شاهد دوم علیه ترامپ دست به کار شد

به گزارش آسمان فارس، روزنامه نیویورک تایمز روز آدینه گزارش داد، مقام اطلاعاتی دومی که زنگ هشدار را درباره روابط ترامپ با اوکراین به صدا در آورده، مشغول آنالیز این مساله است که خود او شکایتی رسمی برای افشاگری درباره تماس های ترامپ با اوکراین و شهادت در کنگره تنظیم کند.

شاهد دوم علیه ترامپ دست به کار شد

ترامپ

روزنامه آمریکایی گزارش داد؛ مقام دوم عضو جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز خود را آماده می نماید تا با شهادت در کنگره در باره تعاملات دونالد ترامپ رئیس جمهورآمریکا با اوکراین افشاگری کند.

این روزنامه آمریکایی این مطلب را به نقل از دو نفر مطلع از این تصمیم که نامشان فاش نشده منتشر کرد و نوشت: این مقام اطلاعاتی آمریکا در مقایسه با افشاگر اول اطلاعات بی واسطه تری را درباره ارتباطات ترامپ در اختیار دارد. شکایت افشاگر اول اطلاعاتی آمریکا به تحقیقات درباره استیضاح رئیس جمهور منجر شده است چرا که نشان می دهد ترامپ با سوء استفاده از قدرت خود اوکراین را برای تحقیقات درباره رقیب سیاسی انتخاباتی اش تحت فشار قرار داده است.

یک مقام مطلع از این مساله به نیویورک تایمزگفت: مقام اطلاعاتی دوم در بین افرادی است که بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا به منظور همکاری درباره اتهامات مطرح شده از افشاگر نخست با او مصاحبه نموده است.

شاهد دوم اوکراین

مایکل آتکینسون بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا در یک جلسه بریفینگ خصوصی در روز آدینه گفت که چطور اظهارات افشاگر جدید را با ارائه ادله ثابت نموده است. هنوز معلوم نیست که آیا او به نمایندگان کنگره گفته که فرد دوم نیز شکایتی را تهیه خواهد نمود یا نه.

تنظیم شکایت جدید به ویژه از طرف فردی که ارتباط نزدیک تری با ماجرا داشته است، می تواند اعتبار شکایت افشاگراول را که وی نیز از مقامات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بوده است، تقویت کند.

افشاگر اول که جزییاتی از اطلاعات خود را در مقطعی در اختیار شورای امنیت ملی آمریکا قرار داده بود گفته است که شکایت خود را با اطلاعاتی که از سوی بیش از شش نفر از مقام های آمریکایی بدست آورده تنظیم نموده است تا اتهامات خود را درباره تبانی کمپین ترامپ در همدستی با دخالت خارجی درانتخابات که ممکن است منافع سیاسی برای وی در بر داشته باشد، تکمیل کند.

کاخ سفید پیشتر نسخه ای از تماس تلفنی ژوئیه گذشته ترامپ با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین را منتشر کرد. ترامپ ظاهرا بر این باور بود که با انتشار این نسخه کوشش ها برای استیضاح آرام خواهد شد در حالی که این رویداد جسارت بیشتری به دموکرات های کنگره داد تا هدف خود در استیضاح ترامپ را دنبال نمایند.

با توجه به این که مقام دوم اطلاعاتی آمریکا با آتکینسون دیدار نموده هنوز معلوم نیست که برای کسب حفاظت قانونی که جامعه اطلاعاتی به افشاگرها می دهد، نیازی به تهیه شکایت دارد یا نه. شاهدانی که با بازرس کل صحبت می نمایند تحت حمایت قوانین فدرال هستند که مانع از اقدامات تلافی جویانه علیه آنها می گردد.

افشاگران، تهدید جدیدی برای ترامپ محسوب می شوند. هر چند کاخ سفید مانع تحقیقات دموکرات ها برای اتهامات مطرح شده علیه ترامپ شده است اما به نظر می رسد نمی تواند جلوی افشاگران را از شهادت دادن در کنگره بگیرد.

دولت ترامپ ابتدا به بازرس آتکینسون اجازه نداد شکایت افشاگر را در اختیار نمایندگان کنگره قرار دهد اما بعدها موافقت کرد.

ترامپ و متحدانشان کوشش می نمایند اعتبار افشارگر نخست را با اشاره به این که اطلاعات او دست دوم بوده، خدشه دار نمایند. ترامپ گفته می خواهد بداند چه کسی اطلاعات را دراختیار افشاگر اول قرار داده است زیرا این اقدام به نوعی جاسوسی است.

آتکیسنون گفته که شواهد و قرائنی از تعصبات سیاسی در افشاگر دوم وجود دارد که به نفع نامزد رقیب ترامپ است اما وجود چنین تعصباتی تغییری در نتیجه گیری او ایجاد ننموده که شکایت او معتبر است.

مجلس نمایندگان آمریکا نقش پیشتازی را در انجام تحقیقات درباره ادعاهای افشاگر تماس تلفنی ترامپ ایفا می نماید. این تحقیقات بخشی از روند استیضاح رئیس جمهور آمریکا است.

دموکرات های مجلس نمایندگان امریکا با سرعت بیشتری درحال آنالیز سوء استفاده ترامپ از قدرت در همدستی با یک دولت خارجی در کمپین های قبل از انتخابات 2020 هستند.

آنها متون تبادل شده بین مقام های وزارت امور خارجه و رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ را درباره فشار بر اوکراین برای انجام تحقیقاتی که می تواند از لحاظ سیاسی به ترامپ یاری کند، منتشر نموده اند.

در یکی از این متون، آمریکایی ها از زلنسکی خواسته اند قول دهد درباره شرکت گاز طبیعی اوکراین تحقیق کند. در این شرکت هانتر بایدن پسر جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق و نامزد کنونی دموکرات انتخابات 2020 فعالیت می نموده است.

ویلیام بی تیلور جونیور دیپلمات ارشد آمریکایی در اوکراین درباره تصمیم کاخ سفید برای متوقف کردن 391 میلیون دلار از یاری نظامی آمریکا به اوکراین برای فشار بر این کشور ابراز نگرانی نموده است؛ موضوعی که ترامپ آن را رد نموده و گفته که قطع یاری ارتباطی با متن های منتشر شده ندارد،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 492

به "شاهد دوم علیه ترامپ دست به کار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهد دوم علیه ترامپ دست به کار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید