نروژ مخالف سپر دفاع موشکی ناتو

به گزارش آسمان فارس، درحالیکه نروژ در حال ارتقای هزینه های دفاعی خود برای نزدیکتر شدن به هزینه هدف ناتو است، اما تصمیم گرفته تا مخالف پیوستن به شبکه دفاع موشکی این ائتلاف نظامی باشد.

نروژ مخالف سپر دفاع موشکی ناتو

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت نروژ تصمیم گرفته تا مخالفت خود را با پیوستن به سپر دفاع موشکی ناتو اعلام کند؛ گفتگوها درباره مشارکت و حضور احتمالی این کشور اروپایی مدت هاست که باعث بروز نگرانی از بروز تنش بین این کشور با روسیه شده است.

در بودجه کشوری آمده است: بر اساس ارزیابی گسترده سیاست گذاری امنیتی، دولت اسلو تصمیم گرفته که این کشور نباید به آنالیز پیوستن به موشک های رهگیر ملحق گردد که بخشی از دفاع موشکی بالستیک است.

ژولی ویلهلمسن، کارشناس موسسه امور خارجی نروژ گفت: فکر می کنم که این مساله از بروز تنش های بیشتر جلوگیری می نماید.

یک سند دفاعی محرمانه نروژی از 2017 به تهدید احتمالی از سوی روسیه به عنوان این دلیل اشاره می نماید که چرا نروژ باید به سپر دفاع موشکی ناتو ملحق گردد. این سند همچنین به شکاف های قابل ملاحظه و کمبودها در دفاع هوایی نروژ اشاره می نماید که کار دفاع را برای این کشور مشکل می نماید.

در همین حال، بودجه جدید نروژ هزینه های دفاعی را تا 1.8 درصد از فراوری ناخالص ملی افزایش داده که باز هم از دو درصد هدف هزینه های دفاعی ناتو کمتر است.

در یک دهه گذشته، برنامه های ناتو برای یک سپر دفاع موشکی آمریکا در اروپا یکی از مهمترین مسائل تفرقه افکنانه بین روسیه و ناتو بوده است.

نروژ در ابتدای امر مخالف این ایده بود که ناتو به بخشی از برنامه دفاع موشکی آمریکا تبدیل گردد اما بعدا این نظر را تغییر داد و از 2010 حامی آن شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 504

به "نروژ مخالف سپر دفاع موشکی ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نروژ مخالف سپر دفاع موشکی ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید