اعمال فشار آمریکا به ژاپن و کره جنوبی برای انتقاد از چین

به گزارش آسمان فارس، واشنگتن با اعمال فشار بر ژاپن و کره جنوبی از آنها خواست تا در تقابل با چین آمریکا را تنها نگذارند.

اعمال فشار آمریکا به ژاپن و کره جنوبی برای انتقاد از چین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، آمریکا روز آدینه با اعمال فشار بر ژاپن و کره جنوبی از این دو کشور خواست تا باوجود روابط تجاری با پکن به سیاستهای این کشور درقبال هنگ کنگ، تایوان و رفتار با اقلیت مسلمان واکنش نشان دهند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این اعمال فشار عجیب درحالی از سوی مارک ناپر، دستیار معاون وزارت خارجه در امور کره و ژاپن انجام شده که توکیو و سئول به دنبال پیوستن به 13 اقتصاد دیگر منطقه آسیا پاسیفیک برای امضاء قرارداد همکاری مالی گسترده منطقه ای هستند تا بدین ترتیب بزرگترین توافق تجاری آزاد دنیا نهایی گردد.

ناپر همچنین بر اهمیت همکاری کره جنوبی، ژاپن، تایوان و کشورهای دیگر جنوب شرق آسیا با آمریکا تاکید نمود تا بنابر ادعای او اطلاعات شهفرایندان این کشورها در اختیار چین قرار نگیرد.

این مقام آمریکایی که در یک نشست آنلاین به میزبانی اندیشکده بروکینگز شرکت نموده بود با اذعان به روابط پیچیده این دو کشور با چین گفت که واشنگتن از ژاپن و کره جنوبی نمی خواهد که روابط خود با چین را محدود و یا قطع نمایند اما وی گفته ما امیدواریم و از کره جنوبی و ژاپن و کشورهای دیگر انتظار داریم که در مورد چنین مسائلی اعتراض نمایند.

این درحالی است که تنش میان آمریکا و چین همچنان بالاست و آمریکا از متحدان خود انتظار دارد در جهت تقابل با چین با واشنگتن همکاری نمایند. از سوی دیگر سخنگوی وزارت خارجه چین دیروز (آدینه) به شدت سخنان مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا را مبنی بر این که تایوان بخشی از چین نیست، رد و از آن انتقاد کرد.

وانگ ون بین گفت، پامپئو با تمرکز بر منافع سیاسی شخصی، منافع اساسی مردم چین و آمریکا را کنار گذاشته و هدفش از دروغ پردازی، گمراه کردن افکار عمومی و تخریب هر چه بیشتر روابط چین و آمریکا و صلح و ثبات تنگه تایوان است. مقاصد شوم پامپئو از همان ابتدا نیز معلوم بود.

این مقام چینی در ادامه اضافه کرد: اصل چین واحد، پایه سیاسی روابط چین و آمریکاست. ما به افرادی مانند پامپئو هشدار می دهیم که هر گونه رفتاری که به منافع محوری چین آسیب بزند و دخالت در امور داخلی چین باشد، با واکنش و مقابله قاطع پکن روبرو خواهد شد و چنین رفتارهایی جلوی فرایند تاریخی اتحاد چین را نخواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1311

به "اعمال فشار آمریکا به ژاپن و کره جنوبی برای انتقاد از چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعمال فشار آمریکا به ژاپن و کره جنوبی برای انتقاد از چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید