سفیر ترکیه: امیدواریم روابطمان با عربستان خوب گردد

به گزارش آسمان فارس، سفیر ترکیه در قطر ضمن استراتژیک خواندن روابط دو کشور بیان کرد، ترکیه و قطر برای حل مسائل منطقه ای همکاری می نمایند. وی همچنین نسبت به بهبود روابط با عربستان ابراز امیدواری کرد.

سفیر ترکیه: امیدواریم روابطمان با عربستان خوب گردد

محمد مصطفی کوکسو، سفیر ترکیه در قطر در مصاحبه با شبکه الجزیره خاطرنشان کرد، آنکارا و دوحه روابط دوجانبه استراتژیک و متمایزی دارند. دو طرف دنبال افزایش همکاری و تداوم رایزنی ها هستند.

وی اضافه کرد، این روابط دوجانبه اعتبار و پشتوانه بزرگی برای صلح، امنیت و ثبات منطقه است. روابط دو کشور مبتنی بر حمایت از حق، احترام متقابل و عدم مداخله در امور دیگران است.

کوکسو تاکید نمود، آنکارا و دوحه برای حل مسائل منطقه همکاری می نمایند. نقش دو کشور در حمایت از کوشش ها برای حل دیپلماتیک بحران های منطقه ای و بین المللی چه در لیبی یا افغانستان یا پیشبرد گفتگوها میان واشنگتن و تهران و سایر پرونده های منطقه ای مکمل یکدیگر است .

وی ادامه داد، ترکیه دائما تاکید می نماید که امنیت حوزه خلیج فارس بخش جدایی ناپذیر از سیستم امنیت جمعی این کشور و همسایگانش در خاورمیانه است.

دیپلمات ترکیه ای پیرامون روابط با عربستان هم ابراز امیدواری کرد که روابط خوبی میان آنکارا و ریاض برقرار گردد.

وی همچنین نسبت به بهبودی روابط با مصر ابراز خوشبینی کرد و گفت، با وجود مسائل سیاسی، روابط تجاری و سرمایه گذاری میان دو کشور ادامه دارد.

کوکس در خصوص لیبی هم گفت، ترکیه چشم طمع به لیبی ندارد، تمام خواسته اش برقراری ثبات پایدار در این کشور است. ترکیه به درخواستدولت وفاق ملی لیبی که در سطح بین المللی مشروعیت دارد به طرابلس رفت . روابط ترکیه و لیبی دائمی و مستحکم است و محدود به چهره هایی نیست یا تحت تاثیر تغییر رهبری سیاسی در این دو کشور قرار ندارد.

وی در خصوص آوارگان موجود در ترکیه هم گفت، کشورش این آوارگان را رها نمی نماید و سیاستش را در قبال آنها تغییر نمی دهد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1510

به "سفیر ترکیه: امیدواریم روابطمان با عربستان خوب گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ترکیه: امیدواریم روابطمان با عربستان خوب گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید