طرز تهیه رولت یخچالی بدون شیر در خانه با تمام نکات

به گزارش آسمان فارس، رولت یخچالی یک از مقرون به صرفه ترین و ساده ترین دسرها در دنیای شیرینی پزی است که می توان آن را در خانه بهتر از هر قنادی درست کرد. دستورهای متنوعی از این دسر یخچالی وجود دارد که با توجه به ذائقه، سلیقه و دورهمی تان می توانید آن را تهیه کنید. یکی از ساده ترین آن ها طرز تهیه کیک یخچالی فوری، آسان و خوشمزه است که هرکسی از پس آن برمی آید. در این مطلب طرز تهیه رولت یخچالی بدون شیر را با تمام نکات آن برایتان خواهیم گفت تا به راحتی در خانه درست کنید.

طرز تهیه رولت یخچالی بدون شیر در خانه با تمام نکات

مواد لازم برای تهیه رولت یخچالی بدون شیر

  • بیسکویت پتی بور دو بسته
  • موز دو عدد
  • گردو خردشده یک پیمانه
  • خامه صبحانه چهار قاشق غذاخوری
  • پودر نارگیل چهار قاشق غذاخوری
  • شکلات صبحانه سه قاشق غذاخوری
  • کنجد سه قاشق غذاخوری
  • پودر قهوه یک قاشق مرباخوری
  • پودر قند یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه رولت یخچالی بدون شیر

1. بیسکویت ها را آماده کنید

رولت یخچالی بدون هیچ دردسری در کوتاه ترین زمان درست می گردد پس همچون دستور تهیه کیک یخچالی با بیسکویت پتی بور برترین گزینه برای پذیرایی در دورهمی ها به شمار میرود. در اولین مرحله از طرز تهیه رولت یخچالی بدون شیر باید موز، کنجد، پودر نارگیل، خامه، پودر قند، قهوه و شکلات صبحانه را داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید. برای چند دقیقه با یکدیگر مخلوط شان کنید. مخلوط را داخل یک کاسه ریخته و کنار بگذارید. بیسکویت های پتی بور را با دستان خود خرد کنید.

2. مواد را با یکدیگر مخلوط کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه رولت یخچالی بدون شیر ، تکه های بیسکویت را به مواد میکس شده اضافه کنید. گردو را هم ریز خرده نموده و آن را هم داخل کاسه بریزید. مواد داخل کاسه را خوب هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند. در این حالت، مخلوط به علت خامه، کمی حالت خمیری پیدا می نماید. از تهیه کیک یخچالی با خامه صبحانه برای بچه ها تان در روزهای تعطیل غافل نشوید.

نکته: مواد داخل کاسه را با دست هم می توانید هم بزنید.

3. مواد را رول کنید

در سومین مرحله از طرز تهیه رولت یخچالی بدون شیر باید سطح قالب تان را کمی با روغن چرب کنید. برخلاف طرز تهیه رولت خامه ای به روش ساده باید کف قالب یا سطح کارتان، نایلون یا سلفون پهن کنید سپس مخلوط را به آرامی روی سلفون بریزید. با قاشق یا گوشت کوب روی مخلوط را حسابی فشار دهید. با توجه به ذائقه تان می توانید یک لایه از این مخلوط بریزید سپس یک لایه توت فرنگی خردشده روی آن بگذارید. سپس مابقی مواد را بریزید. در آخر روی مخلوط را نایلون یا سلفون بکشید. از هر دو طرف محکم ببندید. قالب را برای سه ساعت در یخچال بگذارید تا شکل رولت به خود بگیرد.

4. رولت یخچالی را سرو کنید

در چهارمین مرحله از طرز تهیه رولت یخچالی بدون شیر باید رولت را بعد از سه ساعت بیرون بیاورید. سلفون آن را باز کنید. آن را به آرامی از قالب خارج کنید. آن را در ظرف مورد نظر بگذارید. با گاناش شکلاتی، مارمالاد یا برش هایی از میوه دلخواه تان تزئین کنید.

نکات تکمیلی تهیه رولت یخچالی بدون شیر

رولت یخچالی که از آن با نام دسر یخچالی هم یاد می گردد دستورهای متنوعی دارد که نمی توان به راحتی از آن گذشت. از سویی دیگر این دسر یخچالی یکی از سالم ترین دسرها برای بچه ها محسوب می گردد پس با خواندن نکات تکمیلی زیر، به درستی مراحل آن را پیش ببرید.

انتخاب بیسکویت مناسب در تهیه رولت یخچالی

مهم ترین پایه رولت یخچالی چه با و بدون شیر، بیسکویت است که باید در انتخاب آن نهایت دقت را به کار گرفت. برترین انتخاب برای این دسر یخچالی، انواع بیسکویت های پتی بور و ساقه طلایی ساده است. با این حال در صورت استفاده از بیسکویت های کرم دار یا اورئو حتما لایه کرم آن را بردارید. نکته آخر آن که از بیسکویتی بهره ببرید که بافت خود را از دست نداده و با ذائقه شما سازگار باشد. با تهیه دسر یخچالی با بیسکویت پتی بور برای میهمانی هایتان می توانید دسرهای خوشمزه و متنوع درست کنید.

لایه های رولت یخچالی بدون شیر

در طرز تهیه رولت یخچالی با خامه مواد زیادی می توان برای لایه میانی آن به کار برد. موز و گردو از برترین آن ها است. از سویی دیگر آجیل هایی مانند بادام، فندق، خلال پسته یا پودر نارگیل، سس شکلاتی و شکلات چیپسی هم می توان برای این دسر خوشمزه استفاده کرد. در آخر آن که شما می توانید بیسکویت ها را خرد ننموده و تنها لایه لایه به همراه مواد میانی دلخواه تان روی یکدیگر بچینید.

تزئین و سرو رولت یخچالی با پتی بور

یکی از ساده ترین روش های تزیین رولت استفاده از سس شکلاتی است. بیسکویت پودر شده، ترافل های رنگی، برش های میوه، مارمالاد آلبالو و شکوفه های خامه روی رولت یخچالی از دیگر روش های تزئین رولت یخچالی به شمار میرود. پیشنهاد ما به شما خواندن طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور با 9 روش است.

نگه داری رولت یخچالی

رولت یخچالی با خامه را با خیال راحت سلفون بکشید. آن را در یک ظرف دربسته بگذارید. ظرف را برای پنج روز در یخچال نگه دارید. برترین زمان سرو این دسر تا 48 ساعت پس از تهیه آن است. به یاد داشته باشید به علت استفاده از خامه در این دستور، آن را در دمای محیط قرار ندهید. اگر در پی دیگر دستورهای این دسر یخچالی هستید پس طرز تهیه رولت یخچالی با بیسکویت پتی بور را بخوانید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 30 مهر 1403 بروزرسانی: 30 مهر 1403 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2274

به "طرز تهیه رولت یخچالی بدون شیر در خانه با تمام نکات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه رولت یخچالی بدون شیر در خانه با تمام نکات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید