نبرد فیروزجا با ابرقدرتهای شطرنج دنیا در مسابقات تاتا استیل

به گزارش آسمان فارس، علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج دنیا در مسابقات حضوری شطرنج تاتا استیل 2021 دست به مهره خواهد شد.

نبرد فیروزجا با ابرقدرتهای شطرنج دنیا در مسابقات تاتا استیل

به گزارش خبرنگاران، باتوجه به شیوع کرونا بیشتر رقابت های حضوری شطرنج لغو و به زمان دیگری موکول شد. شطرنج بازان برای حفظ آمادگی خود در رقابت های آنلاین شرکت نموده که با استقبال خوب تماشاگران و بازیکنان همراه بود.

در برخی از کشور ها هم به دلیل آمار کم کرونا، رقابتهای شطرنج به صورت حضوری پیگیری شد.

در جدیدترین مسابقات قرار است 14 شطرنج باز برتر دنیا در سوپرتورنمت تاتا استیل با یکدیگر به رقابت بپردازند. این مسابقات قرار است به صورت حضوری در شهر ویک آن زی هلند و از تاریخ 15 ژانویه 2021 کار خود را شروع کند.

در این مسابقات چهره های برتر شطرنج دنیا دست به مهره خواهند شد. مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج حهان، فابیو کاروانا، آنیش گیری، ماکسیم واشیه لاگرا، یان کریشتف دودا، آرین طاری و علیرضا فیروزجا دو نابغه جوان ایرانی شطرنج در این رقابت ها دست به مهره خواهند شد.

مسابقات تاتا استیل درحالی برگزار می گردد که شیوع کرونا باعث شده بسیاری از مسابقات ورزشی لغو گردد. این مسابقات بعد از مشورت کامل با انجمن شطرنج هلند ، کمیته ملی المپیک هلند و مسئولان مراقبت های سلامتی و ایمنی قرار است به صورت حضوری برگزار گردد.

مدیر برگزاری این مسابقات انتظار بازی های هیجان انگیزی را دارد و می گوید که به دلیل شیوع کرونا بسیاری از بزرگان شطرنج به سختی شطرنج کلاسیک بازی نموده اند بنابراین برگزاری 13 دور مسابقه حضوری می تواند چالش برانگیزترین مسابقات شطرنج کلاسیک دنیا باشد و می تواند منجر به نتایج شگفت انگیزی گردد.

برگزاری این مسابقات در سراسر دنیا با پاسخ مثبت روبرو شده و سیل تبریک ها و واکنش های مثبت از مردم سراسر دنیا به دلیل برگزاری این مسابقات دریافت شده است.

برخلاف مسابقات نروژ شطرنج که در ماه اکتبر برگزار گردید احتیاج نیست بازیکنان برای دوره قرنطینه خود 10 روز زودتر به هلند برسند. همچنین شطرنج بازان باید نتیجه آزمایش منفی کرونای خود را برای حضور در این مسابقه ارائه دهند.

طبق قوانین گفته شده، ماسک برای بازیکنان اجباری نخواهد بود اما فاصله بین میز بازیکنان افزایش خواهد یافت.

در این رقابتها سلامتی بازیکنان، تماشاچیان احتمالی، کارکنان و کارمندان از اولویت برخوردار بوده و سلامتی آنها به طور مداوم کنترل می گردد. هنوز هم تعیین نیست که تماشاچیان می توانند در این رقابت ها حضور داشته باشند یا خیر و حضور آنها بستگی به تصمیمات بعدی هلند دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1366

به "نبرد فیروزجا با ابرقدرتهای شطرنج دنیا در مسابقات تاتا استیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبرد فیروزجا با ابرقدرتهای شطرنج دنیا در مسابقات تاتا استیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید