محققان برجسته فیس بوک را عامل تشدید دوقطبی های مخرب دانستند

به گزارش آسمان فارس، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، اگر چه پیش از این بارها در خصوص نقش شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک در جهت تشدید دوقطبی های خطرناک و افزایش افراطی گری و خشونت در جوامع هشدار داده شده بود، اما انتشار یک پژوهش نو دانشگاهی در این مورد نشانگر ابعاد قابل تأمل این موضوع است.

محققان برجسته فیس بوک را عامل تشدید دوقطبی های مخرب دانستند

فیس بوک بارها کوشش نموده نقش خود در این زمینه را کم اهمیت و حاشیه ای قلمداد کند و مدعی شده شبکه های اجتماعی محرک اصلی برای ایجاد دوقطبی های خطرناک نیستند. اما تحقیق تازه دانشگاه نیویورک که از سال 2016 به این سو را دربر می گیرد، حاکی است استفاده گسترده از شبکه های اجتماعی در پنج سال اخیر نفرت از صاحبان دیدگاه های مخالف را در میان کاربران تشدید نموده است.

برای انجام این تحقیق مطالعات گسترده ای با استفاده از داده های فیس بوک اجرا شده و با بعضی صاحب نظران و مدیران فیس بوک مانند یان لی کان محقق برجسته هوش مصنوعی فیس بوک هم مصاحبه شده است. در پژوهش مذکور در خصوص اینکه شبکه های اجتماعی دلیل اصلی و بنیادین ایجاد دوقطبی باشند اظهار تردید شده، اما فیس بوک و پلتفرم های مشابه آن به طور قطع عامل تشدید این پدیده دانسته شده اند.

در بخشی از این تحقیق هم تصریح شده بعضی اقدامات فیس بوک مانند کوشش برای کاهش تاکید بر محتوای سیاسی در فیدهای خبری کاربران نشان می دهد این شرکت خود به خوبی از نقش منفی پلتفرم خود مطلع است. محققان افزوده اند از آنجایی که فیس بوک نحوه عملکرد پلتفرم خود را افشا نمی کند یافتن راه هایی برای مقابله با این مشکل سخت است. لذا کنگره باید فیس بوک، گوگل، یوتیوب و غیره را وادار کند داده هایشان در خصوص نحوه رتبه بندی، ارائه توصیه و پاک کردن محتوای کاربران را به اشتراک بگذارند تا محققان مستقل با مطالعه موضوع راهکارهایی ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1727

به "محققان برجسته فیس بوک را عامل تشدید دوقطبی های مخرب دانستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان برجسته فیس بوک را عامل تشدید دوقطبی های مخرب دانستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید