خبرنگاران ساخت واکسن کرونا بیش از یک سال زمان می برد

به گزارش آسمان فارس، تهران- خبرنگاران- مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ساخت واکسن کرونا که دارای استانداردهای علمی باشد، بیش از یک سال زمان خواهد برد.

خبرنگاران ساخت واکسن کرونا بیش از یک سال زمان می برد

دکتر محمد اسماعیل اکبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: بر اساس مستندات علمی پیش بینی می گردد تا یک سال دیگر واکسن استاندارد به بازار عرضه نخواهد شد.

وی ادامه داد: واکسنی که به بازار می آید، باید حداقل یک سال ماندگاری داشته باشد و بیش از 50 درصد افراد را مصون کند.

اکبری ادامه داد: محققان کشورهایی مانند ایران در این عرصه فعالیت خود را شروع کردند که امیدواریم هرچه سریع تر به این هدف دست یابیم.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر رعایت توصیه های بهداشتی تاکید نمود و گفت: تا زمان ساخت واکسن مردم باید توصیه های بهداشتی به دقت رعایت نمایند.

اکبری تاکید نمود: در حال حاضر استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست ها، مهمترین اقدام در مقابله کرونا است.

وی از مردم خواست توصیه های بهداشتی را به دقت رعایت نمایند تا از آسیب ها و عواقب ابتلا به این بیماری در امان باشند.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز یکشنبه خاطرنشان کرد: تا به امروز 358 هزار و 905 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 141 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 20 هزار و 643 نفر رسیده است.

وی درباره آخرین آمار قطعی مبتلایان به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور گفت: ️از دیروز تا امروز 2 شهریور 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و 113 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شده اند که 882 نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 358 هزار و 905 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1179

به "خبرنگاران ساخت واکسن کرونا بیش از یک سال زمان می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ساخت واکسن کرونا بیش از یک سال زمان می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید