مخالفت گوایدو با برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا!

به گزارش آسمان فارس، به گزارش خبرنگاران، خوان گوایدو رئیس مخلوع مجلس ملی ونزوئلا که 23 ژانویه سال جاری میلادی به دنبال تظاهرات ضددولتی در کاراکاس با حمایت آشکار آمریکا و برخی از کشورهای غربی خود را رئیس جمهوری موقت این کشور خواند، در سخنانی گفت که احزاب مخالف در انتخابات پیش از موعد مجلس ملی شرکت نخواهند کرد!

مخالفت گوایدو با برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا!

سرکرده شورشیان ونزوئلا در مصاحبه با آسوشیتدپرس در راستای بهانه جوئی خود در این خصوص ادعا کرد: برگزاری انتخابات تحت کنترل نیکلاس مادورو معنایی ندارد! آماده ایم تا زمانیکه انتخابات آزاد در ونزوئلا برگزار شود، به کار خود (در مجلس) ادامه دهیم!

گوایدو در این باره ادامه مدعی شد: این انتخابات نیست؛ بلکه مشروعیت دهی برای اعمال سیاسی زشتی است که پیشتر از طرف دولت اجرا شده است!

این درحالیست که یوسدادو کابلو رئیس مجلس مؤسسان ونزوئلا پیشتر اعلام کرده بود که انتخابات پارلمانی به جای دسامبر 2020 در ماه ژانویه برگزار خواهد شد.

گفتنی است ونزوئلا طی ماه های گذشته با تحولات سیاسی مهمی روبرو بوده است.

گوآیدو و لئوپولدو لوپز (رهبر سابق حزب اراده مردمی) 30 آوریل از کودتای گروهی از نظامیان علیه نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی و منتخب ونزوئلا خبر داده و مردم را به خیابان ها فراخوانده بود.

طرفداران مادورو نیز به خیابان ها آمدند. لوپز ابتدا به سفارت شیلی و سپس به سفارت اسپانیا پناه برد.

آمریکا، کانادا، کلمبیا، برزیل، آرژانتین، شیلی، پرو و پاراگوئه ریاست جمهوری موقت گوآیدو را به رسمیت شناخته و کشورهای ایران، سوریه، ترکیه، مکزیک، روسیه، چین، کوبا و بولیوی نیز از نیکلاس مادورو حمایت می کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 340

به "مخالفت گوایدو با برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت گوایدو با برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید