سجادی: تفاهم نامه با منطقه ها آزاد نقطه عطف در فوتبال و ورزش کشور خواهد بود

به گزارش آسمان فارس، تهران (پانا) - وزیر ورزش و جوانان در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و شورای عالی منطقه ها آزاد تجاری، صنعتی و ویژه مالی به نکاتی اشاره نمود.

سجادی: تفاهم نامه با منطقه ها آزاد نقطه عطف در فوتبال و ورزش کشور خواهد بود

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و شورای عالی منطقه ها آزاد تجاری، صنعتی و ویژه مالی در حالی برگزار گردید که دکتر حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در ابتدا ضمن خوش آمد گویی به مسئولین ورزش و فدراسیون فوتبال گفت: از سعید محمد و عزیزی خادم به خاطر برگزاری این نشست ارزشمند تشکر می کنم. اتفاقات در این نشست به تعبیری نقطه عطف و برگه زرین در فوتبال و ورزش کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: از اقداماتی که تا به امروز به عنوان مقدمات کار به عمل آمده، همانطوری که اهالی ورزش می دانند بحث تقویت پایگاه فوتبال در منطقه ها آزاد به ویژه منطقه آزاد کیش از اواخر سال 1399 اغاز شده است. به هر ترتیب از همکارانم در وزارت ورزش و منطقه ها آزاد که کوشش نموده تا این درخواست به حق فدراسیون فوتبال در دستور کار قرار گیرد، تشکر می کنم. از زمانی که فرصت خدمت در وزارت ورزش را پیدا کردم یکی از دستورات مهم کاری خود را الویت بخشیدن تقویت پایگاه فوتبال برای تیم های ملی و تیم های باشگاهی در منطقه ها آزاد و به ویژه جزیره زیبای کیش ،گذاشته ام.با حضور برادر عزیزم دکتر محمد که دغدغه های ارزشمندی در منطقه ها آزاد داشتند، شاهد تحولی بزرگ با رویکردی که از حس تعلق ایشان از ورزش است و به عنوان یک عضو از خانواده ورزش از مسئولین کشور بخاطر همراهی شان، تشکر و قدردانی می کنم. دیدگاه ارزشمندی به روینمودهای ورزشی، سازمان های ورزشی ، اقتدار ورزش و اهمیت قائل شدن برای اثرات ورزش در منطقه ها آزاد وجود داشته که این امر بدون شک جای قدردانی دارد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه اعلام کرد: برنامه ارزشمند و تحول گرایی تدوین شده و امروز به بهانه عقد تفاهم نامه در مورد ایجاد زمین های استاندارد در مورد فوتبال، زمین چمن طبیعی، که خوشبختانه اینبار صحبت از چمن طبیعی است نه مصنوعی تا ورزشکاران و جوانان با انجام تمرین در زمین های چمن های طبیعی از نظر فنی، پزشکی و کیفیت ورزشی، راستا موفقیت خود را پیش ببرند. باید شرایط به نحوی پیش برود که از حداقل مکانات بهره مند شویم. امیدوارم شرایط کشور به گونه ای گردد که جوانان و استعدادهای درخشان کشور با داشتن حداقل امکانات به امر ورزش بپردازند. به هر ترتیب در جزیزه زیبای کیش به عنوان یکی از منطقه ها ارزشمند آزاد، برنامه های متنوعی را به وسیله دکتر محمد شاهد هستیم.

دکتر سجادی ادامه داد : بر همین اساس همانطور که می دانید از دیرباز، اختیاراتی که به وسیله سازمان وقت تربیت بدنی و وزارت فعلی ورزش و جوانان به مدیریت منطقه آزاد کیش داده شده است. برای اینکه صداقت و برادری خود را نشان دهیم یک به یک شرایط و فضای حقوقی را مرور می کنیم و انشالله این تفویض اختیارات به سایر منطقه ها آزاد نیز تسری می دهیم. این قول را به برادر عزیزم دکتر سعید محمد می دهم که دستشان را در این زمینه باز می گذاریم تا منطقه ها آزاد با فلسفه ای که ایجاد شده است و برای کشور موهبت هستند و قرار است فرصتی باشند، اقدامات ارزشمند خود را پیش ببرند. در حال حاضر نقاط قوت بسیار و نقاط ضعف اندکی وجود دارد و ما وظیفه داریم به عنوان دستگاه ورزش کشور برای همه ارگانها نقش مفید، برادرانه و اثر گذاری داشته باشیم. بر همین اساس اختیاراتی که در سازمان ورزش ایجاد شده به نحو احسنت برای بهبود شرایط و پیشرفت اهداف ورزش کشور خواهد بود.

وزریر ورزش و جوانان در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت حضور جوانان در ورزش کشور گفت: اتفاقاتی که در حوزه وزارت ورزش و جوانان اتفاق افتاده و نگاه ویژه ای که به قشر جوانان دارد، بخش مهم توده ارزش، تاثیر گذار و اثر گذار، است که اگر صحبت از بیانیه گام دوم انجام می دهیم بیانیه گام دوم در جوانان می باشد. بر همین اساس قسمتی که به بحث جوانان می پردازد باید جدی گرفته گردد و برنامه های ارزشمندی را در حوزه جوانان ببینیم.

وی گفت: خبر خوب دیگر این است که بعد از تفویض اختیاری که به سازمان منطقه آزاد کیش وجود داشت و مجددا بر آن صحه گذاشتیم، شاید این مطلوب باشد که به منطقه ها دیگر نیز تفویض اختیار کنیم. بعلاوه مقرر شد تا یک پایگاه یا دفتری از فدراسیون فوتبال در منطقه آزاد کیش ایجاد گردد که این امر را به فال نیک می گیریم. دکتر محمد اعلام نموده آماده پذیرش نمایندگی باشگاهها مانند استقلال و پرسپولیس و سایر فدراسیون ها را در کیش دارند که این امر جای خرسندی دارد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه در مورد باشگاهداری در منطقه آزاد کیش گفت: اتفاق دیگری که بابت آن خرسند هستم این است، امروز از برادر عزیرم آگاه شدم منطقه ها آزاد با برنامه ریزی و نگاه ویژه سعید محمد به این سمت (باشگاهداری) پیش می فرایند و نگاه ارزشمند ایشان را قدر می دانیم. امیدوارم با برنامه ریزی دقیق در خدمت باشگاههای عزیز در بخش بانوان و آقایان در تمامی رده سنی باشیم. همانطور که می دانید ورزش بانوان از اهمیت بسزایی برخوردار است بر همین اساس بخش مهمی از رسالت در منطقه ها آزاد کیش را در بخش بانوان به کار خواهیم گرفت تا منطقه ها آزاد یار و یاور ورزش بانوان باشد. ورزش بانوان احتیاج دارد استقلال داشته باشد و خود کفا باشد. بخشی از این استقلال و خودکفایی در منطقه ها آزاد برای ورزش بانوان حتما میسر خواهد شد.

وی اضافه نمود: نکته نهایی که به آن می خواهم اشاره کنم این است که موضوع تقبل میزبانی برای رویداهای ملی و بین المللی برای ما اهمیت دارد. همانطور که در کشورمان اقلیم های مختلفی داریم، در منطقه ها آزاد با ظرفیت ها و پتانسیلهای متنوعی روبه رو هستیم.در چابهار، قشم، کیش، الوند، ارس، انزلی و ... نیز میخواهیم که اقدامات ارزنده ای صورت گیرد و از پتانسیل های موجود استفاده گردد. منطقه ها آزاد دیگر نیز شکل می گیرند و از روینمودهای مختلف و ظرفیتهای فعلی استفاده خواهیم کرد. چون امروز به احترام جزیره کیش صحبت می کنیم با چند مصداق مطالبم را تکمیل می کنم. بعضی از رشته های ورزشی،تعداد قابل توجه بالای 20 رشته که احتیاج به خیابان و جاده دارد، اگر در کلان شهر باشد شرایط مساعد نیست و از نظر ایمنی و امنیت دچار هزینه سنگین می شویم. اما در کیش به راحتی می توان سنگین ترین رویدادهای ورزشی که احتیاج به جاده و خیابان دارد را برگزار کرد. امروز جزیره کیش آماده است و حیف است از شرایط این منطقه زیبا استفاده نکرد. از دیگر ظرفیت ورزشی این جزیزه می توان به رشته های راکتی، تنیس، سوارکاری، اسکواش، پیست استاندارد دومیدانی، سالن های ورزشی و... اشاره نمود.

وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: قرار است تا سه زمین استاندارد چمن طبیعی فوتبال احداث گردد. با توجه به اینکه فاصله کوتاهی با جام جهانی داریم، زمین شماره یک و دو فعلی بازسازی خواهد شد تا در شرایط استانداردتری قرار بگیرد و تیم ملی فوتبال تمرین و بازی تدارکاتی خود را در این زمین ها انجام دهد. بعلاوه باشگاههای ما نیز می توانند برای میزبانی های خود از ظرفیت زمین های فوتبال جزیره استفاده نمایند. ضمن اینکه ظرفتیهای آبی و دیگر رشته ها می توانند از امکانات این جزیزه استفاده نمایند. باز هم تاکید می کنم با این رویکرد نو در منطقه ها آزاد کشور، برگ زرین دیگری در افتخارات ورزشی ایران رقم خواهد خورد. بر همین اساس از دکتر سعید محمد قدردانی و تشکر می کنم.

دکتر سجادی در سرانجام ضمن تشکر از پیگیری های مجدانه عزیزی خادم، رییس فدراسیون فوتبال در جهت عقد این تفاهم نامه گفت: از پیگیری های عزیزی خادم تشکر می کنم که اگر امروز دور هم هستیم به خاطر کوششهای و پیگیری های ایشان در حدود 8 ماه است. اگر چه دیر است اما بالاخره این اتفاق رخ داد و سنگ بنای دیگری برای تحول و سکوی پرشی برای ورزش ایران در منطقه خلیج همیگشی فارس باشد. امیدوارم با برنامه ریزی تعاملات ورزشی خود را تقویت کنیم و نشان بدهیم که می توانیم از ظرفیتهای ورزش کشور استفاده کنیم. این اتفاق مبارک ملت و جامعه ورزش ایران باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1856

به "سجادی: تفاهم نامه با منطقه ها آزاد نقطه عطف در فوتبال و ورزش کشور خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سجادی: تفاهم نامه با منطقه ها آزاد نقطه عطف در فوتبال و ورزش کشور خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید