دستور تهیه برنج سرخ نموده چینی

به گزارش آسمان فارس، برنج سرخ نموده چینی یکی از غذا های مشهور و رنگارنگ چینی است که به دلیل داشتن موادی خوب مورد توجه سایر کشور ها نیز قرار گرفته است. این برنج با پلوی پخته، تخم مرغ و سبزیجات درست می گردد.

دستور تهیه برنج سرخ نموده چینی

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش، برخی از ما تصور خوبی نسبت به غذا های چینی نداریم شاید به دلیل دیدن انواع چیز های عجیب و غریب در خصوص آنچه که مردم این کشور پهناور می خورند، باشد، اما در آشپزی چینی همانند اکثر کشور های آسیایی برنج نقش مهمی در سبد غذایی دارد. برنج سرخ شده چینی یکی از غذا های مشهور چینی است که به دلیل ظاهر زیبا و همچنین ترکیب مناسب کربوهیدرات، پروتئین و سبزیجات پر فیبر مورد استقبال مردم سراسر جهان قرار گرفته است. شاید برخی از شما تجربه همراهی تخم مرغ سرخ نموده با برنج را در دوران کودکی داشته باشید. وقتی که خورش تمام شده، اما برنج زیادی اضافه مانده، ولی مادر خانواده وقتی برای درست کردن خورش ندارد. در اینجور مواقع برنج سرخ شده به کار شما می آید. در حقیقت برنج سرخ شده چینی با برنج باقیمانده در یخچال درست می گردد.

نوع چینی اصلی در همان تابه معروف وک چینی درست می گردد. به این صورت که ابتدا زرده از سفیده جدا می گردد. سبزیجات در یک ماهیتابه سرخ می گردد و در پایان سفیده به آن افزوده شده مرتب بهم زده می گردد تا تکه های سفیده در همه جای سبزیجات پخش گردد. بعد از آن طرف زرده را با برنج مخلوط می نمایند بطوری که برنج کاملا با زرده مخلوط شده و زرد رنگ می گردد. سپس این برنج هم جداگانه با اندکی روغن سرخ می گردد. در پایان این دو با هم ترکیب می شوند. اما جدیدا به جای این کار این دو را ترکیب و خلاصه نموده اند. البته برنج سرخ شده چینی انواع مختلفی دارد، اما این نوع با تخم مرغ و سبزیجات از سایرین مشهورتر است.

  • کره: 3 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ: 2 عدد
  • هویج: 2 عدد متوسط
  • پیاز سفید: 1 عدد کوچک
  • نخود سبز پخته: 1/2 پیمانه
  • سیر: 3 حبه رنده شده
  • برنج پخته سرد: 4 پیمانه (برنج معطر بهتر است)
  • پیازچه: 3 عدد
  • سویا سس: 3 تا 4 قاشق غذاخوری
  • روغن ارده: 1/2 قاشق چایخوری

1. پیاز و هویج را نگینی نموده، پیازچه ها را هم بصورت نازک حلقه حلقه می کنیم. حبه های سیر هم باید رنده شوند.

2. 1/2 قاشق غذاخوری کره را در ماهیتابه ریخته و روی گاز با حرارت متوسط به بالا گرم کنید. تخم مرغ ها را شکسته و در کاسه ای بهم می زنیم. تخم مرغ ها را داخل کره می ریزیم. خوب بهم می زنیم تا به حالت اسکرامبل یا همان بهم خورده در بیاید. تخم مرغ باید به شکل تکه های کوچک سرخ گردد. وقتی تخم مرغ ها مقداری سرخ شدند آن ها را در ظرفی بریزید و کنار بگذارید.

3. یک قاشق غذاخوری کره را در ماهیتابه بریزید. بگذارید کره ذوب گردد. هویج، پیاز، نخود سبز و سیر را داخل ماهیتابه بریزید و با مقداری نمک و فلفل مزه دار کنید. آن ها را به مدت 5 دقیقه تفت دهید یا تا زمانی که پیاز و هویج نرم شوند.

4. شعله را بیشتر کنید تا گرما بالا برود. سبزیجات را در یک طرف ماهیتابه جمع کنید. باقیمانده کره را به ماهیتابه اضافه کنید و در حین ذوب شدن مرتب بهم بزنید. بلافاصله پس از ذوب شدن کره، برنج را به محتویات ماهیتابه اضافه کنید. در صورت تمایل سس سویا را به برنج اضافه کنید. سپس برنج و سبزیجات را ترکیب کنید. می توانید از ابتدا برنج را بگذارید همراه سبزیجات سرخ گردد. آن را بهم بزنید تا سبزیجات و برنج با هم ترکیب شوند. این بهم زدن و سرخ کردن برنج را به مدت 15 تا 20 ثانیه یا 3 دقیقه ادامه دهید یا تا زمانی که متوجه شوید برنج و سبزیجات به میزان جزئی تغییر رنگ به قهوه ای داده اند.

5. پیازچه خرد شده، روغن کنجد و تخم مرغ سرخ شده را به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید؛ و بهم بزنید تا ترکیب شوند.

6. محتویات داخل ماهیتابه را مزه کنید در صورت احتیاج به آن نمک و فلفل اضافه کنید. در این زمان برنج سرخ شده چینی ما آماده است. این غذا را همان لحظه و بصورت گرم سرو می کنیم.

در صورت تمایل نداشتن به کره می توانید به جای آن از روغن زیتون سبک یا هر روغن گیاهی دیگری که دارید استفاده کنید.

معمولا این غذا به صورت های مختلفی درست می گردد، روش سخت تر را در ابتدای مطلب به شما گفتم. برخی ها برنج را سرخ نموده، کنار می زنند، سبزیجات را در وسط ماهیتابه سرخ می نمایند و روی برنج ها می ریزند و در پایان هم تخم مرغ را در وسط ماهیتابه سرخ می نمایند بنابراین بی شمار راه برای درست کردن برنج سرخ شده چینی وجود دارد.

این غذا همراه با میگو، مرغ و یا گوشت نیز درست می گردد، ولی جایگزینی تخم مرغ به عنوان پروتئین هم ارزانتر است و هم سریعتر.

سس سویا الزامی نیست، اما باعث تغییر رنگ و مزه ای خوب در برنج می گردد.

شما می توانید انواع مدل این غذا را به سلیقه خودتان و با سبزیجاتی که دوست دارید درست کنید.

می توان از برنج پخته تازه هم استفاده نموده، اما برنجی که در یخچال مانده بهتر است و اصلا این روش برای استفاده از برنج باقیمانده است.

نوع ادویه جاتی که استفاده می کنید بستگی به سلیقه و منطقه زندگی شما دارد، اما اگر بخواهید تنها از طعم محتویات داخل غذا استفاده کنید بهتر است ادویه استفاده نکنید و تنها به همان طعم دهنده های نمک و فلفل سیاه بسنده کنید.

منبع: برتر ینها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 251

به "دستور تهیه برنج سرخ نموده چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور تهیه برنج سرخ نموده چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید