کرونا در اروپا، از اعتراضات کادر درمان مادرید به شرایط بد کاری تا شرایط حاد بخش های مراقبت ویژه آلمان

به گزارش آسمان فارس، جدیدترین اخبار اروپا از اعتراض هزاران نفر از کادر درمان مادرید به شرایط کاری بد و شرایط حاد بخش های مراقبت ویژه در آلمان خبر می دهد.

کرونا در اروپا، از اعتراضات کادر درمان مادرید به شرایط بد کاری تا شرایط حاد بخش های مراقبت ویژه آلمان

با ما سفر کنید و با قیمت تور ارزان اروپا لحظه آخری از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا و عواقب سیاسی اجتماعی و مالی آن در اروپا همچنان ادامه دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

شرایط تاریخی بد و کاملا استثنائی در بخش های مراقبت ویژه آلمان

بر اساس جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا پزشکان مراقبت های ویژه در آلمان درباره خطر روزافزون افزایش فشارها بر کلینیک های این کشور هشدار داده اند.

گروه کاری ویژه انجمن پزشکی بیهوشی و مراقبت های ویژه آلمان (DGAI) گزارش داده است که در حال حاضر به طور میانگین در سراسر آلمان در هر بیمارستانی تنها 3 تخت خالی مراقبت های ویژه وجود دارد.

سخنگوی این نهاد آلمان اعلام نمود: ما در یک شرایط کاملا استثنائی هستیم که در تاریخ پزشکی مراقبت های ویژه هرگز تجربه ننموده ایم.

آسیب های عظیم کرونا به اقتصاد آلمان

هلگا براین، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم انتظار دارد که با وجود یاری های میلیاردی دولت اما آسیب های سختی به اقتصاد آلمان وارد گردد.

وی در تبادل نظر با هندلزبلات آلمان گفت که بحران کرونا آثار قابل توجهی بر اقتصاد ما بر جا خواهد گذاشت.

رئیس دفتر صدر اعظم آلمان در سخنانی پیش بینی کرد که این بیماری همه گیر (کرونا) وحشت خود را در سال آینده از دست می دهد.

وی اضافه نمود: ما باید به عنوان جامعه ماه دسامبر و ماه های تا مارس آینده را با پایبندی به قواعد و محدودیت ها و کاهش ارتباطات تحمل کنیم. در زمان هایی که این محدودیت ها کافی نباشد تشدید آن غیر قابل اجتناب است.

براین که در تبادل نظر با هندلزبلات سخن می گفت ابراز امیدواری کرد که در بهار واکسن کاملا در دسترس قرار گیرد.

رئیس دفتر صدر اعظم آلمان با اشاره به اینکه پیروز شده ایم شمار مبتلایان را به حد پایداری برسانیم که سیستم بهداشت دچار چالش نگردد در عین حال شمار مرگ های روزانه را بالا ارزیابی نموده و گفت: حدود 400 مرگ روزانه آمار بالایی است.

در این میان مارکوس زودر، نخست وزیر ایالات بایرن و رئیس حزب دولتی سوسیال مسیحی هم خواستار اقدامات شدیدتری و محدودیت های بیشتر در مناطق حاد کرونایی در کشور شده و گفته است: در غیر این صورت ما شانسی برای پایین آوردن شمار مبتلایان جدید در آلمان نداریم.

وی در این باره ابراز خشم و ناراحتی کرد که در آلمان خیلی کم درباره آمار مرگ های کرونایی صحبت می گردد.

کرونا سومین عامل اصلی مرگ شهروندان آلمان در سال 2020

وزیر بهداشت آلمان تنها در مشاوره با نخست وزیران ایالات آلمان گفته بود که کرونا در امسال سومین عامل اصلی مرگ در آلمان بوده است.

درخواست برای طرح جدید کرونایی در سال نو

آرمین لاشت، نخست وزیر ایالت نوردراین- وست فالن آلمان هم خواستار طرح های جدید کرونایی از ژانویه شده است. وی در این باره گفته است که اقتصاد و جامعه دیگر نمی تواند یک سال دیگر این چنینی را تحمل کند. لاشت گفت: از ژانویه سال جدید میلادی باید طرح های هوشمندانه چشم اندازهای طولانی مدتی برای زندگی با این بحران را تعریف نمایند.

لاشت تاکید نمود که ما نمی توانیم در طولانی مدت همه جا را تعطیل کنیم و دولت ماهانه یاری های میلیاردی را پرداخت کند. از سال جدید یک مدل جدی کرونایی ضروری است.

125 مرگ کرونایی در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 14611 مورد جدید به کرونا در 24 ساعت گذشته و 125 مرگ کرونایی جدید اطلاع داده است.

هشدار بنیاد حمایت از بیماران آلمان درباره داشتن انتظارات بالا از واکسن کرونا

بنیاد حمایت از بیماران آلمان هم نسبت به داشتن انتظارات بالا از تاثیرات واکسن کرونا هشدار داده و یکی از مقامات این بنیاد آلمانی این مسئله را خطرناک دانسته که این تصور در بین شهروندان ایجاد گردد که واکسن حمایت گسترده ای در برابر این ویروس ایجاد می نماید.

541 مرگ کرونایی روزانه در ایتالیا

ایتالیا هم شب گذشته از 541 مرگ کرونایی جدید در عرض 24 ساعت در این کشور اطلاع داد. ایتالیا بعد از انگلیس دومین کشور رکوردار مرگ های کرونایی در اروپا است. در 24 ساعت همچنین 20648 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور هم گزارش شده است.

تست کرونای وزیر دفاع اتریش مثبت شد

رسانه های اتریشی از مثبت شدن تست کرونای وزیر دفاع اتریش و رفتن وی به قرنطینه خانگی اطلاع داده اند.

تست کرونای کلایدیا تاننر، وزیر دفاع اتریش مثبت اعلام شد.

این خبر را سخنگوی وزات دفاع اتریش اعلام نموده و تاکید نمود که حال عمومی خانم تاننر خوب است و در قرنطینه خانگی وظایف و مسئولیت های خود را انجام می دهد.

تاننر بعد از الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش دومین عضو در کابینه دولت ائتلافی این کشور است که تست کرونایش مثبت اعلام شده است.

اخیرا آمار مبتلایان به کرونا در اتریش هم مانند دیگر کشورهای اروپایی به سرعت در حال افزایش است و در آستانه کریسمس نگرانی های زیادی را برای شهروندان و مقامات این کشور ایجاد نموده است.

سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش انتظارات شهروندان برای لغو قریب الوقوع محدودیت ها در کشورش را در اظهاراتی کاهش داده و گفته است: ما بعد از اتمام قرنطینه در اتریش در تاریخ 7 دسامبر هم همچنان باید با محدودیت های گسترده ای زندگی کنیم. در هر صورت هیچ گام شتابزده ای وجود نخواهد داشت.

وی همچنین گفت: هدف ما این است که از هفت دسامبر در تجارت و برای مدارس گام های دقیقی برای بازگشایی برداریم. این امر البته بستگی به آمار مبتلایان دارد. هر چقدر آمارها بالاتر باشد به همان میزان برداشتن گام ها در جهت کاهش محدودیت ها دشوارتر است.

صدر اعظم اتریش در عین حال تاکید نمود که باید از وقوع قرنطینه سومی تا جایی که امکان دارد جلوگیری گردد. وی برنامه ریزی ها برای تست گیری جمعی در ماه دسامبر را شانس عظیمی در جهت بهبود اوضاع دانسته است.

وزیر بهداشت اتریش: شرایط کرونایی همچنان جدی است

رادولف آنشوبر، وزیر بهداشت اتریش هم روز یکشنبه با تاکید بر اینکه آمار مبتلایان جدید در کشور در 13 امین روز قرنطینه در حال پایین آمدن است، در عین حال آمار مبتلایان را در سطح بالا ارزیابی نموده و شرایط را همچنان جدی دانست.

وی از همه شهروندان خواست برای نتیجه بخش بودن قرنطینه و کاهش آمار مبتلایان به قواعد و محدودیت های اعمال شده برای مهار این بیماری کاملا پایبند باشند

اعتراضات کادر درمان در مادرید به شرایط بد کاری

در پایتخت اسپانیا (مادرید) هم هزاران نفر از کارکنان بخش بهداشت و سلامت به خیابان ها آمدند و برای بهبود شرایط کاری اعتراض کردند. سازمان دهندگان این اعتراضات این انتقاد را به مقامات وارد کردند که به وسیله کمبود سرمایه آسیب جدی به سیستم بهداشت عمومی وارد نموده اند.

198 مرگ کرونایی روزانه در فرانسه

در فرانسه هم در 24 ساعت 9784 نفر به کرونا مبتلا شده و 198 نفر هم جان خود را در اثر این بیماری از دست داده اند.

215 مرگ کرونایی روزانه در انگلیس

در انگلیس هم در 24 ساعت گذشته 12155 نفر به کرونا مبتلا شده و 215 نفر هم در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

اعتماد کم شهروندان آلمانی به واکسن کرونا

جدیدترین نظرسنجی هم نشان می دهد که تنها 53 درصد شهروندان آلمانی خواستار تزریق واکسن کرونا هستند. در مجموع 43 درصد به قابل اطمینان بودن واکسن کرونا اعتماد دارند.

این نظرسنجی نشان می دهد 68 درصد به قابل اطمینان بودن واکسن تردید دارند، 60 درصد هم نگران عوارض جانبی آن هستند، 52 درصد هم درباره تاثیر آن تردید دارند.

مخالفت با سیاست های کرونایی جانسون از طرف هم حزبی ها

در حزب محافظه کار انگلیس هم مخالفت ها با سیاست بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس افزایش پیدا نموده است.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 2218483 نفر به کرونا مبتلا شده و 52325 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 1646192 نفر به کرونا مبتلا شده و 44668 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 1646192 نفر به کرونا مبتلا شده و 58245 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 1585178 نفر به کرونا مبتلا شده و 54904 نفر هم ر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 1055607 نفر به کرونا مبتلا شده و 16533 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1341

به "کرونا در اروپا، از اعتراضات کادر درمان مادرید به شرایط بد کاری تا شرایط حاد بخش های مراقبت ویژه آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از اعتراضات کادر درمان مادرید به شرایط بد کاری تا شرایط حاد بخش های مراقبت ویژه آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید