اقامتگاه ها و هتل های لرستان جوابگوی نیاز مسافرین نیست

به گزارش آسمان فارس، رئیس کمیسیون #گردشگری اتاق بازرگانی خرم آباد گفت: اقامتگاه ها و #هتل های استان #لرستان جوابگوی نیاز مسافرین نیست.

اقامتگاه ها و هتل های لرستان جوابگوی نیاز مسافرین نیست

به گزارش دنیای سفر اسدالله بیرانوند در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: در دنیای امروز از هر 11 شغل، یک شغل مربوط به دنیاگردی است.

وی با بیان اینکه در دنیا 250 میلیون شغل ایجاد شده که از هر 11 مورد آن یک شغل مربوط به دنیاگردی است، بیان نمود: اما این رقم در کشور بسیار نازل است و در لرستان بسیار نازلتر، یکی از مسائل حوزه دنیاگردی استان موضوع اسکان است.

رئیس کمیسیون دنیاگردی اتاق بازرگانی خرم آباد گفت: زیرساخت های دنیاگردی به واسطه مسائلی نظیر نیمه تمام بودن، رها شدن، مسائل حقوقی و رها کردن شغل پس از دو سال تعطیلی به واسطه کرونا ویروس در استان تامین نشده است.

در ایام کرونا ویروس بیشترین آسیب متوجه حوزه دنیاگردی شده است

بیرانوند بیان نمود: در ایام کرونا ویروس بیشترین آسیب در بین همه صنوف در لرستان به بخش دنیاگردی وارد شده است.

وی بیان کرد: در بخش دنیاگردی اقامتگاه ها و پذیرایی ها آسیب جدی ندیدند و نیاز است این دو مقوله را مورد حمایت بیشتر قرار دهیم.

رئیس کمیسیون دنیاگردی اتاق بازرگانی خرم آباد افزود: آنچه امروز در خدمات سفر نوروزی حائز اهمیت است موضوع اسکان و برگزاری جشنواره ها قبل از شروع سفرهای نوروزی است که باید برنامه ریزی شود.

بیرانوند گفت: می توان برنامه ریزی هایی را انجام داد که معرف فرهنگ بالای مهمانوازی مردم دیار لرستان باشد.

اقامتگاه ها و هتل های استان جوابگوی نیاز مسافرین نیست

وی افزود: به هیچ وجه اقامتگاه ها اعم از مهمانخانه، هتل، مسافرخانه و ... جوابگوی خیل مسافرینی که به لرستان مراجعه می کنند را نخواهند داشت.

رئیس کمیسیون دنیاگردی اتاق بازرگانی خرم آباد بیان نمود: اگر در کنار پذیرش میهمانان دستگاهی همچون آموزش و پرورش و شهرداریها و دستگاه های اجرایی همراهی نکرده بود قطعا با مسائلی روبرو می شدیم.

اقامتگاه های بوم گردی در لرستان توسعه داده شود

بیرانوند اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود، پیشنهاد این است که اقامتگاه های بوم گردی توسعه دهیم و به افراد واجد شرایط مجوز داده شود و به مقوله اسکان در استان یاری کنند.

وی یادآور شد: به کسانی که علاقمند به کار بوم گردی هستند فراخوان داده و آموزش های لازم را در خصوص ارائه خدمات به مسافرین و دنیاگردی به آنان داده شود تا آسیب ها را به حداقل برسانیم.

آسیب شناسی مسائل حوزه دنیاگردی در لرستان بسیار ضروری است

رئیس کمیسیون دنیاگردی اتاق بازرگانی خرم آباد با باین اینکه از انجام کارهای بخشی و موازی پرهیز شود، تاکید کرد: کیوسک های راهنمای مسافر در ورودی های شهر با ارائه تمام اطلاعات یاری رسان مسافرین باشند و این مهم به مدیریت متمرکز نیاز است.

بیرانوند بیان نمود: تا خدماتی که قرار است به دنیاگرد ارائه شود در یک نقطه خاص به او داده شود تا دنیاگرد بداند از آمدن به لرستان به کجا برود و به کجا مراجعه کند.

وی تاکید کرد: آسیب شناسی مسائل حوزه دنیاگردی در لرستان بسیار ضروری است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1908

به "اقامتگاه ها و هتل های لرستان جوابگوی نیاز مسافرین نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامتگاه ها و هتل های لرستان جوابگوی نیاز مسافرین نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید