ملاقات و گفتگوی وزرای خارجه آلمان و پاکستان پیرامون صلح افغانستان

به گزارش آسمان فارس، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان روز پنج شنبه در جریان سفری کوتاه به اسلام آباد با همتای پاکستانی خود ملاقات کرد و دو طرف پیرامون طیف گسترده ای از موضوعات از جمله همکاری دوجانبه، شیوع بیماری کووید -19و همچنین فرآیند صلح افغانستان با یکدیگر مصاحبه کردند.

ملاقات و گفتگوی وزرای خارجه آلمان و پاکستان پیرامون صلح افغانستان

طبق بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان، هایکو ماس پس از ورود به پایتخت این کشور با شاه محمود قریشی ملاقات کرد.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: وزرای خارجه دو کشور همکاری دوجانبه را آنالیز کردند و در خصوص تأثیرات همه گیری کووید -19 به گفتگو پرداختند.

این بیانیه در ادامه می افزاید که وزیر خارجه (پاکستان) بر اهمیت تشریک مساعی و توسعه همکاری متقابل برای مبارزه با شیوع این بیماری به شیوه ای فراگیر تأکید کرد.

قریشی همچنین از همتای آلمانی خود بابت کوشش هایش برای تضمین فرآیند تأمین واکسن کرونا به وسیله سازوکار کوواکس قدردانی کرد.

لازم به ذکر است که در جریان سفر سه روزه وزیر خارجه پاکستان به آلمان در اوایل ماه میلادی جاری، هایکو ماس به همتای پاکستانی خود برای تحویل 15 میلیون دوز واکسن کرونا به پاکستان تا ماه مه به وسیله سازوکار کوواکس اطمینان خاطر داد.

افزون بر این، قریشی در ملاقات با همتای آلمانی خود به حمایت اسلام آباد از یک افغانستان بهره مند از صلح و ثبات و همچنین مشارکت سازنده در فرآیند صلح افغانستان اشاره و بر اهمیت خروج مسئولانه و پیشروی پیوسته طرف های ذینفع افغان به سمت یک توافق سیاسی مورد مذاکره و همچنین اهمیت کاهش خشونت و دستیابی به یک آتش بس تأکید کرد.

وزیر خارجه پاکستان در ادامه اضافه نمود: طرفهای ذینفع در فرآیند صلح افغانستان برای رسیدن به یک راه چاره سیاسی جامع، گسترده و فراگیر باید به طور سازنده در فرآیندی تحت راهنمایی افغان ها مشارکت نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1625

به "ملاقات و گفتگوی وزرای خارجه آلمان و پاکستان پیرامون صلح افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات و گفتگوی وزرای خارجه آلمان و پاکستان پیرامون صلح افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید