ماساژ درمانی چگونه اثر می کند؟

به گزارش آسمان فارس، معمولاً انواع ماساژ با یک مکانیسم مشابه بر روی بدن اثر می گذارند. زمانیکه ماهیچه بیش از حد فعالیت دارد تجمع مواد زاید از جمله اسید لاکتیک می تواند باعث درد، گرفتگی و حتّی اسپاسم عضلات شود.

ماساژ درمانی چگونه اثر می کند؟

نویسنده: سلمان خدادادی

معمولاً انواع ماساژ با یک مکانیسم مشابه بر روی بدن اثر می گذارند. زمانیکه ماهیچه بیش از حد فعالیت دارد تجمع مواد زاید از جمله اسید لاکتیک می تواند باعث درد، گرفتگی و حتّی اسپنام عضلات شود. ماساژ بطور عام و ماساژ سوئدی به طور خاص، گردش خون و جریان لنفاوی را بهبود بخشیده، مواد غذایی و اکسیژن تازه را به بافت های مزبور می رساند و به خروج مواد سمی و بهبودی کمک می نماید. عضلات در حال کشش می توانند به رگهای خونی و اعصاب فشار آورده و با محدود کردن جریان خون باعث ایجاد درد شوند. برای ماساژ درمانی اثرات مثبت زیادی از بهبود گردش خون تا بهبود متابولیسم بدن ذکر شده است. بخصوص در مورد ماساژ سوئدی نشان داده شده که در کاهش درد عضلانی، کاهش استرس و بهبود ایمنی مؤثر بوده است. با ماساژ منطقه مورد اثر، بتدریج فشار عضله بر اعصاب درگیر کاهش یافته و درد کم می شود. همین مکانیسم در بهبود عضلات آسیب دیده انجام می شود. علاوه بر این، ماساژ باعث افزایش اندروفین ها (نابود کننده های درد) و افزایش ترشح هورمون سروتونین (تعدیل کننده خلق و خوی) می شود. همچنین ثابت شده که هورمون استرس (کورتیزول) را آزاد می نماید. به همین دلیل ماساژ اغلب به نام یک درمان تکمیلی برای افرادی که سیستم ایمنی آنها بر اثر استرس تضعیف شده توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: چگونه ماساژ به کاهش تنش کمک می نماید

برای ماساژ درمانی اثرات مثبت زیادی از بهبود گردش خون تا بهبود متابولیسم بدن ذکر شده است. بخصوص در مورد ماساژ سوئدی نشان داده شده که در کاهش درد عضلانی، کاهش استرس و بهبود ایمنی مؤثر بوده است. همچنین در افزایش عملکرد تنفسی، جلوگیری از انسداد رگها و کمک به بهبود صدمات وارد به بافت های نرم بدن بسیار مؤثر است.

منبع مقاله :

خدادادی، سلمان؛ (1395) ماساژدرمانی، ساری: پارسی سرا، چاپ اول

منبع: راسخون
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1771

به "ماساژ درمانی چگونه اثر می کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماساژ درمانی چگونه اثر می کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید