ویروس کرونا؛ در روزهای خانه نشینی با فرزندان خود آشپزی کنید

به گزارش آسمان فارس، در روز های قرنطینه خانگی علاوه بر حفظ آرامش و رعایت نکات بهداشتی برای سرگرم شدن انجام بعضی بازی ها و کار ها را نباید فراموش کنید.

ویروس کرونا؛ در روزهای خانه نشینی با فرزندان خود آشپزی کنید

جهت دریافت خدمات طراحی پارکینگ کلاسیک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

سرگرم کردن و بازی با بچه ها کار چندان آسانی نیست، علیرغم این که بچه ها نسل قدیمی تر امکانات کم تر و محدودتر سرگرمی ها و تفریحات بیشتری داشتند، بچه ها نسل حاضر سخت تر سرگرم می شوند.

از سوی دیگر با این که در حال حاضر انواع و اقسام کلاس های تفریحی و سرگرمی های برای بچه ها مهیاست، اما یکی از سردرگمی های والدین نسل حاضر سرگرم کردن بچه ها است.

تصور کنید این سرگرم کردن بچه ها در روز های اپیدمی و قرنطینه خانگی چقدر سخت تر می گردد، بنابراین با انجام این اقدام ها می توانید بچه ها و سایر افراد خانواده تان را سرگرم کنید.

در ابتدا در روز های اپیدمی قرنطینی خانگی برای حفظ سلامت خود و خانواده تان باید چند نکته را رعایت کنید:

- شوخی کنید و لبخند بزنید

- در خانه آرامش ایجاد کنید

- با همکاری خانواده برنامه ای را برای خود تنظیم و به آن عمل کنید.

- فکر کردن به کمبود ها مانع شادی است، سعی کنید به داشته های خود به ویژه سلامتی خود و خانواده فکر کنید.

- در صحبت های روزانه از جملات منفی و بزرگ جلوه دادن مسائل و نگرانی ها پرهیز کنید.

- توکل به خدا، صداقت، تفاهم و یکدلی را در فضای خانه توسعه دهید.

- خاطرات شیرین زندگی را مرور کنید

- با استفاده از لباس های شاد و روشن، تغییر چیدمان اتاق ها، نشاط را در خانه زیاد کنید.

انجام ورزش انفرادی مانند یوگا که در خانه قابل انجام است در این روز ها توصیه می گردد، ورزش کردن به ایجاد حس مثبت و کاهش استرس یاری می نماید.

یکی دیگر از سرگرمی ها و بازی های جالب برای سرگرم کردن و کنترل بچه ها در روز های خانه نشینی و قرنطینه به خاطر کرونا ویروس که در روز های آلودگی هوا یا روز های برفی و بارانی هم به کار می آید آشپزی کردن است.

به فرزندتان اجازه دهید در آشپزخانه راحت باشد و به شما در آشپزی یاری نمایند، این روش یکی از بهترین ترفند ها برای علاقه مند کردن بچه ها بد غذا به غذا خوردن هم هست.

درست کردن انواع پیتزا، کیک و دسر برای بچه ها بسیار جذاب است. چند دستور آشپزی که هم شما و هم کودک تان از آن لذت ببرید را برای این روز ها آماده کنید.

اگر تولد یا جشن خاصی در منزل شما نزدیک است از شرایط روز های خانه نشینی بهره ببرید و با بچه ها کارت پستال یا کارت دعوت های دست ساز برای دایی، عمو، خاله و پدر بزرگ و مادربزرگ درست کنید.

از اکلیل، استیکر و برچسب، نقاشی و سایر خلاقیت های هنری برای تزیین این کارت پستال و کارت دعوت ها بهره ببرید و اجازه دهید قوه تخیل کودک حسابی به کار بیفتد.

لازم نیست حتما در فضای بیرون از خانه بساط پیک نیک را مهیا کنید. با رعایت نکات ایمنی در داخل خانه پیک نیک کنید. از شومینه یا اجاق گاز آشپزخانه بهره ببرید.

قارچ کباب کنید یا بساط یک صبحانه را مهیا کنید. در یک گوشه خانه چادری بر پا کنید، داخل چادر صبحانه و خوراکی بخورید، داستان و شعر بخوانید و کمی هم بخوابید. با این ترتیب فضای یک پیک نیک و اردوی واقعی را در خانه بازسازی کنید.

پوشیدن لباس بزرگ تر ها یکی از هیجان انگیزترین کار ها در دوران کودکی است، از این فرصت فوق العاده بهره ببرید و یک فشن شو راه بیندازید. به بچه ها بگویید هر لباس، کفش که به نظرشان با هم ست می گردد را بپوشندو در یک فشن شوی خانوادگی شرکت نمایند.

بچه های شما سرشار از انرژی هستند؟ پس کمی کارتان سخت تر می گردد، از جمله بازی های جالب برای بچه ها در روز های قرنطینه خانگی تعقیب و گریز و با مانع است. مثلا در راهرو خانه با طناب مانع های پیچ در پیچ و هوایی درست کنید و از بچه ها بخواهید تا این موانع را رد نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 834

به "ویروس کرونا؛ در روزهای خانه نشینی با فرزندان خود آشپزی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا؛ در روزهای خانه نشینی با فرزندان خود آشپزی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید