برنامه ریزی آمریکا برای خروج هرچه سریعتر نیروهایش از سوریه

به گزارش آسمان فارس، دو مسئول آمریکایی اعلام کردند که آمریکا برای خارج کردن بیشتر نیروهای خود از شمال سوریه ظرف چند روز آینده برنامه ریزی می نماید.

برنامه ریزی آمریکا برای خروج هرچه سریعتر نیروهایش از سوریه

نمودهای سوریه

به نقل از خبرگزاری رویترز، دو مسئول آمریکایی اظهار داشتند که این کشور درحال آنالیز طرح هایی برای خارج کردن بیشتر نیروهای خود از شمال سوریه طی چند روز آینده است.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه اظهار داشت که بنا به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه شروع می گردد. حدود هزار سرباز آمریکایی در سوریه هستند.

آمریکا

اسپر موعد عقب نشینی را اعلام نکرد و تنها به گفتن این جمله اکتفا کرد که روند عقب نشینی در امنیت و در سریع ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

این دو مسئول آمریکایی اظهار داشتند که آمریکا چندین گزینه را آنالیز می نماید و احتمالا عقب نشینی کامل ظرف دو هفته یا بیشتر انجام گردد اما با سرعتی دور از حد انتظار این کار انجام خواهد شد.

تحولات اخیر روز یکشنبه گذشته شروع شد زمانی که ترامپ در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از خروج تعداد اندکی از سربازان آمریکایی از شمال شرق سوریه اطلاع داد. مخالفان ترامپ از این اقدام انتقاد نموده و گفتند که این اقدام راه را برای حمله ترکیه به نمودها باز کرد.

داعش

عقب نشینی ناگهانی آمریکا از سوریه شکستی برای سیاست خارجه آمریکاست چراکه آمریکا در ممانعت از حمله ترکیه به شمال سوریه بازنده شد. آمریکا اعلام نموده که از نمودها در برابر حمله ترکیه حمایت نخواهد کرد این درحالی است که نمودها در کنار نیروهای آمریکایی علیه داعش جنگیدند و درحال حاضر از زندان هایی نگهبانی می نمایند که ده ها هزار داعشی در آنجا هستند.

اسپر در مصاحبه تلویزیونی گفت که پیش بنیی می نماید که نمودهای سوریه برای تضمین بقای خود به روسیه و دمشق متوسل شوند.

ارتش سوریه روز یکشنبه برای مقابله با حمله ترکیه نیروهای خود را به جبهه های جنگ در شمال شرق سوریه برد و توانست وارد شهر منبج گردد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 525

به "برنامه ریزی آمریکا برای خروج هرچه سریعتر نیروهایش از سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی آمریکا برای خروج هرچه سریعتر نیروهایش از سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید