مسکو: جمهوری آذربایجان و ارمنستان تمامی مسائل را از راه های مسالمت آمیز حل نمایند

به گزارش آسمان فارس، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو از جمهوری آذربایجان و ارمنستان می خواهد که تمامی مسائل را از راه های مسالمت آمیز حل نمایند.

مسکو: جمهوری آذربایجان و ارمنستان تمامی مسائل را از راه های مسالمت آمیز حل نمایند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آندری رودینکو معاون وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو آذربایجان و ارمنستان را دعوت می نماید که تمامی مسائل را از راه های مسالمت آمیز حل نمایند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، رودینکو روز پنجشنبه در تماسی تلفنی با تویو کلارک نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور جنوب قفقاز به گفتگو درباره اوضاع در مرزهای ارمنستان و آذربایجان و جهت حل درگیریهای در قره باغ در چارچوب مجموعه مینسک صحبت کردند.

در این بیانیه آمده است که طرف روسیه با دعوت از دو طرف برای حل مسالمت آمیز تمامی مسائل در چارچوب مذاکرات، تاکید شده است که مسکو آماده ادامه حملات از این فرایند است.

دولت ارمنستان روز 12 می گفته بود که نیروهای آذربایجانی به عمق سه کیلومتر و نیم وارد منطقه سیونیک شده اند این در حالی است که جمهوری آذربایجان این ادعا را رد نموده و گفته که نیروهایش تنها در حال اجرا وظیفه خود در حمایت از سرزمین های این کشور بوده است.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان 1399 بعد از 44 روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی به توافق رسیدند. بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در آغ دام، کلبجر و لاچین را تخلیه نموده و کریدوری زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات های نظامی، کریدور لاچین را (به عرض پنج کیلومتر) برای اتصال قره باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده به باکو واگذار شد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1658

به "مسکو: جمهوری آذربایجان و ارمنستان تمامی مسائل را از راه های مسالمت آمیز حل نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: جمهوری آذربایجان و ارمنستان تمامی مسائل را از راه های مسالمت آمیز حل نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید