جزئیات نشست قریب الوقوع سران منطقه در بغداد

به گزارش آسمان فارس، نخست وزیر عراق از پادشاه عربستان برای مشارکت در نشست سران کشور های همسایه عراق که قرار است اواخر ماه جاری میلادی در بغداد برگزار گردد، دعوت به عمل آورد.

جزئیات نشست قریب الوقوع سران منطقه در بغداد

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق اظهار داشت که فؤاد حسین، وزیر خارجه این کشور دعوتنامه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق را به فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان تحویل داد.

الصحاف بعلاوه توضیح داد، وزرای خارجه عراق و عربستان در جریان ملاقات خود در ریاض در مورد روابط دوجانبه و راه های تقویت آن در جهت تحقق منافع مشترک به بحث و گفتگو پرداختند.

نشست قریب الوقوع سران منطقه در بغداد

به همین دلیل، کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق به بیان توضیحاتی درباره نشست قریب الوقوع سران کشور های منطقه ای به میزبانی بغداد پرداخت.

عامر الفایز، عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق به شفق نیوز گفت: بغداد پس از موفقیت دیپلماتیک و کوشش برای ثبات امنیتی، سیاسی و مالی منطقه، در کوشش است تا صندلی منطقه ای و نقش پیشروانه خود را بازیابد.

وی گفت: حدود 10 کشور از جمله ترکیه، ایران، عربستان و دیگر کشور های عربی به علاوه کشور های اروپایی و امریکا در نشست سران کشور های منطقه در بغداد شرکت خواهند کرد.

الفایز توضیح داد: در این نشست درباره کنترل مرز ها میان کشورها، تقویت روابط امنیتی، سیاسی و مالی، حل بحران آب و نقش آفرینی در حل و فصل اختلافات میان بعضی کشور های منطقه گفتگو خواهد شد.

به گفته بعضی منابع، فواد حسین قرار است به زودی به ایران سفر کند.

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1686

به "جزئیات نشست قریب الوقوع سران منطقه در بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات نشست قریب الوقوع سران منطقه در بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید