تور اروپا: مرزهای اروپا به علت ترس از موج دوم کرونا بسته می مانند

به گزارش آسمان فارس، اروپا، منطقه ای است که بیشترین تعداد گردشگران بین المللی را در سراسر دنیا دارد و به تازگی اعلام نموده است که میخواهد مرزهایش را به مدت طولانی تری بسته نگه دارد.

تور اروپا: مرزهای اروپا به علت ترس از موج دوم کرونا بسته می مانند

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

با وجود اینکه قرار بود اتحادیه اروپا، محدودیت سفر گردشگران آمریکایی به این حوزه را لغو کند، در فهرست تازه منتشرشده از 12 کشور مجاز برای سفر به اروپا، اثری از ایالات متحده آمریکا دیده نمی گردد و دلیل این تصمیم، افزایش آمار ابتلا به ویروس کووید 19 و ترس این اتحادیه از موج دوم شیوع این ویروس است.

رهبران اتحادیه اروپا، قصد دارند به مدت حداقل دو هفته دیگر، مرزهایشان را به روی گردشگران آمریکایی و دیگر گردشگران خارجی بسته نگه دارند. طبق گزارش های بلومبرگ (Bloomberg)، فهرست کشورهایی که اجازه داشتند از یکم ژوئیه (11 تیر) به حوزه اتحادیه اروپا سفر نمایند، 14 کشور بودند که در میان آن ها می توان به کانادا، ژاپن، کره جنوبی، چین، استرالیا، نیوزیلند، تایلند، گرجستان، مراکش، تونس، اوگاندا، رواندا، صربستان، الجزایر و مونته نگرو اشاره نمود. در فهرست جدیدی که در تاریخ 14 ژوئیه (24 تیر) منتشر شده است، دو کشور مونته نگرو و صربستان از فهرست کشورهای مجاز برای سفر حذف شده اند و هیچ کشور جدیدی اضافه نشده است.

این بیانیه، اولین خبر در طول دو هفته گذشته پس از یکم ژوئیه (11 تیر) بود؛ روزی که قرار بود محدودیت های پس از همه گیری ویروس کرونا از بین برود.

شیوع مجدد ویروس کرونا در سراسر دنیا، منجر به این شده است که کشورها برای باز کردن مرزهای خود و خروج از شرایط قرنطینه ملی، تعلل نمایند. در حالی که سیاست های بهداشت و درمان در اتحادیه اروپا به طور معمول یک مسئولیت ملی به شمار می آیند، 27 کشور این اتحادیه، تا به امروز برای بسته نگه داشتن مرزها به طور داوطلبانه با یکدیگر هماهنگ شده اند.

ممنوعیت سفر به اروپا برای گردشگران آمریکایی از تاریخ 26 ژوئن (6 تیر) اعلام شد و از تاریخ یکم ژوئیه (11 تیر)، عملی شد. اتحادیه سفر ایالات متحده آمریکا، درباره اعمال محدودیت ها برای سفر مسافران آمریکایی به اروپا اظهار کرد:

این اقدام اروپا به شدت ناامیدنماینده و قدمی اشتباه است؛ زیرا ما در پی بازسازی اقتصاد دنیای هستیم.

گردشگران چینی در صورت اخذ اجازه از دولت خودشان، می توانند به اروپا سفر نمایند. شهروندان انگلیسی نیز با وجود خروج این کشور از اتحادیه اروپا در ماه ژانویه 2020، می توانند در دوره انتقال برگزیت به کشورهای حوزه شنگن سفر نمایند.

مسافران آمریکایی که در پی سفر به اروپا هستند، کماکان می توانند به انگلستان و ایرلند (در خارج از حوزه شنگن) و بعلاوه کرواسی، صربستان، مقدونیه شمالی و دیگر مقاصد شرق اروپا سفر نمایند. آن ها بعلاوه می توانند در بسیاری از فرودگاه های اروپایی تردد نمایند؛ اما برای رفتن به کشورهای دیگر اتحادیه اروپا باید حداقل 14 روز دیگر صبر نمایند.

بهتر است به این نکته اشاره کنیم که تصمیم در خصوص اینکه چه کسی می تواند به یک کشور در حوزه شنگن اروپا سفر کند، در نهایت به هر کشور عضو اتحادیه اروپا واگذار می گردد؛ زیرا توصیه های اتحادیه اروپا اجباری نیستند.

جزایر کارائیب، یکی از مقاصد در دسترس برای آمریکایی هایی است که در پی مکانی برای تعطیلات خارج از کشور و تجربه سفر می گردند. در حال حاضر، بیشتر جزایر کارائیب، مرزهای خودشان را به روی بازدیدنمایندگان آمریکایی گگردده اند.

منبع: کجارو / lonelyplanet / travelpulse.com
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1931

به "تور اروپا: مرزهای اروپا به علت ترس از موج دوم کرونا بسته می مانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: مرزهای اروپا به علت ترس از موج دوم کرونا بسته می مانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید