کاخ سفید: استیضاح ترامپ نامشروع است!

به گزارش آسمان فارس، کاخ سفید در نامه ای به دموکرات های کنگره آمریکا اعلام کرد در تحقیقات برای آغاز استیضاح ترامپ که فاقد پایه های قانونی بوده و نامآغاز است، شرکت نخواهد کرد.

کاخ سفید: استیضاح ترامپ نامشروع است!

به گزارش ، کاخ سفید روز سه شنبه در نامه ای به دموکرات های مجلس کنندگان آمریکا گفت که تحقیقات آن ها برای آغاز استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور فاقد پایه های قانونی بوده و نامآغاز است و مجلس کنندگان قادر نیست به فراخوان شاهدان در بخشی از این تحقیقات بپردازد.

کاخ سفید در این نامه خطاب به نانسی پلوسی، رئیس مجلس؛ الیوت انگل، رئیس کمیته امور خارجی؛ آدام شف، رئیس کمیته اطلاعات و الیجه کامینگز، رئیس کمیته نظارت و اصلاحات مجلس کنندگان آمریکا اعلام کرده است با تحقیقات از سوی دموکرات ها همکاری نخواهد کرد.

پیش تر رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ گفت قصد دارد شکواییه هایی را علیه اعضای کلیدی حزب دموکرات تنظیم کند. وی گفت این اقدام را در تلاش برای متوقف کردن روند استیضاح رئیس جمهور آمریکا انجام می دهد.

وکیل شخصی ترامپ در ادامه تاکید کرد قصد ندارد در تحقیقات آغاز استیضاح ترامپ در مجلس کنندگان آمریکا شهادت داده یا اطلاعاتی را در این باره ارائه دهد.

در پی جلوگیری وزارت امور خارجه آمریکا از حضور داوطلبانه کننده این کشور در اتحادیه اروپا در کنگره به منظور انجام تحقیقات آغاز استیضاح ترامپ، مجلس کنندگان آمریکا امروز گفت برای حضور وی احضاریه رسمی ارسال خواهد شد.

پیش از این گاردین گزارش داد وزارت امور خارجه آمریکا، گورودون ساندلند کننده این کشور در اتحادیه اروپا را از حضور در کنگره و شهادت در چارچوب تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که برای سه شنبه مقرر شده بود، منع کرد. ()

به تازگی افشاگر ناشناس نهاد اطلاعاتی آمریکا گفت ترامپ در چندین تماس تلفنی با ولادیمیر زلنسکی خواهان تسریع تحقیقات درباره فساد مالی پسر جو بایدن شده است. او طی تماسی تلفنی در 25 ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات های مجلس کنندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند. به دنبال این خبر، رئیس مجلس کنندگان آمریکا گفت این مجلس بررسی رسمی استیضاح ترامپ را به اتهام نقض قسم خود آغاز می کند.

بر اساس نظرسنجی دانشگاه مونموث، 44 درصد مردم آمریکا خواهان استیضاح ترامپ هستند. در نظرسنجی سی ان ان نیز مشخص شد که 47 درصد مردم با این امر موافقند. اما در دیگر نظرسنجی اجرا شده در این مورد 50 درصد مردم با استیضاح ترامپ موافق بودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 508

به "کاخ سفید: استیضاح ترامپ نامشروع است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید: استیضاح ترامپ نامشروع است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید