خبرنگاران نماینده مجلس: اعتبار لازم برای تجهیز پایگاه های اطفاء حریق فراهم گردد

به گزارش آسمان فارس، نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی خواهان اختصاص اعتبار لازم به منظور ایجاد و تجهیز پایگاه های اطفاء حریق و جذب نیروهای جنگلبان در مناطق بحرانی شد.

خبرنگاران نماینده مجلس: اعتبار لازم برای تجهیز پایگاه های اطفاء حریق فراهم گردد

علیرضا ورناصری قندعلی روز یکشنبه در نطق میان دستور جلسه علنی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: آتش سوزی های اخیر زاگرس به مردم منطقه و منابع طبیعی خسارت زیادی وارد نموده است. باید اعتبار لازم جهت ایجاد و تجهیز پایگاه های اطفاء حریق و جذب نیروی جنگلبان جهت حفاظت از مناطق بحرانی تامین گردد

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس یازدهم شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر حجم سدهای استان خوزستان بیش از 5 میلیارد متر مکعب و حجم آب عبوری از کارون 400 متر مکعب بر ثانیه است، گفت: باید جزییات طرح انتقال آب از کارون که با حیات خوزستان مرتبط است، کاملا شفاف گردد.

وی اضافه نمود: وکلای مردم خوزستان و چهارمحال و بختیاری باید در جریان تاثیر طرح انتقال آب کارون بر محیط زیست و تاثیرات زیست محیطی آن قرار بگیرند. در حال حاضر 80 درصد انرژی برق آبی کشور در خوزستان و حوزه انتخابیه بنده فراوری می گردد اما هنوز که گرما به 60 درجه نرسیده، آب و برق بر روی بیشتر مردم خوزستان قطع شد و در پاسخ می گویند زیرساخت ها جواب گوی این حجم از فشار نیست.

ورناصری با تاکید براینکه گاز و نفت برای مردم خوزستان جز آلایندگی سودی نداشته، خطاب به وزیر نفت توضیح داد: با وجود اینکه 85 درصد نفت و 16 درصد گاز در جنوب فراوری می گردد اما این منطقه فقط 4 درصد اشتغال زایی داشته است. محرومیت های ساختاری و کمبود امکانات تفریحی مردم را با مشکل روبرو نموده است. جوانان استان به تیم نفت مسجد سلیمان امید بستند که امیدواریم مسئله ای که در پرداخت های اقتصادی آن ایجاد شده زودتر رفع گردد.

وی در ادامه خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: شرایط نامشخص آموزش دهندگان و آموزش یاران سوادآموزی باید زودتر روشن گردد. عدم اجرای قانون برای معلمان حق التدریسی مشکل ساز شده که این موضوع باید هر چه زودتر مورد رسیدگی قرار بگیرد.

ورناصری اعلام نمود: بر اساس پیش بینی ها اگر کرونا گریبان گیر دنیا نمی شد در سال 2020 درآمد حاصل از گردشگری رقم بالایی در سطح دنیا می شد. کشور ما در ردیف پنجمین کشور دارای جاذبه های گردشگری واقع شده است در استان خوزستان جاذبه های گردشگری تاریخی زیادی وجود دارد که بدون نگهداری به حال خود رها شده است. آقای وزیر گردشگری باید به این پتانسیل بزرگ گردشگری در منطقه توجه گردد چون صنعت گردشگری یکی از پاک ترین صنایع است و می تواند جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1062

به "خبرنگاران نماینده مجلس: اعتبار لازم برای تجهیز پایگاه های اطفاء حریق فراهم گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس: اعتبار لازم برای تجهیز پایگاه های اطفاء حریق فراهم گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید