روسیه: ایران تاکید نموده همکاری با آژانس انرژی اتمی را کاهش نمی دهد

به گزارش آسمان فارس، نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع داد که ایران این اطمینان را داده که کاهش تعهدات برجامی اعلام شده، تاثیری بر همکاری عالی این کشور با آژانس بین المللی انرژی اتمی نخواهد گذاشت.

روسیه: ایران تاکید نموده همکاری با آژانس انرژی اتمی را کاهش نمی دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه گفت که کاهش پایبندی ایران به تعهدات برجام شامل همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی نمی گردد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: هیئت ایرانی در وین امروز در گزارشی برای دیپلمات ها خاطرنشان کرد که اقدامات اعلام شده توسط ایران در 8 مه بر همکاری عالی میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تاثیری نخواهد گذاشت.

امروز نیز سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه بعد از دیدار با همتای چینی خود از اقدام ایران در کاهش بعضی تعهداتش ذیل توافق برجام دفاع کرد.

شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه (18 اردیبهشت ماه) در بیانیه ای خاطرنشان کرد میخواهد در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام بعضی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف کند.

جمهوری اسلامی در این بیانیه که در اولین سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته ای صادر شده به کشورهای باقی مانده در برجام 60 روز فرصت داده برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی اقدام نمایند.

این بیانیه همچنین هشدار می دهد در صورتی که کشورهای گروه 1+4 در ضرب الاجل یاد شده به تعهداتشان عمل ننمایند، ایران به صورت مرحله به مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد نمود.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 254

به "روسیه: ایران تاکید نموده همکاری با آژانس انرژی اتمی را کاهش نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: ایران تاکید نموده همکاری با آژانس انرژی اتمی را کاهش نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید