مواد غذایی که نباید در یخچال نگه دارید

به گزارش آسمان فارس، در اینجا بعضی از مواد غذایی وجود دارد که باید از نگهداری آنها در یخچال خودداری کنید.

مواد غذایی که نباید در یخچال نگه دارید

در حالی که سرد کردن یک روش معمول برای نگهداری مواد غذایی است، بعضی از مواد غذایی هستند که بهتر است در خارج از یخچال نگهداری شوند. نگهداری بعضی از اقلام در یخچال می تواند بر بافت، طعم یا کیفیت کلی آنها تأثیر منفی بگذارد.

مواد غذایی که نباید در یخچال نگه دارید

سیب زمینی: نگهداری در یخچال می تواند باعث گردد نشاسته موجود در سیب زمینی به قند تبدیل گردد و در نتیجه طعم شیرین تر و بافت نامطلوب پیدا کند. در عوض، سیب زمینی ها را در مکانی خنک و تاریک و دور از نور مستقیم خورشید، مانند انبار یا حیاط خلوت نگهداری کنید.

پیاز: پیاز دارای رطوبت بالایی است و نگهداری در یخچال می تواند باعث نرمی و کپک زدن آن گردد. پیاز کامل را در جای خشک و خنک با تهویه مناسب نگهداری کنید و از یک ظرف جداگانه برای پیاز خرد شده در یخچال بهره ببرید.

گوجه فرنگی: نگهداری گوجه فرنگی در یخچال باعث می گردد طعم خود را از دست بدهد. گوجه فرنگی ها را تا زمانی که کاملاً رسیده باشند در دمای اتاق نگه دارید، سپس فوراً از آنها بهره ببرید. اگر بیش از حد رسیده اند، می توانید آن ها را برای مدت کوتاهی در یخچال نگهداری کنید تا تازگی آن ها حفظ گردد.

آووکادو: آووکادو بهتر است در دمای اتاق نگهداری گردد تا زمانی که کاملا برسد. پس از رسیدن می توان آن ها را برای چند روز در یخچال نگه دارید. یخچال می تواند فرآیند رسیدن را کاهش دهد، بنابراین بهتر است آووکادوهای نارس را بیرون از یخچال نگهداری کنید.

موز: نگهداری موز در یخچال می تواند باعث تیره شدن پوست گردد، اما ممکن است میوه داخل آن هنوز نارس باشد. موز را در دمای اتاق نگه دارید تا زمانی که رسیده گردد و اگر می خواهید ماندگاری آن را افزایش دهید، آن را به یخچال منتقل کنید.

نان: نگهداری نان در یخچال می تواند آن را سریع تر بیات کند. به جای آن، نان را در دمای اتاق در یک جعبه نان یا یک مکان خنک و خشک نگهداری کنید و از گیره نان یا کراوات پیچشی برای بستن کیسه بهره ببرید.

عسل: عسل دارای مواد نگهدارنده طبیعی است و نیازی به نگهداری در یخچال ندارد. نگهداری عسل در یخچال می تواند باعث کریستالی شدن آن گردد و استفاده از آن را و سخت تر کند.

خربزه: خربزه، هندوانه، طالبی و ملون را بهتر است تا زمان رسیدن در دمای اتاق نگهداری کنید. پس از برش، می توانید قسمت های به جای مانده را در یخچال بگذارید.

سیر: مانند پیاز، سیر نیز باید در جای خشک و خنک با گردش هوای خوب نگهداری گردد. نگهداری در یخچال می تواند باعث گردد سیر جوانه بزند و مانند لاستیک گردد.

قهوه: قهوه می تواند رطوبت و بوهای یخچال را جذب کند و بر طعم آن تأثیر بگذارد. بهتر است دانه ها یا تفاله های قهوه را در یک ظرف دربسته در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید.

به یاد داشته باشید که نگهداری مناسب غذا برای حفظ کیفیت و ایمنی غذا لازم است. همواره دستورالعمل های نگهداری خاص را برای هر ماده غذایی دنبال نموده و در صورت شک، بسته بندی را نگاه نموده یا با یک متخصص ایمنی مواد غذایی مشورت کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر تهیه نودل مرغ با کدو سبز را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 7 مرداد 1402 بروزرسانی: 7 مرداد 1402 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2204

به "مواد غذایی که نباید در یخچال نگه دارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد غذایی که نباید در یخچال نگه دارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید