کمیته روابط خارجی سنای آمریکا لایحه مقابله با چین را تأیید کرد

به گزارش آسمان فارس، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کمیته روابط خارجی مجلس سنای ایالات متحده روز چهارشنبه (به وقت واشنگتن) از لایحه ای جامع حمایت کرد که هدف آن، مقابله با سیاست های چین در حوزه هایی همچون حقوق بشر، رقابت مالی و نفوذ بین المللی است.

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا لایحه مقابله با چین را تأیید کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

گفته می گردد کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا پس از چندین ساعت بحث و تبادل نظر و انجام اصلاحاتی این لایحه را با اکثریت آرا (21 در برابر یک رأی) تأیید و به سنا ارائه کرد.

لازم به ذکر است، روابط چین- ایالات متحده آمریکا طی ماه های اخیر بر سر مسائلی همچون سرکوب ادعایی اعتراض ها در هنگ کنگ، برقراری روابط دیپلماتیک میان واشنگتن و تایوان در تقابل با اصلِ چین واحد و حضور ناوگان دریایی آمریکا در دریای چین جنوبی به بهانه تأمین آزادی دریاها و امنیت دریانوردی بیش از پیش رو به تیرگی گرائیده است.

این تنشها تا جایی پیش رفت که ماه میلادی گذشته، آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده در تبادل نظر با شبکه سی ان ان، روابط واشنگتن- پکن را به طور فزاینده ای خصمانه توصیف کرد و بر ضرورت برخورد از موضع قدرت در هرگونه تعامل یا تقابل احتمالی با چین تأکید کرد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا چین به بزرگترین دشمن ایالات متحده تبدیل شده است یا خیر، گفت: جنبه های خصمانه به وضوح و به طور فزاینده ای در روابط قابل مشاهده است. مطمئناً حوزه های رقابتی هم وجود دارد. بعضی از موارد همکاری نیز همچنان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1676

به "کمیته روابط خارجی سنای آمریکا لایحه مقابله با چین را تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته روابط خارجی سنای آمریکا لایحه مقابله با چین را تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید