بومی سازی یک نانو ماده برای افزایش استحکام محصولات

به گزارش آسمان فارس، یک شرکت دانش بنیان با فراوری و بومی سازی یک ماده نانویی، توانست قیمت این محصول را در کشور به شکل قابل ملاحظه ای کاهش دهد.

بومی سازی یک نانو ماده برای افزایش استحکام محصولات

به گزارش خبرنگاران، حسین امانی داز، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: محصول دانش بنیان این شرکت نانو ماده گرافن است. این محصول در ردیف مواد آلی معدنی قرار می گیرد. در گذشته، این ماده با قیمت های بسیار بالایی فراوری می شد، اما در این شرکت پیروز شدیم آن را به روش بسیار ارزان قیمتی فراوری و روانه بازار کنیم.

وی ادامه داد: این محصول در صنایع مختلفی از جمله پلیمر، رنگ و رزین، کامپوزیت و دیگر صنایع و فراوریات کاربرد دارد. نانو ماده گرافن، می تواند باعث افزایش استحکام محصولات گردد و خواص مکانیکی آنها را افزایش دهد. همچنین کاهش نفوذپذیری و افزایش رسانایی حرارتی از جمله دیگر خواص این ماده است.

امانی داز، در ادامه ضمن شرح فعالیت های تحقیقاتی اجرا شده در این شرکت، اضافه نمود: در حال حاضر این محصول با قیمتی در حدود 40 تا 70 درصد ارزان تر از محصول مشابه خارجی فراوری می گردد. متاسفانه تمام توان و پشتوانه اقتصادی ما، صرف تحقیقات و هزینه های فراوری شد و به تازگی در حال دریافت تسهیلات هستیم تا بتوانیم این محصول را در مقیاس بالای صنعتی فراوری کنیم.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، وی همچنین بیان نمود: توسعه بازار و افزایش فروش و فراوری به قصد صادرات، یکی دیگر از برنامه های این شرکت است. با توجه به اینکه قیمت محصول ما بسیار پایین تر از نمونه مشابه خارجی است و از نظر کیفیت نیز فرق چندانی میان این دو نوع محصول نیست، استفاده از محصول وارداتی برای مصرف کننده ایرانی اصلاً توجیه ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1438

به "بومی سازی یک نانو ماده برای افزایش استحکام محصولات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومی سازی یک نانو ماده برای افزایش استحکام محصولات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید