طرز تهیه مربا سیب و راز خوشمزگی آن

به گزارش آسمان فارس، یک صبحانه خوشمزه و مقوی می تواند روزتان را بسازد! وقتی صبح زود از خواب بیدار می شوید حتما دل تان می خواهد صبحانه ای خوب بخورید تا از میل کردن هر لقمه آن با تمام وجودتان لذت ببرید؛ یک مربا سیب خانگی می تواند تمام این حس های خوب را در شما ایجاد کند؛ اگر این مربا را دقیقا برطبق ذائقه تان آماده نموده و تمام فوت وفن های لازم را در هنگام پخت آن بلد باشید، از نتیجه کار لذت خواهید برد. مربای سیب را می توانید به عنوان عصرانه یا یک میان وعده مقوی هم مصرف کنید. تا خاتمه همراه مان باشید تا مرحله به مرحله طرز تهیه مربا سیب را یاد بگیریم و تمام فوت وفن های لازم برای خوش طعم شدن آن را با هم مرور کنیم.

طرز تهیه مربا سیب و راز خوشمزگی آن

طرز تهیه 6 مربای خانگی مقوی و آسان

مواد لازم برای تهیه مربای سیب

درست کردن مربا سیب فرآیند بسیار ساده ای دارد؛ قبل از هر کاری باید مواد زیر را آماده کنید:

مواد لازم برای یک شیشه مربای میانهمقدار
سیب1 کیلوگرم
شکر1 کیلو گرم
زعفران دم نموده1 قاشق غذاخوری
گلاب4 قاشق غذاخوری
آب لیمو3 قاشق غذاخوری

مرحله اول: ابتدا سیب ها را بشویید و پوست آن ها را بگیرید. حالا آن ها را به صورت مکعبی یا ورقه های کوچک و نازک برش بزنید. سپس یک لیوان آب را به همراه لیمو ترش به سیب های خردشده اضافه کنید تا رنگ شان تغییر نکند.

مرحله دوم: یک قابلمه با سایز مناسب انتخاب کنید و درون آن 4 لیوان آب بریزید. سپس قابلمه را روی شعله قرار دهید تا آب داخل آن به جوش بیاید. حالا شکر را در چند مرحله به آب در حال جوش اضافه کنید.

مرحله سوم: دوباره به سراغ سیب ها بروید؛ با یاری یک آبکش آب سیب ها را جدا کنید؛ سپس تکه های خرد شده را به آب در حال جوش اضافه نمایید و اجازه دهید به مدت حدود 30 تا 45 دقیقه روی حرارت بماند و شربت مربا غلیظ گردد.

مرحله چهارم: در این مرحله از طرز تهیه مربا سیب خانگی باید یک تکه از سیب ها را تست کنید تا مطمئن شوید که کاملا پخته و نرم شده است. باید به غلظت مربا هم دقت کنید؛ چون شربت مربا پس از سرد شدن غلیظ تر هم می گردد.

مرحله پنجم: در این مرحله مربا را از روی حرارت بردارید، گلاب و زعفران دم نموده را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا کاملاً از حرارت بیفتد و سرد گردد. در آخر یک ظرف شیشه ای درب دار انتخاب کنید، مربا را در آن بریزید و داخل یخچال بگذارید.

همان طور که دیدید، طرز تهیه مربا سیب شیشه ای بسیار ساده است؛ فقط کافی ست یکسری مراحل را پشت هم طی کنید و نکات مهمی که گفتیم، در حین پخت رعایت نمایید.

طرز تهیه مربا هویج خانگی خوشمزه با هل و گلاب

طرز تهیه مربا سیب گلاب

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند باعث خوشمزه تر شدن طعم مربای سیب گردد، انتخاب نوع سیب است؛ اگر شما هم از هواداران پروپاقرص سیب گلاب هستید، می توانید این مربا را با سیب گلاب درست کنید که در این صورت به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازممقدار
سیب گلاب25 عدد
شکر1 کیلو
آب1 پیمانه
آبلیمو تازه1 قاشق غذاخوری
وانیل، هل یا دارچینبه مقدار دلخواه

مرحله اول: سیب ها را بشویید و پوست شان را بگیرید؛ هسته و قسمت سفت داخل سیب ها را جدا و آن را به قطعات دلخواه خرد کنید. در یک قابلمه آب، شکر و آبلیمو را بریزید و روی حرارت قرار دهید تا شکر داخل آب حل گردد.

مرحله دوم: در این مرحله سیب ها را به شربت اضافه کنید و گاز را روی شعله کم قرار دهید. پس از گذشت یک ساعت، شربت مربا غلیظ می گردد و سیب ها می پزند.

مرحله سوم: اجازه دهید مربا در دمای محیط خنک گردد تا آن را در یک ظرف شیشه ای درب دار بریزید. می توانید شیشه مربا را داخل یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه مربای به خوش رنگ و خوش طعم خانگی

طرز تهیه مربا سیب زرد

اگر سیب زرد خریده اید و می خواهید با آن مربا درست کنید، باید ابتدا مواد زیر را آماده نمایید:

مواد لازممقدار
سیب5 عدد
آب2 پیمانه
شکر1 پیمانه
آب لیمو1 قاشق سوپ خوری
وانیل، هل یا دارچینبه مقدار دلخواه
گلاب یا زعفرانبه مقدار دلخواه

مرحله اول: ابتدا سیب ها را بشویید و پوست شان را بگیرید. سپس آن ها را در سایز دلخواه خرد کنید که این قسمت به سلیقه شما بستگی دارد. حتی می توانید سیب ها را به دو نیم تقسیم کنید و هسته های داخل آن را جدا کنید. کمی آبلیمو روی سیب ها بریزید تا تغییر رنگ ندهد.

مرحله دوم: در این مرحله آب، شکر و آبلیمو را داخل قابلمه با هم مخلوط کنید و آن را روی حرارت بجوشانید. پس از حدود 5 دقیقه که به طور کامل روی حرارت جوشید، مقداری وانیل، هل یا دارچین اضافه کنید تا خوش طعم گردد. اجازه دهید تا شربت کمی غلیظ گردد.

مرحله سوم: حالا سیب ها را به شربت اضافه کنید و بگذارید تا به مدت 45 دقیقه سیب ها داخل شربت بپزند. سپس با یک چنگال سیب ها را چک کنید تا مطمئن شوید به طور کامل پخته شده اند. درنهایت زیر شعله را خاموش کنید تا مربای سیب در دمای محیط خنک گردد. مربا را در یک ظرف شیشه ای درب دار بریزید و آن را داخل یخچال بگذارید.

طرز تهیه مربا سیب ترش

احتمالا این مربا قرار است یکی از خوشمزه ترین مرباهایی گردد که در طول عمرتان خورده اید؛ ترکیب سیب ترش و شکر، قرار است یک طعم ملس دوست داشتنی به مربایتان بدهد که خیلی زود همه را شیفته خود می نماید. برای درست کردن این مربا نیاز به مواد زیر دارید:

مواد لازممقدار
سیب ترش1 کیلوگرم
شکر1 کیلوگرم
آب2 لیوان
گلاببه مقدار دلخواه

طرز تهیه مربا سیب سبز ترش تفاوتی با مرباهای دیگر ندارد، فقط اگر سیب هایتان خیلی ترش است، می توانید بر طبق ذائقه تان، مقدار شکر را بیشتر کنید.

9 خاصیت شگفت انگیز سیب که شما را قانع می نماید هر روز این میوه را بخورید

طرز تهیه مربا سیب درسته، مربایی شکیل و خوشمزه

مربا سیب درسته جلوه ای زیبا و بی نظیر دارد؛ برای درست کردنش به سیب های ریز و سالم نیاز دارید. پس از اینکه مواد زیر را آماده کردید، می توانید مراحل پخت آن را شروع کنید:

مواد لازممقدار
سیب ریز1 کیلوگرم
شکر5 لیوان
آب3 لیوان
جوهر لیمو1/4 قاشق چایخوری

مرحله اول: داخل یک کاسه آب بریزید و نصف فنجان آبلیمو یا سرکه به آن اضافه کنید. پس از شستن سیب ها و گرفتن پوست شان، ته چاقو را داخل آن فرو کنید و بدون اینکه ظاهر سیب آسیب ببیند، هسته هایش را درآورید. اگر می توانید این مرحله را طوری انجام دهید که دم سیب ها جدا نگردد. حالا سیب ها را داخل ظرف آب و آبلیمو بیندازید که رنگ شان تغییر نکند.

مرحله دوم: اگر قابلمه لعابی دارید، برای این مرحله بهتر است، اگر ندارید می توانید از یک قابلمه دیگر بهره ببرید. 3 لیوان آب و شکر را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید تا شکر به طور کامل در آن حل گردد. سپس جوهر لیمو را به آن اضافه کنید؛ سیب ها را داخل آبکش بریزید تا آب آن به طور کامل گرفته گردد. حالا سیب ها را به قابلمه اضافه کنید. پس از حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت شهد شربت غلیظ می گردد و سیب ها می پزند.

نکته: برای بهتر شدن طعم آن می توانید مقداری زعفران و گلاب اضافه کنید.

نکات مهم در پخت مربای سیب

  • اضافه کردن مقداری گلاب و زعفران تاثیر زیادی در عطر و طعم مربا دارد؛ پس سعی کنید حتما آن ها را اضافه کنید.
  • از مربای سیب می توانید برای تزیین کیک، شیرینی و دسر بهره ببرید؛ چون این مربا آنقدر خوشرنگ و لعاب است که باعث زیباتر شدن دسرهایتان می گردد.
  • اگر می خواهید مربا شکرک نزند، باید آن را روی حرارت کم بپزید.

آیا سرکه سیب واقعا به کاهش وزن یاری می نماید؟

سوالات متداول

چکار کنیم تا رنگ مربای سیب قرمز گردد؟

طرز تهیه مربا سیب قرمز به این صورت است که باید در مراحل پخت مربا، از یک شعله پخش کن و دم کنی بهره ببرید. به این صورت که بعد از گذشت 30 دقیقه از پخت مربا، زیر قابلمه یک شعله پخش کن قرار دهید و تا جایی که می گردد، زیر آن را کم کنید. حالا یک دم کنی روی در قابلمه قرار دهید و بگذارید تا مربا به مدت 1 تا 2 ساعت در آن حالت بماند. اگر شربت بیش از حد غلیظ شد ولی رنگ مربا تغییر نکرد، می توانید 1 استکان آب جوش به آن اضافه کنید و درب قابلمه را کاملاً کیپ بگذارید تا فرصت بیشتری برای تغییر رنگ داشته باشد.

طرز تهیه مربا سیب با پوست چگونه است؟

اگر سیب هایتان پوست نازکی دارند، می توانید آن ها را با پوست بپزید. به این صورت که به خوبی سیب ها را بشویید و پس از جدا کردن هسته آن ها، به صورت معکبی خردشان کنید. ادامه مراحل پخت، مشابه همان چیزی است که پیش از این گفتیم. در آخر با یک چنگال یکی از تکه های مربای سیب را تست کنید تا مطمئن شوید که کاملا پخته و نرم شده است.

ختم کلام

در ابتدای این مقاله ابتدا طرز تهیه مربا سیب ساده را آموزش دادیم و در ادامه گفتیم که می توانید این مربا را با انواع سیب ها بپزید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. مربای سیب را می توانید با کره یا خامه سرو و با انواع نون ها میل کنید. این مربای ایرانی یک میان وعده خوشمزه و یک صبحانه مقوی محسوب می گردد که می توانید از خوردن آن در کنار اعضای خانواده خود لذت ببرید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 تیر 1403 بروزرسانی: 7 تیر 1403 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2243

به "طرز تهیه مربا سیب و راز خوشمزگی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مربا سیب و راز خوشمزگی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید