همتراز کردن بودجه پژوهشی دانشگاه های تهران با دانشگاه های مادر استان ها

به گزارش آسمان فارس، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: یکی از اقدامات مهم در زمینه بودجه، همتراز کردن بودجه پژوهشی دانشگاه های تهران با دانشگاه های مادر استان ها بوده است.

همتراز کردن بودجه پژوهشی دانشگاه های تهران با دانشگاه های مادر استان ها

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، صالحی در نشست مشترک با معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان اصفهان که به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار گشت، گفت: استان اصفهان ظرفیت های پژوهشی فراوانی دارد و در حوزه رابطه تحقیقات پایه و فرایند تجاری سازی آنان اقدامات خوبی در این استان شکل گرفته است و به همین علت استان اصفهان در بخش نوآوری ممتاز است.

وی وجود کنسرسیوم پژوهش در استان اصفهان را یکی از رجحان های این استان در حوزه پژوهش گفت و اضافه کرد: همه امور پژوهشی را می توان به وسیله این کنسرسیوم انجام داد و به انتها رساند؛ پس شناخت این کنسرسیوم بسیار مهم است و نقش مهمی در امور پژوهشی دارد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: در حال حاضر کشور های پیشرفته از ویژگی نوآوری باز در سیستم خود استفاده می کنند که به وسیله این نوآوری شرکت های دولتی و خصوصی بیشتر امور خود را برون سپاری می کنند و وظایف را به شرکت های نوپا و دانش بنیان واگذار می کنند. این اتفاق باید در ایران نیز بیافتد و حرکت های خوبی تا به امروز در این مورد انجام گرفته است. با استفاده از این نوآوری تا به امروز زمینه اشتغال بسیاری از جوانان در جهان برطرف شده به طوری که بر طبق آمار 90 درصد از اشتغال جوانان کشور های جهان متعلق به شرکت های دانش بنیان است.

وی ادامه داد: بسیاری از ارگان های دولتی ما مخالف فعالیت شرکت های خصوصی هستند و همین عامل سبب شده تا از اجرای نوآوری باز در کشور کمی فاصله بگیریم.

صالحی درخصوص مقدار بودجه پژوهشی برای اجرای پروژه های پژوهشی گفت: در سال گذشته 300 میلیارد تومان ردیف بودجه پژوهشی داشته ایم که 60 درصد آن هزینه و حق الزحمه بوده است و فقط 40 درصد آن در اختیار طرح های پژوهشی قرار گرفته است که قرار است در سال جاری این مشکل برطرف شده و بودجه بیش تری به طرح های پژوهشی اختصاص یابد. یکی از اقدامات مهم در زمینه بودجه همتراز کردن بودجه پژوهشی دانشگاه های تهران با دانشگاه های مادر استان ها بوده است تا عدالت در بحث پژوهش بین دانشگاه ها برقرار شود.

گفتنی است در این نشست کنندگان دانشگاه های اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان و نجف آباد، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان، دانشگاه هنر، دانشگاه صنعتی اصفهان، شهرک علمی وتحقیقاتی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استانداری اصفهان به بیان پیشنهادات و راهکار های خود در خصوص طرح های پژوهشی در حوزه های مختلف پرداختند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2009

به "همتراز کردن بودجه پژوهشی دانشگاه های تهران با دانشگاه های مادر استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همتراز کردن بودجه پژوهشی دانشگاه های تهران با دانشگاه های مادر استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید