چین: از بازگشت آمریکا به برجام استقبال می کنیم

به گزارش آسمان فارس، ایسنا نوشت:سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک کنفرانس خبری مواضع این کشور درباره بازگشت احتمالی آمریکا به توافق هسته ای و لغو تحریم های اعمال شده این کشور بر ایران را بیان نمود.

چین: از بازگشت آمریکا به برجام استقبال می کنیم

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، هوا چونینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز در کنفرانس خبری اش گفت: چین از بازگشت آمریکا به توافق هسته ای استقبال نموده و درخواست لغو تمامی تحریم های غیرقانونی علیه ایران را دارد.

چونینگ ادامه داد: چین نقش سازنده ای در زمینه برجام(توافق هسته ای) داشته است، در حالی که آمریکا تنش ها را به خاطر این که از برجام خارج شده است، افزایش می دهد.

بر اساس این گزارش، اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین در پی این مطرح می گردد که دولت سابق آمریکا با خروج از توافق هسته ای در سال 2018، ضمن بازگرداندن تحریم هایی که تحت توافق لغو شده بودند، با مطرح کردن ادعاهایی همچون حمایت از تروریسم و وجود اهداف نظامی در برنامه هسته ای ایران، تحریم های جدیدی نیز تا آخرین روزهای قدرت بر ایران اعمال کرد.

بهره مندی ایران از مزایای مالی توافق هسته ای که قرار بود در ازای محدودسازی برنامه هسته ای آن تحت توافق هسته ای محقق گردد، به خاطر متحمل شدن تحریم های مالی آمریکا و تعلل کشورهای اروپایی در عمل به تعهداتشان در زمینه پیدا کردن راهکاری برای عادی سازی روابط مالی با ایران و کاهش تاثیر تحریم های آمریکا تا به امروز عملی نشده است. ایران یک سال و نیم قبل با توجه به این شرایط، بیان کرد که تعهدات داوطلبانه اش در توافق هسته ای را کاهش می دهد.

با این وجود، دولت جدید آمریکا که پیش از پیروزی جو بایدن در انتخابات برای بازگشت به توافق هسته ای ابراز تمایل نموده بود، خواهان این است که ایران ابتدا کاهش تعهداتش را به حالت قبل بازگرداند تا بتواند فرایند بازگشت به توافق هسته ای را طی کند. مقامات آمریکایی همچنین معتقدند که مذاکراتی مستقیم یا غیرمستقیم درباره این فرایند باید انجام بگیرد. این در حالی است که دولت ایران تاکید نموده است بازگشت آمریکا به توافق هسته ای مستلزم هیچ گونه نشست و مذاکره نیست و آن ها که با خروج یک جانبه از توافق هسته ای آن را نقض نموده اند، صرفا ضروری است تحریم ها را لغو نموده و به توافق بازگردند تا ایران هم اجرای تعهدات داوطلبانه هسته ای اش را به حالت قبل بازگرداند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1591

به "چین: از بازگشت آمریکا به برجام استقبال می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: از بازگشت آمریکا به برجام استقبال می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید