تور چین ارزان: چین در آینده نزدیک؛ پازل ترسناکی که گروه 7 در پی حل آن است

به گزارش آسمان فارس، اجلاس گروه 7 درحالی در لیورپول درحال برگزاری است که آنالیز فضای حاضر در این اجلاس حاکی از توجه ویژه کشورهای حاضر به چین تحت راهنمایی شی جین پینگ در سال های آینده است.

تور چین ارزان: چین در آینده نزدیک؛ پازل ترسناکی که گروه 7 در پی حل آن است

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، با توجه به اهمیت کشورهای چین و روسیه در عرصه بین الملل مقامات غربی در پی آن هستند که با تأکید بر قدرت کشورهای دیگر به کوشش خود برای تشکیل یک ائتلاف علیه این دو کشور ادامه دهند. ائتلاف غرب معتقد است که گروه 7 نزدیک به 40 تریلیون دلار از اقتصاد جهان را در اختیار دارد و سه کشور از 5 کشور حاضر در این گروه دارای قدرت هسته ای هستند.

در گروه 7 کوشش زیادی برای تقابل با چین و ادعای مربوط به تله قرض چین (یاری اقتصادی چین به کشورهای فقیر به ازای نفوذ به زیرساختارهای این کشورها) مطرح شد.

آنائلا بائربوک، وزیر خارجه آلمان دراین باره گفت: درمورد چین ما (گروه 7) به اتفاق موافق این مسئله هستیم که چین یک شریک در مسائل جهانی به شمار می رود... اما در عین حال رقیب سیستمی است.

بعلاوه روز شنبه یوشیماسا هایاشی، وزیر خارجه ژاپن و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در تبادل نظریی 25دقیقه ای در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه 7 بر اهمیت تقویت روابط میان دو طرف تأکید کردند.

طبق انتظار در این ملاقات دو طرف اعلام کردند که با اقدامات یکجانبه چین در دریای چین جنوبی مخالفند و همین موضوع به معنای اتحاد مشترک برای تقابل با چین است. موضوع دیگری که دو طرف بر سر آن تبادل نظر کردند تضمین صلح و ثبات در تنگه تایوان و آزاد و باز بودن منطقه اقیانوس هند تا اقیانوس آرام بود.

آمریکا که راهنمایی ائتلاف ضدچین را به عهده دارد کوشش زیادی برای متقاعد کردن متحدانش برای افزایش فشار به پکن دارد. بلینکن فردا (دوشنبه) راهی جنوب شرق آسیاست تا جبهه ای متحد علیه چین در منطقه ایندوپاسیفیک تشکیل دهد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1867

به "تور چین ارزان: چین در آینده نزدیک؛ پازل ترسناکی که گروه 7 در پی حل آن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: چین در آینده نزدیک؛ پازل ترسناکی که گروه 7 در پی حل آن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید