درخواست بوریس جانسون از گروه 7 برای واکسینه شدن دنیا تا خاتمه 2022

به گزارش آسمان فارس، نخست وزیر انگلیس از رهبران کشورهای ثروتمند گروه هفت خواست تا در نشست قریب الوقوع شان در این کشور متعهد شوند که کل دنیا را تا سرانجام سال 2022 در برابر کووید 19 واکسینه می نمایند.

درخواست بوریس جانسون از گروه 7 برای واکسینه شدن دنیا تا خاتمه 2022

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز آدینه میزبان نخستین نشست حضوری رهبران گروه هفت پس از تقریبا دو سال خواهد بود و تاکید نمود: من به دنبال وعده ای برای رسیدن به هدف واکسیناسیون دنیای هستم.

جانسون در بیانیه ای گفت: واکسیناسیون دنیا تا خاتمه سال آینده میلادی عظیم ترین شاهکار در تاریخ پزشکی خواهد بود. من از رهبران گروه هفت می خواهم تا به ما بپیوندند تا به این پاندمی هولناک خاتمه دهیم و متعهد شویم که هرگز اجازه نخواهیم داد ویرانی که ویروس کرونا مسبب آن بود مجددا تکرار گردد.

رهبران آلمان، فرانسه، آمریکا، ایتالیا، ژاپن، اتحادیه اروپا و کانادا برای این نشست سه روزه در شهرستان کورن وال واقع در جنوب غربی انگلیس که روز آدینه شروع می گردد، به جانسون خواهند پیوست. این نخستین سفر برون مرزی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از زمان روی کار آمدنش در کاخ سفید در ژانویه امسال میلادی خواهد بود.

در حالی که ثروتمندترین کشورهای دنیا بخش اعظم جمعیت شان را واکسینه نموده اند، بسیاری از کشورهای فقیر از دسترسی مشابه به واکسن های کووید 19 برخوردار نبوده اند. کارشناسان بهداشتی هشدار داده اند که اگر واکسن های کووید 19 بیشتری اهدا نشوند، این ویروس به گسترش و جهش ادامه خواهد داد.

جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا که برای حضور در نشست وزرای دارایی گروه هفت در لندن است، گفت: برای کشورهای ثروتمند لازم است تا به کشورهای فقیری که استطاعت اقتصادی برای خرید واکسن کووید 19 را ندارند، واکسن اهدا نمایند.

وی ضمن تاکید مجدد بر موضع آمریکا درخصوص حذف حق نشر برای واکسن های کووید 19، اضافه کرد: ما هر کار بتوانیم انجام می دهیم تا مسائل زنجیره تامین واکسن را که مانع توزیع واکسن ها در دیگر بخش های دنیا می گردد، حل کنیم.ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1668

به "درخواست بوریس جانسون از گروه 7 برای واکسینه شدن دنیا تا خاتمه 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست بوریس جانسون از گروه 7 برای واکسینه شدن دنیا تا خاتمه 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید