طرز تهیه 2 مدل دسر کاسترد با بستنی قالبی و ساده شیک و مجلسی

به گزارش آسمان فارس، دسر کاسترد با بستنی جزو است. کاسترد یا کاستارد که برخی به اشتباه به آن کاستر می گویند، یکی از پرکاربردترین موادی است که با آن دسرهای مختلف خوشمزه ای را می توان هم برای مهمانی ها و هم برای افطار ماه رمضان درست کرد. دسرهایی که با کاسترد درست می شوند، مثل ژله، به روش یخچالی تهیه می شوند. برای تابستان هم می توان با بستنی و کاسترد، دسرهای متنوع خنک تهیه کرد. در این مقاله از در طرز تهیه دسر کاسترد با بستنی را به 2 روش به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه 2 مدل دسر کاسترد با بستنی قالبی و ساده شیک و مجلسی

دسر کاسترد با بستنی و ژله برای تابستان (روش اول)

زمان آماده سازی مواد: 30 دقیقه

زمان مورد نیاز برای تهیه دسر کاستارد با بستنی: 2 تا 3 ساعت

مواد لازم برای تهیه کاسترد با بستنی قالبی

شکر: 1/3 لیوان دسته دار فرانسوی

شیر: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

پودر کاسترد: 3 قاشق غذاخوری

کره: 1 قاشق غذاخوری

ژله آلوئه ورا: 4 قاشق غذاخوری

آب جوش: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

بستنی وانیلی: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

مراحل طرز تهیه دسر کاستارد با بستنی

دسر کاسترد با بستنی و ژله، از دو لایه تشکیل شده که هم می توانید آن را به صورت لیوانی درست کنید و هم در قالب آن را فرم دهید. ابتدا لایه کاسترد را آماده کنید و در یخچال بگذارید تا نیم بند شود، سپس لایه ژله و بستنی را به آن اضافه کنید. این دسر را می توانید دو رنگ دربیاورید تا ظاهر آن مجذوب کننده تر باشد.

مرحله اول: کاسترد را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر کاسترد با بستنی، در یک کاسه، پودر کاسترد را بریزید و به آن شیر سرد اضافه کنید. ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید تا دانه های کاسترد در شیر حل شده و کمی قوام بگیرد. نیازی نیست شیر و کاسترد، خیلی غلیظ شوند چون بعد از خنک شدن هم سفت تر می شود.

سپس ظرف را از روی حرارت بردارید. برای خرید انواع از جمله پودر کاسترد و می توانید از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: کاسترد را در قالب بریزید

بعد از اینکه شیر و کاسترد با هم حل شدند و غلظت پیدا کردند، اجازه دهید کمی از دما بیفتند. سپس قسمت داخلی یک قالب را کمی چرب کنید و کاسترد را در آن بریزید. می توانید از چند لیوان استفاده کنید. قالب را با کاسترد پر نکنید و به میزان نصف یا 1/3 حجم قالب را کاسترد بریزید. بعد قالب را در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

مرحله سوم: ژله را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه دسر کاسترد با بستنی، پودر ژله را در یک ظرف بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید. ظرف را روی حرارت غیر مستقیم یا دمای بخار آب قرار دهید و هم بزنید تا دانه های ژله در آب جوش به حل شوند.

بعد ژله را کنار بگذارید تا کمی از دما بیفتد. در صورت تمایل در طعم ها و رنگ های متنوع را می توانید به صورت تلفنی یا اینترنتی از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای سفارش دهید یا به صورت حضوری اقدام به خرید کنید.

مرحله چهارم: بستنی را اضافه کنید

وقتی ژله از دما افتاد، را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. وقتی کاملا با هم مخلوط شدند و کاسترد داخل یخچال نیم بند شد، مخلوط ژله و بستنی را به لایه اول بیفزایید. دوباره قالب را به یخچال برگردانید. می توانید قبل از اینکه این لایه خودش را بگیرد، به آن مغزیجات خرد شده هم اضافه کنید.

در صورت تمایل را در طعم های مختلف می توانید به روش حضوری، تلفنی یا اینترنتی از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای خریداری کنید.

مرحله پنجم: دسر کاسترد بستنی قالبی را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه دسر کاسترد بستنی قالبی، برای مدت 2 تا 3 ساعت صبر کنید تا هر دو لایه دسر، خودشان را کاملا بگیرند. سپس قالب را از یخچال بیرون بیاورید و برای 10 تا 20 ثانیه، قالب را در آب جوش قرار دهید تا به راحتی ژله و دسر از قالب جدا شوند.

قالب را در ظرف سرو برگردانید و روی آن را با خامه یا سس شکلات تزیین و دسر را میل کنید. و را می توانید از مجموعه فروشگاه های همواره تخفیف ، به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

دسر کاسترد بستنی (روش دوم)

زمان آماده سازی مواد: 30 دقیقه

زمان مورد نیاز برای تهیه دسر کاسترد بستنی: 30 دقیقه

مواد لازم برای تهیه کاسترد بستنی

زرده تخم مرغ: 4 عدد

شیر پرچرب: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

شکلات چیپسی (تلخ یا معمولی): 100 گرم

شکر: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

وانیل: 1/4 قاشق چای خوری

خامه: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

پسته خرد شده: به میزان دلخواه

مراحل طرز تهیه دسر بستنی کاسترد

در این روش از طرز تهیه کاسترد بستنی، نیازی به خرید کاسترد ندارید و خودتان می توانید آن را در خانه درست کنید. همچنین با تهیه ، یک دسر خوشمزه با طعم بستنی و کاسترد خواهید داشت. در ضمنً اگر می خواهید کاسترد شما، طعم شکلاتی بگیرد، 2 تا 3 قاشق پودر کاکائو به آن اضافه کنید. مراحل زیر را برای درست کردن این دسر کاستر بستنی ساده و خوشمزه، انجام دهید.

مرحله اول: مواد دسر را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر بستنی کاسترد، مواد را از 30 دقیقه قبل از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسند. شکلات تخته ای را خرد کنید. اگر شکلات چیپسی است، نیاز به خرد کردن ندارد. و را می توانید از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله دوم: کاسترد را درست کنید

در یک ظرف مناسب یا شیر جوش، شیر و شکر را بجوشانید در حدی که گرم شود و اطراف آن را حباب بزند. سپس شیر را از روی حرارت بردارید. زرده های تخم مرغ را در یک کاسه بریزید و شیر گرم شده را به تدریج به آن اضافه کنید. شیر نباید دمای جوش داشته باشد تا تخم مرغ ها سفت نشوند.

همزمان تخم مرغ و شیر را با همزن دستی مخلوط کنید. برای خرید و به صورت ساده و سریع، می توانید این مواد را از فروشگاه های زنجیره ای تلفنی یا آنلاین سفارش دهید یا به روش حضوری، اقدام به خرید کنید.

مرحله سوم: تخم مرغ ها را آماده کنید

بعد از اینکه مواد با هم مخلوط شدند، آنها را در یک قابلمه بریزید و ظرف را روی حرارت بسیار ملایم بگذارید تا مایه غلیظ شود. اگر وقتی که قاشق را به داخل مایه کاسترد، فرو بردید و وقتی آن را بیرون آوردید، مایه کاسترد به قاشق چسبیده بود، به معنی غلظت مناسب کاسترد است.

مدام مواد دسر را هم بزنید و مراقب باشید که مواد نباید بجوشد چون در این صورت دَلَمه می بندد و خراب می شود.

مرحله چهارم: کاسترد را در یخچال بگذارید

بعد حدود 8 تا 10 دقیقه مواد را روی حرارت ملایم هم بزنید تا کاسترد آماده شود. وقتی کاسترد آماده شد، ظرف را از روی حرارت بردارید تا سرد شود. وقتی از دمای کاسترد، کم شد، روی ظرف را سلفون بکشید و آن را در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

مرحله پنجم: مواد بستنی را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه دسر بستنی کاسترد، خامه را در یک ظرف با پودر وانیل، شکلات چیپسی، پسته خرد شده، مخلوط کنید. کاسترد سرد شده را از یخچال بیرون بیاورید و این مواد را به آن اضافه کنید و همه را با هم بزنید تا یکدست شود.

مایه بستنی و کاسترد را در بستنی ساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا بستنی کاسترد شما آماده شود. سپس آن را به دلخواه، تزیین و سرو کنید.

نکته: اگر بستنی ساز ندارید، مواد را در یک قالب بریزید و در فریزر بگذارید. بعد از گذشت 2 ساعت، هر 30 دقیقه یک بار، مواد را هم بزنید تا هوا به داخل آن نفوذ کند. 7 تا 8 ساعت بعد، دسر بستنی کاستارد شما آماده سرو است.

سوالات متداول

کاستارد یا کاسترد چیست؟

کاستارد یا کاسترد (به انگلیسی: Custard) یکی از موادی است که از به هم زدن و حرارت دادن به زرده تخم مرغ، شیر یا خامه درست می شود. کاستردها بسته به این که چه میزان در مواد اولیه آنها، زرده تخم مرغ یا مواد غلیظ کننده مثل شیر استفاده شده باشد، رقیق تا غلیظ هستند.

کاربرد کاسترد چیست؟

کاستردها انواع مختلفی دارند که هم خودشان به تنهایی می توانند یک دسر باشند و هم می توان از آنها در طرز تهیه دسرهای دیگر یا برای تزیین روی انواع کیک، میوه و … استفاده می شود.

منبع: افق کوروش
انتشار: 25 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1402 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2174

به "طرز تهیه 2 مدل دسر کاسترد با بستنی قالبی و ساده شیک و مجلسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه 2 مدل دسر کاسترد با بستنی قالبی و ساده شیک و مجلسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید