تحریم های آمریکا علیه سه وزیر و دو وزارتخانه ترکیه

به گزارش آسمان فارس، خبرنگاران آنلاین:مقام های آمریکا از اعمال تحریم هایی علیه سه وزیر ترکیه و دو وزارتخانه این کشور در واکنش به عملیات نظامی در شمال شرق سوریه خبر دادند.

تحریم های آمریکا علیه سه وزیر و دو وزارتخانه ترکیه

به گزارش ایسنا به نقل از رای الیوم، وزارت دارایی آمریکا در بیانیه ای گفت، دو وزارتخانه و سه مقام ارشد دولت ترکیه هدف گرفته شده اند. این تحریم ها شامل دو وزارت دفاع و انرژی و وزیران کشور، دفاع و انرژی می گردد.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: اقدامات دولت ترکیه جان غیرنظامیان را به خطر می اندازد و منطقه را بی ثبات می نماید، که از جمله شامل تضعیف عملیات شکست داعش است.

استیو منوچین، وزیر دارایی آمریکا در واشنگتن به خبرنگاران گفت که تحریم های جدید تاثیر شدیدی بر اقتصاد ترکیه خواهد گذاشت.

وزیر خزانه داری آمریکا اضافه نمود: آمریکا دولت ترکیه را مسئول افزایش خشونت از جانب نیروهای ترکیه و هم پیمانانش می داند.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا تاکید شده است: ما در صورت لزوم آماده اعمال تحریم های بیشتر بر مسؤولان و نهادهای دولتی ترکیه هستیم.

طبق این بیانیه، براساس قانون آمریکا تحریم های جدید شامل تمام اموال این افراد و اموال آنها که در اختیار افراد آمریکایی است، می گردد.

آمریکا همچنین تهدید کرد، هر موسسه اقتصادی خارجی را که عمدا هرگونه معامله اقتصادی کلان به نفع این افراد یا به نیابت از آنها را تسهیل کند، تحریم می نماید.

براساس تحریم هایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا فرمان آن را امضا نموده آمریکا کلیه مذاکرات تجاری با ترکیه را تعلیق و تعرفه ای 50 درصدی را مجددا بر فولاد ترکیه اعمال می نماید.

دونالد ترامپ نیز توییت کرد، وزارت تجارت مذاکرات خود را در زمینه قراردادهایی فراتر از 100 میلیارد دلار با ترکیه متوقف خواهد نمود.

او اضافه نمود: اگر رهبران ترکیه به جهت خطرناک و نابودگر خود را ادامه دهند من آماده نابودی سریع تر اقتصاد ترکیه هستم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 527

به "تحریم های آمریکا علیه سه وزیر و دو وزارتخانه ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های آمریکا علیه سه وزیر و دو وزارتخانه ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید