طرز تهیه بانوفی پای

به گزارش آسمان فارس، اگر به درست کردن انواع دسر علاقه دارید حتما اسم بانوفی پای را شنیده اید. این دسر از معروف ترین و خوشمزه ترین دسر های دنیا است. امر.ز قصد داریم طرز تهیه آن را به شما آموزش دهیم. ئس در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه بانوفی پای

مواد لازم

  • دو عدد موز
  • 70 گرم بیشکوئیت خرد شده
  • چهار قاشق غذاخوری شکر
  • 235 گرم خامه فرادما کاله
  • 300 گرم کارامل

طرز تهیه بانوفی پای

با مقدار ذکر شده در بالا می توانید دو ظرف بانوفی پای درست کنید.

بیسکوئیت خرد شده را در کف هرکدام از ظرف ها بریزید و بعد موز های حلقه حلقه شده را روی آن ها بریزید. کمی کارامل روی این موز ها بریزید و برای لایه های بعدی مقداری را نگه دارید (اگر کارامل شما سفت شده بود مقدار کمی شیر به آن اضافه کنید).

دوباره این کار را تکرار نموده و لایه دیگری از بیسکوئیت و موز و کارامل درست کنید. خامه را با پودر شکر مخلوط کنید و هم بزنید تا فرم بگیرد و بعد به مقدار مساوی در هر ظرف بریزید.

خامه را جوری بریزید تا لایه ها را کاملا بپوشاند. تکه های موز باقیمانده را روی خامه بگذارید و مقداری کارامل روی آن بریزید.بانوفی پای شما آماده است. برای تزیین این دسر زیبا و خوشمزه می توانید از شکلات رنده شده، قهوه و انواع میوه بهره ببرید.

طرز تهیه سس کارامل خانگی

اگر سس کارامل بانوفی پای را خودتان آماده کنید بسیار لذیذتر خواهد شد. درست کردن کارامل خانگی بسیار ساده است ر ادامه دستور تهیه آن را بخوانید.

مواد لازم

  • 200 گرم شکر
  • یک قاشق چای خوری وانیل
  • دو قاشق غذا خوری کره
  • مقداری نمک

طرز تهیه سس کارامل

شکر را داخل قابلمه ای ریخته و روی حرارت متوسط بگذارید. در این حالت شکر آغاز به ذوب شدن می نماید. تمام مدت باید شکر را هم بزنید تا نسوزد. بعد از آنکه شکر تغییر رنگ داد آن را از روی شعله بردارید.

خامه را به آن اضافه کنید و سریع هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط شوند. بعد از آنکه به خوبی مواد با هم مخلوط شدند آن ها را حدود یک دقیقه روی حرارت هم بزنید تا بجوشد. بعد از جوشیدن آن را از روی شعله برداشته و کره، وانیل و مقدار کمی نمک به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شده و کره ذوب گردد. کارامل بعد از سرد شدن کمی سفت تر می گردد بنابراین صبر کنید تا کمی سفت شده و بعد در دسر به کار ببرید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 279

به "طرز تهیه بانوفی پای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بانوفی پای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید