غذاهای سنتی سنت پترزبورگ

به گزارش آسمان فارس، معرفی غذاهای سنتی سنت پترزبورگ

اگر به روسیه سفر نموده اید، خیلی هیجان انگیز است که طعم غذاهای سنتی سنت پترزبورگ را بچشید. غذاهای روسیه ای پرکالری بوده در نتیجه باید برای بشقاب هایی پر از کالری آماده باشید. ناگفته نماند که دسرهای لذیذ و خوشمزه روسیه که با آبلیمو سرو می گردد حس و حال دلنشین تری داشته و لذت سفر را چندین برابر خواهد نمود. در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین غذاهای سنت پترزبورگ را به شما ارائه دهیم.

غذاهای سنتی سنت پترزبورگ

بیف استراگانوف

یکی از غذاهای سنتی سنت پترزبورگ که این غذا در قرن نوزدهم نام خود را از یکی از ثروتمندترین و نجیب زادگان روسیه گرفته است. بیف استراگانوف نه تنها در روسیه بلکه در تمامی جهان هواداران خود را داشته و در اکثر رستوران ها سرو می گردد. این غذا شامل قطعات کوچک شده گوشت گاو، یک سس خامه ترش و سبزیجات مختلف است.

رستوران های زیادی در سطح شهر سنت پترزبورگ قرار دارند که این غذای خوشمزه را سرو می نمایند پس سعی کنید بهترین نوع آن را میل کنید.

پنکیک مزه

پنکیک ها در انواع مختلف و در کشورها مختلف پخته می گردد. اما در روسیه در بین غذاهای سنتی سنت پترزبورگ قرار داشته و طعم و مزه آن فرق دارد و با تغییرات خاصی سرو می گردد. به خصوص در کشور روسیه با پنکیک های گوشتی، پرتقال و گوشت، کلم و پنیر خواهید دید که هیجا پخته نمی گردد. در اصل مواد داخل پنکیک ها پخته شده و به داخل خمیر مخصوص رول می گردد. ناگفته نماند که این غذا اصلا رژیمی نیست و کالری بالایی دارد. اگر گزینه بهتری می خواهید پیشنهاد ما پنکیک ساده تر با خامه ترش و خاویار است.

برش

نوعی سوپ خوشرنگ و هیجان انگیز که از اوکراین وارد روسیه شد و جزئی از غذاهای سنتی سنت پترزبورگ نهاده شد. اوکراین همسایه روسیه در اروپای شرقی واقع شده است که غذاهای متنوعی هم در آن کشور می توان پیدا کرد. همچنین عناصری که اوکراینی ها در این غذا استفاده نموده و رنگ و بوی روسیه ای را می دهد قابل ستایش است.

یکی از مواد اولیه سوپ برش، لبو یا چغندر قند است که وجود آن رنگ و بویی باورنکردنی به این پیش غذا داده است.

البته این سوپ در فصول مختلف سرو می گردد و با توجه به فصل سرد یا گرم به مهمانان داده می گردد. خامه ترش و مزه هایی که کنار سوپ برایتان می آورند هم هیجان انگیز خواهد بود.

شکی

شکی یکی از مهمترین غذاهای سنتی سنت پترزبورگ که در قرن نهم میلادی پخته شد و برای اولین بار برای مردم سرو شد. مواد اولیه این سوپ کلم و گوشت است که ترکیب آن بسیار لذیذ و خوشمزه می گردد. بعد از قرن نهم طرز تهیه این سوپ تغییراتی پیدا نموده و سبزیجات و چاشنی های دیگر به آن اضافه شد. سوپ شکی به طور سنتی با یک قاشق غذاخوری از خامه ترش و نان چاودار سرو می گردد.

هرینگ

هرینگ نوعی سالاد روسی که از چند لایه سبزیجات تشکیل شده است. این سالاد خوشرنگ و خوش طعم از پیاز خرد شده به اضافه سس مایونز تهیه میگردد. برخی هم برای تغییر در ذائقه یا به سلیقه خود به آن سیب زمینی هم اضافه می نمایند.

رنگ بنفش چغندرقند در آن جذابیت را بیشتر نموده و کسانی که می خواهند غذا سفارش دهند آن را به عنوان پیش غذا میل می نمایند. اگر به امتحان کردن غذاهای سنتی سن پترزبورگ علاقه دارید، می توانید قبل از آن هرینگ را سفارش دهید.

پیزورکی

پیزورکی نان های کوچکی هستند که همواره در لیست غذاهای سنتی سن پترزبورگ واقع شده است. این نان های معروف روسیه شیرین هستند و نوع مشهور آنها پر شده از سیب زمینی،کلم و قارچ و گوشت است.

پیزورکی را به عنوان میان وعده یا صبحانه میل می نمایند که بسیار خوش طعم و دلنشین است. مخصوصا اگر در کافه یا رستوران قصد خوردن آن را دارید با چایی یا نوشیدنی داغ میل کنید.

سالاد الویه

سالاد الویه غذایی جذاب و دوست داشتنی ایرانی ها که شاید حتی به گوشتان نخورده از کجا آمده و غذای کدام کشور است. در اصل الویه غذای سنتی سن پترزبورگ بوده که اکثرا در شب سال نو درست می گردد.

همانطور که معرف حضورتان است این غذا از سیب زمینی، هویج، ترشی، نخود، تخم مرغ و گاهی اوقات مرغ یا ژامبون، یا گوجه فرنگی تهیه می گردد.

وارنیکی و پالمنی

وارنیکی و پالمنی دو مورد از غذاهای سنتی سنت پترزبورگ بوده که با همتای آسیایی خود بسیار متفاوت است. با این حال برخی معتقدند این غذاها به خصوص پالمنی از چین به سیبری منتقل شده و سپس در سراسر روسیه گسترش یافته است. تهیه خمیر برای پالمنی بسیار ساده است؛ و فقط آرد، آب و کمی تخم مرغ می خواهد. بعد از تهیه خمیر آن به پر کردن وارنیکی و پالمنی با گوشت میپردازید. هر چند نسخه های مدرن آن شامل مواد اولیه گیاهی است.

گفتنی است، هنگامی که درون خمیرها را با میوه هایی مانند توت یا پنیر پر می کنید وارنیکی نامیده می گردد و اما به همان اندازه خوشمزه است.

سیب زمینی و قارچ

یکی از غذاهای سنتی سنت پترزبورگ که در اکثر خانه ها سرو شده و از محبوبیت زیادی بین محلیان روسیه برخوردار است. برخی از این غذا به عنوان غذای مردانه روسیه یاد می نمایند و مانند ایرانی ها که به پختن تخم مرغ علاقه دارند و سریع سرو می نمایند سیب زمینی و قارچ روسیه نیز به همین شکل است. بهترین زمان برای خوردن این غذا در رستوران های سن پترزبورگ، در اواخر تابستان و اوایل پاییز است که قارچ ها به تازگی از دل زمین به بیرون آمده اند.

مرغ کیف

مرغ شکم پر روسیه ای که با ذائقه ایرانیان سازگار است و ما امتحان کردن آن را در بین غذاهای سنتی سن پترزبورگ پیشنهاد می کنیم. در اصل سینه مرغ را سوخاری نموده و در وسط مرغ یا کنار آن مخلفاتی از سبزیجات قرار می دهند.

اگر در روسیه این مرغ را میل کنید، طعم لذیذ آن شما را تا شمال ایران برده و حسی نوستالژی و جذاب به شما منتقل خواهد نمود.

سولیانکا

برخی ها می گویند این سوپ از قرن شانزدهم، وارد روسیه شده و صنعت رستوران داری آنجا را دگرگون نموده است. به هر حال این غذا از قرن نوزدهم تا کنون در خانواده های روسی رواج داشته و به عنوان پیش غذایی لوکس و غذای سنتی سنت پترزبورگ سرو می گردد. سولیانکا دارای ترکیبی از برش های مختلف گوشت و ترشی است که به آن عطر و بوی شور می دهد. در این سوپ گیاهان دیگری نیز وجود دارد و زیتون نیز مواد اولیه آن است.

لازم به تذکر است که سولیانکای گوشت، ماهی، قارچ در رستوران های سن پترزبورگ سرو می گردد که می توانید بسته به نوع ذائقه خود انتخاب کنید.

پلو

پلو غذایی آذربایجانی است که در زمانی که آذربایجان جزئی از اتحاد جماهیر شوروی بود، وارد سنت پترزبورگ شد و در آنجا ماند. پلو که شبیه به غذاهای ایرانی است در بین مردم روسیه محبوب بوده و نظر گردشگران را نیز به خود جلب نموده است. برای پختن پلو برنج را با روغن زیتون، هویج، گوشت مرغ، گوشت گوسفند یا بوقلمون تهیه مینمایند.

ما در این مقاله چندین نوع از بهترین و معروف ترین غذاهای سنتی سنت پترزبورگ را به شما معرفی کردیم. تمام این غذاها به ذائقه ایرانی سازگار بوده و از خوردن آن لذت خواهید برد. فقط در نظر داشته باشید در این گونه کشورها سرو گوشت خوک آزاد بوده و امکان دارد درون غذاها استفاده گردد. پس قبل از سفارش دادن حتما لیست و منو را کامل بخوانید یا در صورت تردید از گارسون در مورد گوشتی که در غذاها به کار میرود سوال کنید.

منبع: دلتابان
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 367

به "غذاهای سنتی سنت پترزبورگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای سنتی سنت پترزبورگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید