تشدید تقابل میان روسای دو مجلس شورای ملی افغانستان

به گزارش آسمان فارس، تنش های میان روسای مجلس نمایندگان و سنای افغانستان درباره شمارش آرای بایومتریک نشده اوج گرفته است.

تشدید تقابل میان روسای دو مجلس شورای ملی افغانستان

به گزارش ، در پی ادامه تنش میان روسای مجلس نمایندگان و مجلس سنای افغانستان، میر رحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان افغانستان تاکید نمود که زمان زورگویی به انتها رسیده و هر کسی باید مطابق قانون رفتار کند.

پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و تاکید کمیسیون انتخابات مبنی بر عدم شمارش آرای بایومتریک نشده، رئیس مجلس سنای افغانستان در اظهاراتی گفت که با زور این آرا را به کمیسیون انتخابات می قبولاند.

در پی این اظهارات، تنش های لفظی میان روسای دو مجلس ایجاد شد و مورد انتقاد میر رحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان افغانستان نهاده شد.

مسلمیار، رئیس سنای افغانستان روز گذشته به رئیس مجلس نمایندگان افغانستان هشدار داد و گفت: همین قدر می گویم که خود را اصلاح کن وگرنه برای همه مردم افغانستان معلوم است که با چه فسادی در انتخابات درونی به ریاست مجلس رسیده ای؛ لطفا وزن خود را سنجیده ابراز نظر کنید.

میر رحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان افغانستان نیز گفت: موضع بعضی افراد زورگو در خصوص شمارش آرای انتخابات مخالفت با قانون و مایه شرمساری است.؛ این اظهارات غیر قانونی به معنای به بن بست کشاندن انتخابات است و کمیسیون های انتخاباتی باید بدون هیچ فشاری وظایف خود را مطابق قانون انجام دهند.

رحمانی اضافه نمود: اظهارات رئیس مجلس سنا روابط دو مجلس را نیز خدشه دار نموده و او باید به دلیل نقض قانون، از همه مردم افغانستان معذرت بخواهد.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تارخ 6 میزان/ مهر برگزار شده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 499

به "تشدید تقابل میان روسای دو مجلس شورای ملی افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید تقابل میان روسای دو مجلس شورای ملی افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید