شورای اروپا رئیس هیأت دیپلماتیک ونزوئلا را عنصر نامطلوب خواند

به گزارش آسمان فارس، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، اوایل روز چهارشنبه دولت ونزوئلا ایزابل بریلهانته پدروسا سفیر اتحادیه اروپا در این کشور را عنصر نامطلوب خوانده و به هیأت نمایندگی این اتحادیه 72 ساعت مهلت داد تا خاک این کشور آمریکای لاتین را ترک نمایند.

شورای اروپا رئیس هیأت دیپلماتیک ونزوئلا را عنصر نامطلوب خواند

با ما سفر کنید و با تورهای نوروزی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

شورای اروپا نیز در واکنش به این اقدام کاراکاس، روز پنج شنبه رئیس هیأت دیپلماتیک ونزوئلا نزد اتحادیه اروپا را عنصر نامطلوب خواند.

اتحادیه اروپا همچنین از دولت ونزوئلا خواست تا در تصمیم خود تجدیدنظر کند و گفت که این بلوک نسبت به این تصمیم [کاراکاس] عمیقاً احساس تأسف می نماید و مدعی شد که این اقدام کاراکاس تنها باعث تشدید انزوای بین المللی ونزوئلا خواهد شد.

از سوی دیگر، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده نیز در اظهارنظری مداخله جویانه مدعی شد که اخراج رئیس هیأت دیپلماتیک اتحادیه اروپا از خاک ونزوئلا دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور را بیش از پیش منزوی خواهد نمود!

لازم به ذکر است، اواسط هفته جاری اتحادیه اروپا 19 تن از مقامات ونزوئلا را به بهانه جرائم ادعایی علیه دموکراسی و حقوق بشر تحریم کرد. کاراکاس نیز در واکنش به این اقدام خصمانه اتحادیه اروپا به هیأت دیپلماتیک این اتحادیه مستقر در ونزوئلا 72 ساعت مهلت داد تا خاک این کشور را ترک نمایند.

کاراکاس همچنین با انتقاد از اقدام بروکسل در تحریم مقامات ونزوئلا قاطعانه اتهام های وارده از سوی اتحادیه اروپا را رد کرد و گفت که این تحریم ها نتیجه ناامیدی این اتحادیه از شکست در اجرای سیاست تغییر رژیم در این کشور است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 فروردین 1400 بروزرسانی: 10 فروردین 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1519

به "شورای اروپا رئیس هیأت دیپلماتیک ونزوئلا را عنصر نامطلوب خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای اروپا رئیس هیأت دیپلماتیک ونزوئلا را عنصر نامطلوب خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید