تور ارزان ارمنستان: علی اف: هر تهدید امنیتی از سوی ارمنستان را نابود می کنیم

به گزارش آسمان فارس، رئیس جمهوری آذربایجان هشدار داد، باکو هر تهدیدی علیه امنیت این کشور را که از ارمنستان سرچشمه بگیرد، نابود خواهد نمود.

تور ارزان ارمنستان: علی اف: هر تهدید امنیتی از سوی ارمنستان را نابود می کنیم

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان در مصاحبه ای با شبکه های تلویزیونی محلی گفت: ما با دقت تمامی کوشش ها در زمینه ایجاد ارتش در ارمنستان را دنبال می کنیم چه کوشش هایی که به وسیله خود ایروان انجام می شوند و چه کوشش هایی که با یاری شرکایشان صورت می گیرند. بنابراین، صریحا می گویم که اگر کوچک ترین تهدیدی نسبت به امنیت کشورمان مشاهده کنیم، این تهدید را فورا از بین خواهیم برد. این تهدیدی هر کجا که باشد و در هر عمقی از خاک ارمنستان که قرار داشته باشد، به وسیله ما نابود خواهد شد. همه و اول از همه رهبری ارمنستان باید این مساله را بداند و متوجه آن باشد.

وی اضافه نمود: آنها به کسب سیستم های تسلیحاتی مدرن و تقویت توانایی های جنگی ارتش ادامه خواهند داد.

علی اف ایجاد نیروهای ویژه را یکی از عناصر مهم برای بهبود پتانسیل نظامی ارمنستان دانست و گفت: این نیروها در جریان جنگ قره باغ برترین خود را نشان دادند. ارتقای آنها و بعلاوه ایجاد نیروهای ویژه تازه یک ضرورت است که شرایط ایجاب می نماید. این کوشش های ارمنستان نوعی انتقام جویی و تلافی است. ما نمی دانیم در دو یا پنج سال آینده چه رخ خواهد داد.

علی اف تاکید نمود: در طول جنگ در قره باغ در پاییز 2020 فرانسه به رغم این واقعیت که باید به عنوان میانجی گر بی طرف می بود، جانبدارانه عمل کرد و طرف ارمنستان را گرفت.

رئیس جمهوری آذربایجان گفت: بعد از جنگ آمریکا به رغم این حقیقت که یک میانجی گر است همچنان جانبدارانه عمل نموده و موضعی در حمایت ارمنستان اتخاذ کرد.

علی اف شرح داد: دو مساله تنها در روزنامه ها ذکر شد که می تواند اساس چنین نتایجی باشد. دعوت ارمنستان به اجلاس به اصطلاح دموکراسی و عدم دعوت از آذربایجان برای حضور در این نشست. بعلاوه دبیر شورای امنیت ارمنستان به واشنگتن دعوت شد؛ اما دبیر شورای امنیت آذربایجان به آمریکا دعوت نشد.

رئیس جمهوری آذربایجان اعلام نمود: این یعنی یک تبعیض صریح وجود دارد.

علی اف تاکید نمود، کشورش در صورت عدم دعوت شدنش به آنچه اجلاس سران به منظور دموکراسی خوانده می گردد چیزی را از دست نداد و این مساله به علت دو دقیقه سخنرانی حائز اهمیت نیست.

رئیس جمهوری آذربایجان ادامه داد: اما حقیقت این است که به شکل واضح توازن از بین رفته و تعیین شده دولت کنونی آمریکا به طور یکجانبه از ارمنستان حمایت می نماید.

او اضافه نمود: این مساله آنهاست؛ اما ما همانطور که گفته شد نظرمان را فقط می گوییم و طبعا این مساله را در سیاست خارجه خود لحاظ خواهیم کرد.

در عین حال علی اف تاکید نمود: اتحادیه اروپا به خودش در این باره اجازه نخواهد داد. در نشست اخیر در بروکسل برابری کامل مشاهده شد. این علتی برای این گفته است که آنها می توانند نقش مثبتی در عادی سازی روابط دوجانبه بین آذربایجان و ارمنستان ایفا نمایند.

علی اف درباره روابط با اتحادیه اروپا گفت: روابط ما با اتحادیه مثبت است؛ اما کوششی نمی کنیم به آن ملحق شویم.

منبع: فرارو
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1928

به "تور ارزان ارمنستان: علی اف: هر تهدید امنیتی از سوی ارمنستان را نابود می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: علی اف: هر تهدید امنیتی از سوی ارمنستان را نابود می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید