نخست وزیر سابق انگلیس درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا هشدار داد

به گزارش آسمان فارس، خبرنگاران: نخست وزیر سابق انگلیس دلسردی انگلیسی ها از اتحادیه اروپا را خطری واقعی دانسته و درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا هشدار داد.

نخست وزیر سابق انگلیس درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا هشدار داد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از ویرتشافتز ووخه، جان ماژور نخست وزیر سابق انگلیس درباره خطر خروج کشورش از اتحادیه اروپا هشدار داد. وی که در موسسه کونراد آدنایر در برلین سخن می گفت تاکید نمود که ذره ای شک وجود ندارد که انگلیس در درون اتحادیه اروپا بسیار بهتر محافظت می گردد و البته به عنوان یک عضو فعال. وی وعده داد که به سختی برای این هدف کار کند.

دیوید کامرون که از دوستان هم حزبی ماجور محسوب می گردد خواستار محدودیت مهاجرت ها به اتحادیه اروپا بوده و این اتحادیه را تهدید به خروج انگلیس از اروپا در سال 2017 نموده است.

جان ماژور درباره دلسردی انگلیسی ها از اتحادیه اروپا هشدار داده و توضیح داد که این یک بازی نیست، بلکه یک خطر واقعی است. چنین وضعیتی می تواند هم به انگلیس و هم به اتحادیه اروپا آسیب برساند.

به گفته وی انگلیس در صورت جدایی از اتحادیه اروپا صدای آرام تری در جهان خواهد داشت که مسلما نگرانی درباره کاهش جذابیت این کشور برای سرمایه گذاران را در پی خواهد داشت. اروپا نیز به این ترتیب دومین بازار بزرگ خود با بیشترین قدرت خرید را از دست می دهد.

وی همچنین به سخنوری های ضد اروپایی کامرون انتقاد وارد نموده و گفت که وی همچنین نباید دیگر برنده هیچ انتخاباتی باشد.

این سیاستمدار سابق انگلیسی همچنین توضیح داد که من می خواهم اصلاح اتحادیه اروپایی را به گونه ای ببینم که این اتحادیه را با کشورهای عضو آن سازگارتر می نماید.

ماجور بر این عقیده است که ما باید با بیگانگی با اروپا مقابله کنیم، در غیر این صورت هیچ تضمینی وجود ندارد که انگلیسی ها برای خروج از اتحادیه اروپا رای ندهند. البته در حال حاضر موافقت با این مسئله زیر پنجاه درصد است.

این مقام سابق انگلیس در عین حال توضیح داد که من نمی خواهم که انگلیس هویت ملی خود را از دست بدهد.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 685

به "نخست وزیر سابق انگلیس درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر سابق انگلیس درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید