هزینه درمان روستاییان کرونایی در مراکز دولتی، ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم

به گزارش آسمان فارس، آمار روزانه ابتلا به کرونا در موج پنجم بیماری از 30 هزار نفر در روز گذشته و همچنان بالای 600 قربانی می گیرد. گفته می گردد بسیاری از موارد ابتلا به کرونا خانوادگی شده اند و به همین دلیل ضروری است افرادی که در بیرون از منزل رفت و آمد می نمایند در رعایت پروتکل های بهداشتی سختگیرانه تر عمل نمایند تا موجب بیماری خود و سپس اعضای خانواده شان نشوند.

هزینه درمان روستاییان کرونایی در مراکز دولتی، ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا واعظ مهدوی، مدیرعامل سابق صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و رئیس انجمن علمی اقتصاد سلامت به همین موضوع اشاره و با تاکید بر اینکه راه اصلی کنترل کرونا، پیشگیری است اظهار کرد: امکان ندارد شرایطی را ایجاد کنیم که مردم بیمار شوند و بتوانیم همه را درمان کنیم.

وی اضافه نمود: هیچ کشوری امکان اینگونه مدیریت را ندارد. امروزه همه تجربه های ملی و بین المللی و همه پروتکل های جهانی تاکید بر زدن ماسک، شستن دست ها، فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از اجتماعات و توقف رفت و آمدهای شهری دارند.

رئیس انجمن علمی اقتصاد سلامت ایران توضیح داد: به همین دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم لازم است. برای کنترل و کاهش کرونا در کشور بخشی از کار، دست دولت و ساختارهای اجرایی است که باید محدودیت ها را شدیدتر و کنترل ها را دقیق تر پیگیری نمایند، ولی بخش عمده آن مربوط به خود مردم است که باید مسئولیت پذیری اجتماعی در برابر کرونا داشته و پروتکل ها و محدودیت ها را رعایت نمایند.

واعظ مهدوی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر موارد ابتلای به کرونا مربوط به جمع های خانوادگی است و باید مردم به رعایت پروتکل ها مطلع شوند گفت: لذا نقش سخنرانان، ائمه آدینه، رسانه ها و صداوسیما در این مهم بسیار تاثیر گذار است و می توانند عملکرد مردم در رعایت پروتکل ها را افزایش دهند.

هزینه درمان کرونا برای بیمه شدگان روستایی چقدر است؟

وی در بخش دوم سخنانش، با اشاره به موضوع بیمه درمان و مسائل ناشی از آن به ویژه برای جمعیت روستایی و کشاورزان اظهار کرد: وقتی روستاییان به سن بازنشستگی می رسند، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با آنالیز شرایط و محاسبه مستمری برای آنها مزایای بازنشستگی مشخص می نماید.

رئیس انجمن علمی اقتصاد سلامت ایران اضافه نمود: برخلاف بیمه کارگران و مشمولین تامین اجتماعی که بیمه درمان و بازنشستگی شان در یک جا مجتمع است، اما بیمه درمان روستاییان در سازمان بیمه سلامت مستقر و بیمه بازنشستگی، بیکاری، از کارافتادگی و فوت آنها تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برقرار است.

واعظ مهدوی با بیان اینکه هزینه درمان کرونای بیماران تحت پوشش بیمه روستاییان، در مراجعه به مراکز دولتی رایگان بوده و 90 درصد صورتحساب بیمارستان ها به وسیله بیمه پرداخت می گردد اظهار کرد: بیمار تنها 10 درصد فرانشیز را می پردازد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1714

به "هزینه درمان روستاییان کرونایی در مراکز دولتی، ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه درمان روستاییان کرونایی در مراکز دولتی، ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید