شاید نتوانید دیگر به اسپانیا بروید!

به گزارش آسمان فارس، برگزاری تظاهرات ضد توریستی در اسپانیا

به تازگی در کشور اسپانیا و در چند منطقه بخصوص آن مثل استان های کاتالونیا و باسک، مردم تظاهرات ضد گردشگری برگزار کرده اند و این در حالی است که در حال حاضر، فصل تعطیلات تابستانی است و این کشور بیشتر از قبل میزبان توریست هاست. آنها فقط خواستار یک چیز هستند: توریست ها به خانه شان بروند! با جزییات این خبر همراه خبرنگاران باشید:

شاید نتوانید دیگر به اسپانیا بروید!

در کشور اسپانیا و در منطقه ها کاتالان زبان بارسلونا و مایورکا و چند مقصد جهانگردی مهم دیگر این کشور، تظاهرات همراه با خشونت برپا شده است و مردم در آن فقط خواستار یک چیزند اینکه جهانگرد ها دیگر به این شهرها نروند. حتی افرادی نقاب دار، به اتوبوس های جهانگردی در بارسلون حمله کردند و شعار توریسم در حال نابود کردن محله هاست را روی آن نوشتند و لاستیک های آن را پنچر کردند. البته خوشبختانه کسی داخل اتوبوس آسیب ندید.

یکی از افراد مسئول کاتالان در این باره گفته است که این جهانگردی انبوه باعث فقیرتر شدن مردم طبقه کارگر شده است و همین هم خشم آنها را برانگیخته است. اما با وجود این، مقامات بارسلون همچنان از آمدن جهانگردان استقبال می کنند چون صنعت جهانگردی، صنعتی حیاتی در این شهر است.

طبق آمارهای گرفته شده، درنیمه اول سال 2017، 36.3 میلیون نفر وارد اسپانیا شده اند که از این میان، جهانگردان بریتانیایی، نقش بسیار پر رنگی داشته اند و بعد از آن، مردم کشور آلمان، اسپانیا را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده اند.

چرا مردم بارسلونا با جهانگردان میانه خوبی ندارند؟

از آنجا که باسلونا شهری بسیار دیدنی و تاریخی با جذابیت های بسیار است، همیشه مورد توجه جهانگردان بوده است. سفرهای جهانگردان در چند سال اخیر به این شهر بیشتر از قبل هم شده است، طوری که دیگر وقتی در خیابان های آن راه می روید نمی توانید متوجه شوید که چه کسی اهل این شهر و چه کسی جهانگرد این شهر است! به همین دلیل مدتی قبل مسئولان شهر بارسلونا قوانینی را برای جهانگردان راه اندازی کردند که بر طبق آن، جهانگردان در این شهر محدودتر از قبل می شوند مثلا نمی توانند در هر جایی از شهر که خواستند اقامت کنند و یا باید هزینه بیشتری برای اقامت بپردازند.

به طور کلی می توان گفت که حدود 14 درصد از درآمد بارسلونا از طریق صنعت جهانگردی تامین می شود و یکی از اصلی ترین صنعت هایی است که باعث سرپا نگه داشتن بارسلونا شده است.

شاید جهانگردی برای خود شهر فایده داشته است اما از طرف دیگر باعث بالا رفتن قیمت خانه و هزنیه های زندگی و ازدحام بیش از حد شده است و همین موضوع باعث شده تا بومی های بارسلونا دیگر نتوانند به راحتی در آن زندگی کنند. در طرح نوی که مسئولان شهر آن را ارائه کرده اند، دیگر آپارتمان نو در شهر ساخته نمی شود و جهانگردان هم برای اقامت باید هزینه بیشتری به نسبت قبل بپردازند. علاوه بر این، آپارتمان هایی که به جهانگردان خدمات می دهند هم شامل مالیات می شوند و همه این ها چرخه ای است که باعث کم شدن جهانگردان بارسلونا می شود.

البته همه ماجرا به اینجا ختم نمی شود چرا که قرار است هزینه حمل و نقل اتوبوس های جهانگردی هم بیشتر شود و جهانگرد ها، بهای بیشتری برای هر بلیط بپردازند. مردم بارسلونا بر این عقیده اند که شهر آنها دیگر جای زندگی نیست و به جایی برای تفریح و خوشگذرانی جهانگرد ها در آخر هفته تبدیل شده است!

منبع: الی گشت
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1981

به "شاید نتوانید دیگر به اسپانیا بروید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاید نتوانید دیگر به اسپانیا بروید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید