خبرنگاران تردد مسافر در بندر شهید ذاکری قشم 60 درصد کاهش یافت

به گزارش آسمان فارس، قشم- خبرنگاران- مدیر بندر مسافری شهید ذاکری منطقه آزاد قشم گفت: شیوع ویروس کرونا، ممنوعیت تردد در مقطعی خاص و رعایت فاصله اجتماعی در شناورها باعث شد تا تردد مسافر در اسکله شهید ذاکری قشم تا خاتمه دی ماه امسال در همسنجی با سال قبل 60 درصد کاهش یابد.

خبرنگاران تردد مسافر در بندر شهید ذاکری قشم 60 درصد کاهش یافت

یاسر روز پیکر شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران اضافه کرد: از ابتدای سال تا به امروز 392 هزار و 606 نفر به وسیله اسکله شهید ذاکری وارد قشم شدند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 988 هزار و 712 نفر بوده است.

وی توضیح داد: در همین مدت 384 هزار و 116 نفر به وسیله این اسکله از جزیره قشم خارج شدند که این رقم در مدت مشابه پارسال 982 هزار و 846 مسافر بوده است.

روزپیکر ادامه داد: شیوع ویروس کرونا در کشور و ممنوعیت تردد باعث کاهش مسافران ورودی و خروجی از این بندر است.

بهسازی بندر مسافری شهید ذاکری قشم

مدیر بندر مسافری شهید ذاکری منطقه آزاد قشم گفت: ساختمان ها، فضای سبز و تاسیسات بندر مسافری شهید ذاکری قشم با اعتبار سه میلیارد ریال بهسازی و ساماندهی شد.

یاسر روز پیکر اضافه کرد: رنگ آمیزی 2 هزار و 300 مترمربع دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان، نرده ها و پانتون ها، 400 مترمربع پیورس محل های تردد مسافران و بازسازی سرویس های بهداشتی بخشی از این عملیات بهسازی است.

وی ادامه داد: ترمیم و رنگ آمیزی جدول ها، توسعه فضای سبز و همچنین ساماندهی کانال تاسیساتی میدان ورودی به بندر شهید ذاکری نیز از سایر اقدامات است.

مدیر بندر مسافری شهید ذاکری منطقه آزاد قشم توضیح داد: ارتقاء سیستم روشنایی و نورپردازی محوطه، نصب و بازسازی آب نما، ترمیم ایزوگام سقف سالن های مسافری و راه اندازی و تجهیز پارکینگ مسافری نیز در این مرحله از بهسازی انجام شد.

وی اضافه کرد: اختصاص دفتری به هلال احمر و تجهیز آن به منظور ساماندهی فضای خدماتی به مسافران، از دیگر اقدامات اجرا شده در بندر شهید ذاکری می باشد

جزیره قشم با مساحت یک هزار و 500 کیلومتر در سال های 1369 و 1370 با تصمیم دولت به 2 بخش منطقه آزاد با مساحت 300 کیلومتر و منطقه ویژه مالی با مساحت یکهزار و 200 کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول 150 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در آب های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1464

به "خبرنگاران تردد مسافر در بندر شهید ذاکری قشم 60 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تردد مسافر در بندر شهید ذاکری قشم 60 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید