2 مدل طرز تهیه دسر وافل بستنی ساده و شکلاتی کافی شاپی

به گزارش آسمان فارس، دسر وافل بستنی یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین است که هم می توانید در منوی کافی شاپ ها و بستنی فروشی ها پیدا کنید و هم خودتان در خانه آن را به روش ساده و با مواد دلخواه، درست کنید. انواع مختلفی از وافل وجود دارند که در این مقاله از در 3 روش طرز تهیه دسر وافل بستنی ساده و شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد.

2 مدل طرز تهیه دسر وافل بستنی ساده و شکلاتی کافی شاپی

طرز تهیه دسر وافل بستنی

زمان آماده سازی مواد: 20 دقیقه

زمان مورد احتیاج برای پخت دسر وافل بستنی: 15 دقیقه

مواد لازم برای تهیه دسر وافل خانگی با بستنی

آرد: 1 و 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

شکر: 5 قاشق غذاخوری

تخم مرغ: 2 عدد

شیر: 1 و 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

نمک: نوک قاشق چای خوری

وانیل: 5 گرم

بیکینگ پودر: 1 قاشق غذاخوری

بستنی: به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه دسر وافل بستنی کافی شاپی

وافل بستنی به عنوان یک دسر مجذوب نماینده هم برای مهمانی و هم برای روزهای گرم تابستان را، به راحتی می توان در خانه تهیه کرد. برای تهیه این دسر، ابتدا باید وافل ها را درست نموده و بستنی را در نهایت به آن اضافه کنید. برای مشاهده مراحل تهیه این دسر خوشمزه و ساده، ترتیب و دستورالعمل تهیه آن را دنبال کنید.

مرحله اول: تخم مرغ و وانیل را با هم مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر وافل بستنی ساده، را درست کنید. برای این کار تخم مرغ ها را در یک ظرف بشکنید و وانیل را به آن اضافه کنید. سپس با همزن مواد را کاملا بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی دربیایند و وانیل در مواد حل گردد.

دستگاه وافل ساز را هم روش کنید تا گرم گردد. برای خرید می توانید از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: بقیه مواد را اضافه کنید

در این مرحله، شکر، شیر و روغن را هم به مایه تخم مرغ اضافه کنید و آغاز به هم زدن مواد کنید. اگر با همزن برقی بزنید، مواد یکدست تری خواهید داشت، در غیر این صورت، مواد را باید بیشتر بزنید تا کاملا بافت سبکی پیدا نمایند.

و را از فروشگاه های همیشه تخفیف به صورت تلفنی یا اینترنتی می توانید سفارش دهید یا به صورت حضوری بخرید.

مرحله سوم: آرد را الک و اضافه کنید

آرد را دو بار از الک رد کنید و در 2 تا 3 مرحله به مواد اضافه کنید. بعد از هر بار اضافه کردن آرد، مواد را بزنید تا یکدست شوند. بیکینگ پودر و نمک را هم در همین فاصله اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا خمیری نرم داشته باشید.

، و را می توانید از برندهای باکیفیت، از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

مرحله چهارم: وافل را درست کنید

بعد از آماده شده مایه وافل و گرم شدن دستگاه وافل ساز، با یک اسپری روغن یا برس آغشته شده به کره یا روغن، دستگاه وافل ساز را چرب کنید. سپس به مقدار یک ملاقه از مواد را در دستگاه بریزید و درِ وافل ساز را ببندید.

مراقب باشید مواد را زیاد نریزید تا مواد از داخل دستگاه، سرریز نکند. 2 تا 3 دقیقه صبر کنید تا وافل سرخ گردد. برای خرید و می توانید از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله پنجم: وافل بستنی را سرو کنید

همه مواد وافل را در دستگاه بپزید و هر بار وافل های آماده شده را کنار بگذارید تا سرد شوند. وقتی وافل ها آماده شدند، آن ها را در یک بشقاب بگذارید و مقداری شکلات صبحانه، برش های میوه های دلخواه و مغز های مختلف روی آن ها بریزید. (اضافه کردن این مواد، اختیاری است).

بعد مقداری روی آن بگذارید. می توانید یک وافل دیگر هم روی بستنی بگذارید یا بدون وافل دوم آن را سرو کنید. در صورت تمایل را در طعم های مختلف می توانید از فروشگاه های زنجیره ای در سراسر کشور به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی بخرید.

طرز تهیه دسر وافل بستنی شکلاتی با وافل آماده

زمان آماده سازی مواد: 15 دقیقه

زمان مورد احتیاج برای پخت وافل با بستنی: 5 دقیقه

مواد لازم برای تهیه دسر وافل بستنی

وافل (ساده یا شکلاتی): 24 عدد

کره: 2 قاشق غذاخوری

گردو: 1 لیوان دسته دار فرانسوی (خرد شده)

شکر قهوه ای یا سفید: 2 قاشق غذاخوری

عصاره وانیل: 1/2 قاشق چای خوری

بستنی شکلاتی: 3 لیتر

سس شکلاتی: به مقدار دلخواه

مراحل طرز تهیه دسر وافل بستنی شکلاتی

در این روش از تهیه وافل بستنی، می توانید از وافل هایی که در شیرینی فروشی ها یا فروشگاه ها، به صورت آماده فروخته می شوند، برای تهیه وافل بستنی بهره ببرید. ما در این روش، از وافل های شکلاتی استفاده نموده ایم.

البته می توانید وافل ها را مانند روش بالا درست کنید و برای شکلاتی شدن آنها، 2 تا 3 قاشق پودر کاکائو به مواد آن بیفزایید. یا از بستنی شکلاتی در وافل بهره ببرید. استفاده از سس شکلاتی هم اختیاری است. برای مشاهده مراحل تهیه دسر وافل بستنی شکلاتی، مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: مواد وافل بستنی را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه وافل بستنی شکلاتی، مواد (به جر بستنی) را از یخچال یا فریزر بیرون بیاورید تا هم دما با محیط شوند. سپس کره را روی حرارت ملایم یا غیرمستقیم بگیرید تا ذوب گردد. گردو، شکر و عصاره وانیل را در یک تابه بریزید و روی حرارت میانه، به مدت 5 دقیقه تفت دهید تا مواد برشته شوند. سپس آنها را در یک کاسه بریزید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: مواد را به وافل ها اضافه کنید

وافل ها را روی سطح بگذارید و از این مایه آماده شده، به مقدار مناسب، روی وافل ها بریزید. سپس بستنی را اضافه کنید. یک وافل دیگر روی بستنی قرار دهید تا بستنی را بپوشاند. همه وافل بستنی ها را به همین شیوه آماده کنید.

وافل ها را در یک سینی بگذارید و آنها را در فریزر به مدت چند دقیقه قرار دهید تا سفت شوند. وقتی وافل های بستنی شکلاتی، آماده شوند، آنها را سرو کنید. در صورت تمایل می توانید ، ، و را به صورت تلفنی یا اینترنتی از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای سفارش دهید یا نسبت به خرید حضوری این کالاها از شعب فروشگاه ها، اقدام کنید.

طرز تهیه وافل بستنی بدون دستگاه وافل ساز

برای اینکه وافل ها را خودتان در خانه درست کنید، اگر دستگاه وافل ساز ندارید می توانید از قالب های وافل که در فروشگاه های لوازم شیرینی وجود دارند، بهره ببرید. در غیر این صورت از تابه برای آماده کردن وافل ها بهره ببرید.

بعد از آماده کردن مایه وافل، آنها را در تابه چرب شده روی حرارت بگذارید تا مواد وافل، طلایی گردد. همه وافل ها را که آماده کردید، با بستنی پر کنید. این وافل ها را می توانید در لیوان به صورت لوله شده، بگذارید و لایه داخلی را با بستنی، مغزها، برش های میوه، سس شکلات، و … پر و به صورت سرد، سرو و نوش جان کنید.

سوالات متداول

وافل بستنی چیست؟

وافل در واقع نان یا دسر لذیذی است که از موادی مثل تخم مرغ، شیر و آرد درست می گردد. معمولا وافل ها با دستگاهی به نام وافل ساز تهیه می شوند. برای تهیه وافل، مایه وافل بین دو شبکه اتو مانندِ وافل ساز که از قبل چرب و گرم شده قرار می گیرد، زمانی که وافل به رنگ قهوه ای یا طلایی درآید، وافل آماده است.

وافل را بعد از تهیه به صورت مخروطی رول می نمایند و در یک لیوان قرار می دهند تا صاف باشد. سپس داخل آن را با اسکوپ های بستنی پر نموده و روی آن را با سس شکلات یا کارامل می پوشانند. بعلاوه وافل به شکل مسطح می تواند با تکه های بستنی پوشانده و تزیین گردد.

انواع وافل بستنی شامل چه مواردی می شوند؟

هر چند وافل ها، انواع مختلفی دارند و حتی بعضی وافل ها با سیب زمینی درست می شوند یا داخل آنها با گوشت و مرغ، سبزیجات یا مواد دیگر پر می گردد، اما وافل بستنی معمولا به صورت ساده یا شکلاتی درست می گردد و روی وافل را می توان با مواد مختلف یا میوه های رنگارنگ تزیین و سرو کرد.

منبع: افق کوروش
انتشار: 23 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1402 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2173

به "2 مدل طرز تهیه دسر وافل بستنی ساده و شکلاتی کافی شاپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 مدل طرز تهیه دسر وافل بستنی ساده و شکلاتی کافی شاپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید