روسیه-ترکیه، در ملاقات اردوغان و پوتین چه گذشت؟

به گزارش آسمان فارس، رئیس جمهور ترکیه که به مسکو سفر نموده است با رئیس جمهور روسیه ملاقات کرد.

روسیه-ترکیه، در ملاقات اردوغان و پوتین چه گذشت؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیاالیوم، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در شروع ملاقات خود با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که اوضاع ادلب به حدی بحرانی شده است که ما باید مستقیما درباره آن گفت وگو کنیم. این بحران باید به پایان برسد و اجازه ندهیم که تکرار گردد.

پوتین درباره کشته شدن نظامیان ترکیه ای در سوریه گفت: از دست دادن انسان ها همواره مصیبت بزرگی است. نظامیان روسی و سوری از مکانی که نظامیان ترکیه ای در آن مستقر بودند اطلاعی نداشتند و ارتش سوریه نیز در این دوره متحمل خسارت های سنگینی شده است.

رئیس جمهور روسیه گفت: برای اینکه به روابط روسیه و ترکیه آسیبی نرسد باید اوضاع بحرانی امروز را آنالیز و برای عدم تکرار آن کوشش کنیم.

پوتین خطاب به اردوغان گفت: هماهنگونه که شما درخواست دارید ما نیز آماده هستیم که مذاکره را رو در رو شروع کنیم و سپس مسئولان دو دولت روسیه و ترکیه به ما خواهند پیوست.

رئیس جمهور ترکیه نیز در این ملاقات با اشاره به مستحکم بودن روابط ترکیه و روسیه گفت: کوشش برای توسعه این روابط مسئله مهمی است.

اردوغان گفت: روابط ما در حال حاضر به اوج خود رسیده است و ما باید این روابط را توسعه بدهیم و به عقیده من ما می توانیم این کار را انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 857

به "روسیه-ترکیه، در ملاقات اردوغان و پوتین چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه-ترکیه، در ملاقات اردوغان و پوتین چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید