در بحبوحه تنش ها با روسیه؛ وزیر خارجه آمریکا به اوکراین سفر می نماید

به گزارش آسمان فارس، منابعی در دولت اوکراین می گویند، همزمان با امیدواری رئیس جمهور این کشور برای ملاقات با همتای آمریکایی خود پیش از ملاقات با رئیس جمهور روسیه، وزیر خارجه آمریکا نیز قرار است در ماه می به کی یف سفر کند.

در بحبوحه تنش ها با روسیه؛ وزیر خارجه آمریکا به اوکراین سفر می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در بحبوحه تنش های کشورهای غربی با روسیه بر سر منطقه شرق اوکراین، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به کی یف سفر می نماید.

شبکه سی ان ان بامداد سه شنبه به نقل از منابعی در دولت اوکراین گزارش داد که علاوه بر ملاقات احتمالی رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در اروپا، بلینکن نیز قرار است در ماه می به اوکراین برود.

پیش از این، یوری یوشاکف دستیار ریاست جمهوری روسیه در امور سیاست خارجی گفته بود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور و جو بایدن همتای آمریکایی او درباره تاریخ هایی برای ملاقات دوجانبه در ماه ژوئن صحبت کردند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، منبع مذکور به سی ان ان گفت که مذاکرات آمریکا و اوکراین درباره سفر بلینکن به کی یف در ماه می، در جریان بوده و ولودیمر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین امیدوار است پیش از ملاقات خود با پوتین، با بایدن نشستی داشته باشد.

این گزارش درباره ملاقات احتمالی پوتین و بایدن همچنین اضافه نمود، این نشست فقط بعد از جلسه بایدن با سران کشورهای گروه 7 و اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) انجام خواهد شد.

روز آدینه بود که وزارت دفاع روسیه از شروع فرایند بازگشت نیروهای این کشور از پایگاه های دائمی خود در شبه جزیره کریمه اطلاع داد. (جزئیات بیشتر)

اوکراینی ها در روزهای گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم نموده و مدعی شدند جدایی طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش بس در شرق اوکراین را نقض می نمایند.

کی یف چندی پیش یاری نظامی چند صد میلیون دلاری از آمریکا شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک های ضد تانک دریافت نموده و آنها را در نزدیکی مرز روسیه مستقر نموده بود که واکنش روسیه را در پی داشت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1630

به "در بحبوحه تنش ها با روسیه؛ وزیر خارجه آمریکا به اوکراین سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در بحبوحه تنش ها با روسیه؛ وزیر خارجه آمریکا به اوکراین سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید