طرز تهیه جگر آرناووت؛ غذای لذیذ ترکیه ای

به گزارش آسمان فارس، جگر آرناووت یکی از انواع غذاهای خوشمزه و رایج کشورهای ترکیه ای است که با رسپی های متنوعی درست می گردد.

طرز تهیه جگر آرناووت؛ غذای لذیذ ترکیه ای

مواد لازم برای 4 نفر

جگر گوسفند یا گاو 700 گرم

آرد 1 پیمانه

سیب زمینی 4 عدد

زیره، سماق و پاپریکا از هر کدام ½ قاشق چایخوری

روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری

کره 1 قاشق غذاخوری

نمک به میزان کافی

مواد لازم برای سالاد پیاز

پیاز2 عدد

جعفری1 دسته

فلفل قرمز و سماق از هر کدام 1 قاشق چایخوری

نمک به میزان کافی

طرز تهیه جگر آرناووت

مرحله اول

برای تهیه جیگر آرناووت خوشمزه در ابتدای کار پوست روی جگر را جدا نموده و تمیز می شوییم، سپس به صورت مکعبی به میزان یک بند انگشت از پهنا خرد می کنیم. حالا خون اضافی جگر را با یک دستمال تمیز می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه جگر را درون یک ظرف مناسب ریخته و سماق را به همراه روغن زیتون به آن می افزاییم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا جگر به مواد طعم دهنده آغشته گردد. حالا روی کاسه را با سلفون پوشانده و به یخچال منتقل می کنیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم جگر به مدت 2 تا 3 ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه دار گردد. پس از گذشت این زمان پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم و به صورت نگینی خرد نموده و با آب سرد به خوبی می شوییم.

مرحله چهارم

زمانی که نشاسته سیب زمینی شسته شد، آنرا درون آبکش می ریزیم تا کاملا خشک شوند، سپس یک تابه مناسب روی حرارت میانه گذاشته و میزانی روغن مایع به آن می افزاییم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم گردد.

مرحله پنجم

حالا سیب زمینی را به خوبی سرخ نموده تا طلایی گردد، سپس کنار می گذاریم. در ادامه به سراغ درست کردن سالاد پیاز می رویم، برای این منظور پیاز را به صورت خلالی نازک خرد نموده و به همراه میزانی نمک درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله ششم

در ادامه جعفری را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه سماق به کاسه اضافه نموده و به خوبی مخلوط می کنیم. حالا جگر مزه دار شده را از یخچال خارج نموده و همراه آرد درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

زمانی که جگر به آرد آغشته شد، آنرا درون آبکش ریخته و کمی تکان می دهیم تا آرد اضافی ریخته گردد. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت گذاشته و میزانی روغن به آن می افزاییم و اجازه می دهیم روغن کمی داغ گردد.

مرحله هشتم

حالا جگر را به تابه اضافه نموده و به مدت 4 تا 5 دقیقه به خوبی تفت می دهیم تا سرخ و پخته گردد. پس از سرخ شدن جگر آنرا از تابه خارج نموده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس میزانی نمک، فلفل قرمز و سماق روی آن می پاشیم.

مرحله نهم

حالا جگر را به خوبی مخلوط می کنیم تا ادویه ها به خورد آنها برود، سپس کره را به همان تابه که جگر را سرخ کردیم افزوده و اجازه می دهیم کره ذوب گردد. در ادامه فلفل قرمز را به تابه اضافه نموده و بلافاصله از روی حرارت بر می داریم.

مرحله دهم

در این مرحله جگر و سیب زمینی سرخ شده را به تابه اضافه نموده و به خوبی مخلوط می کنیم تا کره به خورد مواد برود. حالا یک ظرف مناسب انتخاب نموده و جگر آرناووت را درون آن می ریزیم، سپس اطراف آنرا با سالاد پیاز تزیین می کنیم. نوش جان.

منبع: گردشبان
انتشار: 2 اسفند 1401 بروزرسانی: 2 اسفند 1401 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2143

به "طرز تهیه جگر آرناووت؛ غذای لذیذ ترکیه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه جگر آرناووت؛ غذای لذیذ ترکیه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید