کرونا در دنیا؛ شمار مبتلایان در قاره اروپا از 100 هزار نفر فراتر رفت

به گزارش آسمان فارس، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه هشدار داد که شیوع ویروس جدید کرونا در صورت عدم همبستگی جهانی می تواند به مرگ میلیون ها نفر منجر گردد.

کرونا در دنیا؛ شمار مبتلایان در قاره اروپا از 100 هزار نفر فراتر رفت

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، سخنان دبیرکل سازمان ملل متحد در حالی بیان می گردد که تبعات سنگین همه گیری بیماری کووید- 19 از هم اکنون بر اقتصاد دنیا سایه انداخته و میلیون ها فرصت شغلی را با خطر نابودی روبرو نموده است.

سازمان بین المللی کار، از نهادهای زیر مجموعه سازمان ملل متحد روز گذشته با استناد به نتایج تخمین های اولیه از شرایط موجود در دنیا هشدار داده است که 25 میلیون فرصت شغلی نابود می گردد.

تعداد مبتلایان به بیماری کووید-19 در دنیا از 240 هزار نفر فراتر رفته است. این در حالی است که تا به امروز نزدیک به 10 هزار نفر از مبتلایان جانشان را از دست داده اند. حال حدود 86 هزار نفر نیز بهبود یافته است.

80 درصد ساکنان پایتخت اسپانیا کرونا خواهند گرفت

ایزابل دیاز آیوسو، رئیس منطقه مادرید می گوید 80 درصد از ساکنان پایتخت اسپانیا به ویروس جدید کرونا مبتلا خواهند شد.

به گفته رئیس منطقه مادرید بیشتر مبتلایان علائم خفیفی خواهند داشت اما برای 15 درصد از این افراد که آسیب پذیر محسوب می شوند مشکل ساز خواهد شد.

ایزابل دیاز آیوسو اضافه کرد که بیماری کووید 19 می تواند تنها ظرف 24 یا 48 ساعت منجر به مرگ افرادی گردد که جز گروه آسیب پذیر محسوب می شوند.

مرگ بیش از 100 نفر از مبتلایان به کرونا در فرانسه ظرف 24 ساعت

وزارت بهداشت فرانسه روز پنجشنبه گفت که طی 24 ساعت گذشته 108 نفر در این کشور به دلیل ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست دادند.

بنا به اعلام مقامات فرانسوی تعداد مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در این کشور به 10995 نفر رسیده است.

شمار جان باختگان به دلیل ابتلا به بیماری کووید 19 در فرانسه از زمان شروع شیوع این ویروس تا به امروز 372 نفر است.

جشنواره فیلم کن در موعد مقرر برگزار نمی گردد

مسئولان برگزاری جشنواره فیلم کن روز پنجشنبه گفتند که هفتاد و سومین دوره این جشنواره سال جاری به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا در موعد مقرر برگزار نخواهد شد.

جشنواره فیلم کن قرار بود بین روزهای 12 تا 23 مه (23 اردیبهشت تا سوم خرداد) برگزار گردد.

شمار مبتلایان در قاره اروپا از 100 هزار نفر فراتر رفت

تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در قاره اروپا از 100 هزار نفر بیشتر شد.

بیش از 40 هزار نفر از مبتلایان قاره اروپا در ایتالیا زندگی می نمایند. شمار کل مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در سطح دنیا از 230 هزار نفر فراتر رفته است.

کشورهای اسپانیا، فرانسه و آلمان از دیگر کشورهایی هستند که ویروس جدید کرونا در آنها شیوع زیادی یافته است.

تعداد جان باختگان در ایتالیا از چین بیشتر شد

مقامات ایتالیا روز پنجشنبه گفتند که تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور به 3405 نفر رسیده است.

به این ترتیب تعداد قربانیان بیماری کووید 19 در ایتالیا از چین بیشتر شد.

تا به امروز 3245 نفر در چین به دلیل ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا جان باخته اند.

گوترش: زندگی میلیون ها نفر در خطر است

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه هشدار داد که در صورت عدم همبستگی کشورها با یکدیگر زندگی میلیون ها نفر در سراسر دنیا به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا در خطر خواهد بود.

به گفته دبیرکل سازمان ملل متحد بیماری همه گیر کووید 19 کشورهای فقیر را بیش از دیگر کشورها تهدید می نماید.

وی گفت: ثابت شده است که می توان جلوی شیوع را گرفت. باید جلوی شیوع ویروس کرونا را گرفت. اگر اجازه دهیم این ویروس مانند آتش سوزی، به ویژه در مناطق آسیب پذیر، گسترش پیدا کند میلیون ها نفر جان خود را از دست خواهند داد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در بخش دیگری از سخنان خود خواهان واکنش هماهنگ در سطح دنیا به شیوع ویروس جدید کرونا شد.

ترامپ: دنیا بهای سنگینی برای واکنش دیرهنگام چین می پردازد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در نشستی خبری در کاخ سفید از واکنش اولیه دولت چین به شیوع ویروس جدید کرونا انتقاد کرد.

رئیس جمهوری ایالات متحده گفت که دنیا بهای سنگینی برای واکنش دیرهنگام دولت چین در ابتدای شیوع نوع جدید ویروس کرونا در شهر ووهان می پردازد.

وی همچنین بار دیگر از ویروس جدید کرونا به عنوان ویروس چینی یاد کرد.

آلمان نیروهای ذخیره ارتش را فراخواند

آنگرت کرامپ کارن باوئر، وزیر دفاع آلمان روز پنجشنبه گفت که نیروهای ذخیره ارتش این کشور برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا به خدمت فراخوانده شدند.

وزیر دفاع آلمان تاکید نمود که این کشور خود را برای وضعیتی که نیروهای دائمی ارتش دیگر توان مقابله با شیوع نوع جدید ویروس کرونا را نداشته باشند آماده می نماید.

تعداد مبتلایان به بیماری کووید 19 در آلمان از 10 هزار نفر فراتر رفته است. این در حالی است که تا به امروز 42 نفر بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را در این کشور از دست داده اند.

آلبرت دوم، شاهزاده موناکو به کرونا مبتلا شد

دربار موناکو روز پنجشنبه گفت که آلبرت دوم، شاهزاده این کشور به ویروس جدید کرونا مبتلا شده است.

کشور شاهزاده نشین موناکو دومین کشور کوچک دنیا محسوب می گردد. شاهزاده آلبرت، 62 ساله فرزند شاهزاده رنیه سوم و گریس کلی، هنرپیشه معروف هالیوود در دهه 1950 میلادی است.

ترکیه: 500 هزار کیت تشخیص ویروس کرونا به آمریکا ارسال کردیم

وزیر بهداشت ترکیه می گوید که در پی درخواست ایالات متحده آمریکا، 500 هزار کیت تشخیص ویروس کرونا را به آمریکا ارسال نموده ایم.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه که در مجلس سخن می گفت، اضافه کرد که هدف ترکیه انجام 10 تا 15 هزار آزمایش ابتلا به ویروس کرونا در روز در داخل ترکیه است.

وی اضافه کرده است که تا به امروز بیش از 10 هزار آزمایش در ترکیه اجرا شده است.

ترکیه 191 فرد مبتلا به کووید-19 را شناسایی نموده است و 2 نفر هم تا به امروز جان باخته اند.

کووید-19؛ افزایش تعداد قربانیان در اسپانیا

مقامات اسپانیایی روز پنجشنبه گفتند که با اضافه شدن 209 مورد فوتی جدید، تعداد جان باختگان در اثر بیماری کووید-19 در این کشور به 767 نفر رسیده است.

همچنین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به بیش از 17 هزار نفر افزایش یافته است.

اسپانیا پس از چین، ایتالیا و ایران بالاترین تعداد جان باختگان اثر کرونا در دنیا را دارد.

کرونا در بریتانیا؛ تعطیلی تمامی مدارس

بریتانیا مصمم است که برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا از هفته آینده تمام مدارس را تعطیل کند.

همچنین تلگراف گزارش داده است که شهر لندن احتمالا از آخر هفته جاری قرنطینه خواهد شد.

گوین ویلیامسون وزیر آموزش بریتانیا در مصاحبه ای گفت که دولت تا این لحظه برنامه ای برای قرنطینه ندارد اما نخست وزیر با انتخاب های دشواری روبروست.

لندن همچنین 40 ایستگاه مترو را به دلیل نگرانی از گسترش ویروس کرونا تعطیل نموده است.

میشل بارنیه به بیماری کووید-19 مبتلا شد

میشل بارنیه، مذاکره نمایندهٔ ارشد اتحادیهٔ اروپا در خصوص بریگزیت با انتشار توئیتی گفت که به ویروس کرونا مبتلا شده است.

بارنیه با انتشار ویدیوی می گوید که تست اجرا شده نشان می دهد که به بیماری کووید-19 مبتلا شده و خودش را در خانه قرنطینه نموده است.

او گفته است که در حال حاضر حال عمومی اش خوب است و از تمام شهروندان خواسته است که با رعایت تمام نکات بهداشتی در این مبارزه جمعی علیه ویروس کرونا همکاری نمایند و در خانه بمانند.

فرانسه؛ مصادره اتاق هتل ها برای اسکان افراد بی خانمان

دولت فرانسه برای گسترش قرنطینه به افراد بی خانمان که در خیابان می خوابند، مصادره اتاق هتل ها را برای اسکان این افراد شروع نموده است.

این خبر را وزیر مسکن فرانسه اعلام نموده و فرایند انتقال افراد بی خانمان از روز پنجشنبه شروع شده است. فرانسه همچنین در حال آماده سازی دو مرکز اقامتی با ظرفیت 150 نفر برای بی خانمان هاست.

در روزهای گذشته نگرانی برای افراد بی خانمان و همچنین پناهجویانی که در فرانسه سرپناهی ندارند افزایش یافته بود و دولت کوشش دارد راهی برای اسکان این افراد پیدا کند.

جشن تعطیلات بهاری در میامی علی رغم هشدارها درباره ویروس کرونا

به گزارش خبرگزاری فرانسه در بعضی مناطق آمریکا از جمله در سواحل میامی در فلوریدا گویا مردم چندان نگران ویروس کرونا نیستند و بسیاری در حال آفتاب دریافت در ساحل و شنا هستند.

همزمان به تعطیلات بهاری، تعداد زیادی از مردم به ساحل میامی آمده اند.

مطالعه جدید هاروارد؛ ناتوانی بیمارستان های آمریکا در روبرو با گسترش ویروس کرونا

مدل سازی پژوهشگران دانشگاه هاروارد نشان می دهد که بیمارستان های ایالات متحده آمریکا در صورت گسترش ویروس کرونا تخت کافی برای بستری کردن بیماران نخواهند داشت.

گزینه هایی احتمالی در نظر گرفته شده در مدل سازی براساس میزان جمعیتی که ممکن است به ویروس مبتلا شوند و همچنین دوره زمانی ابتلا به این معنا که چند درصد از جمعیت در چه مدتی از زمان احتمالا به این بیماری مبتلا می شوند، طراحی شده است.

این پیش بینی در حال صورت می گیرد که شیوع ویروس کرونا در آمریکا در مراحل اولیه است و پیش بینی می گردد تعداد بیماران افزایش یابد.

ایالات متحده آمریکا تا به امروز 9464 مورد مبتلا به کووید-19 را شناسایی نموده است و تا به امروز 155 نفر نیز جانشان را از دست داده اند.

کره جنوبی: پس از یک هفته کاهش، شناسایی 152 مورد جدید مبتلا به کرونا

کره جنوبی که در طول یک هفته گذشته شاهد کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بود، روز پنجشنبه گفت که 152 مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-19 را شناسایی نموده است.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کره جنوبی تا به امروز 8565 مورد گزارش شده است و تا به امروز 91 نفر نیز جانشان را از دست داده اند.

نخستین مرگ ناشی از ویروس کرونا در روسیه و مکزیک

بر اساس گزارش مقامات بهداشت و درمان روسیه، نخستین بیمار مبتلا به کووید-19 روز پنجشنبه در مسکو فوت کرد. فرد جانباخته در مسکو یک زن 79 ساله است که از بیماری دیابت نوع 2 رنج می برد و از 13 مارس در بیمارستان بستری شده بود.

تا به امروز 147 فرد مبتلا ویروس کرونا در روسیه شناسایی شده است و مسکو مرزهایش را به روی شهروندان خارجی بسته است.

مکزیک نیز اعلام نموده است که نخستین بیمار مبتلا به ویروس کرونا که به دیابت هم مبتلا بوده است، در این کشور فوت نموده است.

مکزیک تا به امروز 93 مورد ابتلا به ویروس کرونا را شناسایی نموده است.

ایتالیا قرنطینه کشور را تا 2 هفته دیگر تمدید کرد

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا روز پنجشنبه گفت که قرنطینه کشور به مدت 2 هفته دیگر تمدید می گردد.

ایتالیا که بالاترین آمار مبتلایان و همچنین جان باختگان در اثر بیماری کووید-19 در اروپا را دارد از یک هفته پیش کل کشور را قرنطینه نموده است.

استرالیا و نیوزیلند مرزهایشان را می بندند

با گسترش ویروس کرونا در دنیا، استرالیا و نیوزیلند گفتند که مرزهایشان را به روی مسافرانی که تابعیت این دو کشور را ندارند، می بندند.

استرالیا اعلام نموده است که از صبح روز آدینه به وقت محلی بستن مرزهایش را به اجرا می گذارد و نیوزیلند نیز از پنجشنبه شب مرزهایش را می بندد.

استرالیا همچنین برای کاهش تاثیرات مالی شیوع ویروس کرونا 56 میلیارد دلار به اقتصادش تزریق نموده است.

استرالیا در حالی این تدابیر را اتخاذ می نماید که تعداد مبتلایان به بیماری کووید-19 در مقایسه با بسیاری از کشور ها بسیار کم و حدود 600 نفر است و تا به امروز 6 نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

نیوزیلند نیز تا به امروز تنها 28 مورد ابتلا به این بیماری را شناسایی نموده است و تا به امروز کسی جانش را از دست نداده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 896

به "کرونا در دنیا؛ شمار مبتلایان در قاره اروپا از 100 هزار نفر فراتر رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در دنیا؛ شمار مبتلایان در قاره اروپا از 100 هزار نفر فراتر رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید