معرفی 10 محیط کاری جذاب و خلاقانه

به گزارش آسمان فارس، دفاتر بیشتر شرکت ها از نورهای فلورسنت، دیوارهای صورتی، تکنولوژی قدیمی و فضاهای پارتیشن بندی شده ترسناک تشکیل شده است، اما برخی از شرکت ها نظیر فیس بوک، گوگل و باکس به کارکنان خود فضاهای خلاق، رنگی و انگیزه بخشی ارائه می دهند.

معرفی 10 محیط کاری جذاب و خلاقانه

ایجاد یک محیط کاری خوب، منعکس نماینده فرهنگ شرکت می باشد و باعث ایجاد غرور برای کارکنان، افزایش کارایی و افزایش فروش می گردد. طراحی خلاق محیط کار مزایایی را برای شما ایجاد می کند. مثلاً، محیطی با بازی های ویدئویی به کارکنان فرصت می دهد، فکر خود را آزاد نمایند تا بتوانند دوباره تمرکز بهتری بر روی کار داشته باشند، یا فضایی با رنگ های متنوع و ساختارهای جالب باعث قلیان ایده های خلاق در کارکنان می گردد.

سرسره گوگل، سالن بولینگ اینفوسیس و دفتر مرکزی اپیک بسیار جذاب و خلاقانه می باشد. پایین آمدن کارکنان بوسیله سرسره در گوگل، باعث شکستن اصول محافظه کارانه و خشک محیط کارها می گردد، باید ببینید که رئیس گوگل چگونه با یک لبخند بر روی لبانش از این سرسره پایین می آید! سالن بولینگ اینفوسیس باعث می گردد کارکنان در موضوعی غیر از مسائل کاری با هم تعامل برقرار نمایند. دفتر مرکز اپیک شبیه ایستگاه مترو می باشد که بسیار خلاقانه و منحصر بفرد می باشد و باعث الهام بخشیدن به کارکنان می گردد.

1. Epic: دفتر مرکزی این فراوری نماینده بزرگ نرم افزارهای پزشکی، آزمایشگاهی، داروسازی و بیمارستانی در شهر ورونای ایالت ویسکنسین آمریکا می باشد و به شکل سالن ترن های متروی نیویورک طراحی شده است.

2. Google: بزرگترین موتور جستجوی جهان که در زمینه های تبلیغاتی نیز کار می کند، در یکی از دفاترش ایده جالبی را پیاده نموده است؛ به طوری که کارکنان می توانند برای رفتن به طبقات پایین از سرسره استفاده نمایند. به طور کلی فضاهای کاری گوگل بسیار غیر رسمی و سرگرم نماینده است.

3. Microsoft: در بزرگترین شرکت ارائه نرم افزار رایانه ای جهان، کارکنان در مقابل میز هایی می نشینند که یک تبلت بزرگ لمسی بر روی آن واقع شده است. جایگاه ها نیز به شکل مبل های بسیار راحت، رنگی و غیر رسمی طراحی شده است.

4. Infosys: این شرکت بین المللی خدمات مشاوره ای مالی، فن آوری اطلاعات و مهندسی که دفتر مرکزی آن در بنگلور هند است، در یکی از دفاتر خود یک سالن بولینگ طراحی نموده است و کارکنان در زمان های مشخصی می توانند به بازی در آن بپردازند.

5. Box: این شرکت اشتراک گذاری فایل ها و مدیریت محتوای آنلاین که دفتر مرکزی آن در لوس آلتوس ایالات کالیفرنیا آمریکا واقع شده است، در برخی از دفاتر خود به جای جایگاه های ثابت، جایگاه هایی به شکل تاب طراحی نموده است.

6. Facebook: این شرکت ارائه دهنده سرویس بزرگترین و پر مخاطب ترین شبکه اجتماعی آنلاین جهان که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا واقع شده است، برای کارکنان خود اتاق هایی مجهز به بازی های ویدئویی طراحی نموده است.

7. Groupon: این شرکت تجارت الکترونیک که در زمینه خرده فروشی آنلاین، معامله و خرید و فروش اینترنتی فعالیت می کند و دفتر مرکزی آن در شیکاگو امریکا واقع شده است، رنگ های روشن و چشم گیر و طراحی های مدرن را جایگزین طراحی های سنتی نموده است.

8. Edelman: این شرکت بین الملل ارائه دهنده خدمات روابط عمومی در زمینه کسب و کار که دو دفتر مرکزی در نیویورک و شیکاگو دارد، در طراحی دفتر شیکاگوی خود از رنگ های روشن و المان های طراحی مدرن استفاده نموده است.

9. Autodesk: کارکنان این شرکت طراحی نرم افزارهای سه بعدی و شبیه سازی رایانه ای که مشهورترین نرم افزارهایش شامل تری دی مکس، اتوکد و مایا می گردد، یک محیط کاری طراحی نموده است که کارکنان می توانند در فضاهای جالب و راحتی با یکدیگر به تعامل و همکاری بپردازند.

10. HUMAN Healthy Vending: این شرکت فراوری نماینده دستگاه های فروش اتوماتیک که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا واقع شده است، مبل هایی با طراحی مدرن و بسیار راحتی را در محیط کار و سالن پذیرش قرار داده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 803

به "معرفی 10 محیط کاری جذاب و خلاقانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 10 محیط کاری جذاب و خلاقانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید