

چاپولینس در مکزیک

شاید خوردن این غذا برای شما کمی چندش آور به نظر برسد، اما چاپولینس (chapulines) یکی از پرطرفدارترین خوراکی های دنیا محسوب می گردد. برای تهیه این غذا ملخ ها را با موادی چون سیر، آبلیمو یا نمک طعم دار نموده و در روغن سرخ می نمایند تا ترد گردد. چاپولینس یک غذای تابستانی بوده که می توانید آن را در سالن های ورزشی، بازارها و غرفه های خیابانی به راحتی پیدا کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 327

به "پرطرفدارترین خوراکی های جهان ، جهانیی از رنگ و طعم های بی نظیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرطرفدارترین خوراکی های جهان ، جهانیی از رنگ و طعم های بی نظیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید