ایران در ارمنستان خودرو می سازد (تور ارمنستان)

به گزارش آسمان فارس، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از ایجاد خط فراوری خودروی ایرانی در ارمنستان با هدف صادرات به کشورهای حوزه اوراسیا اطلاع داد.

ایران در ارمنستان خودرو می سازد (تور ارمنستان)

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش ایسنا، علیرضا پیمان پاک اظهار کرد: در این باره یک خودروساز ایرانی و یک سرمایه گذار از طرف ارمنستان اعلام آمادگی نموده اند که این موضوع به وسیله وزارت اقتصاد ارمنستان و وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ایران در حال پیگیری است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: موافقت اولیه برای احداث خط فراوری خودروی ایرانی در ارمنستان اجرا شده که بر اساس این موافقتنامه، طرح توجیهی آن آماده می گردد.

میلیاردها بیبی دوج آنی و بدون قرعه کشی، هدیه بگیرید.

میلیاردها بیبی دوج آنی و بدون قرعه کشی، هدیه بگیرید.

پیشنهاد امروز

yektanet-logo-sign

پیمان پاک با بیان اینکه در حوزه همکاری های خودرویی با ارمنستان تهاتر انجام نمی گردد، ادامه داد: بخش خصوصی ارمنستان، خودرو را از ایران خریداری و در بازار این کشور عرضه می نماید.

وی با بیان اینکه خودروهای صادر شده به ارمنستان محصول شرکت ایران خودرو هستند، گفت: تا به امروز سفارش گذاری 200 دستگاه خودرو به ارمنستان اجرا شده و در مرحله نخست صادرات خودرو به صورت آزمایشی بوده است و منتظریم که نتایج آن دیده گردد.

پیمان پاک اضافه کرد: در روند صادرات آنچه اهمیت دارد شبکه خدمات پس از فروش و در دسترس بودن قطعات است؛ از این رو با هماهنگی بخش خصوصی ارمنستان مقرر شد بعد از ارسال تعداد مقرر شده در مرحله نخست، شاهد افزایشی شدن روند صادرات خودرو به این کشور باشیم.

پیمان پاک با اشاره به اینکه ارمنستان جزو کشورهای حوزه اوراسیا است و تعرفه تجاری به این کشورها پرداخت نمی نماید، ادامه داد: امیدواریم که از این فرصت نهایت استفاده را ببریم و بتوانیم ارمنستان را به قطب فراوری و صادرات کالاها و محصولات ایرانی تبدیل کنیم.

رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران بعلاوه در این باره که آیا زمینه تهاتر کالا از ایران به ارمنستان فراهم شده است؟ گفت: هم اکنون گاز و برق تهاتر می گردد و وزارت اقتصاد ارمنستان در حال فراهم کردن شرایطی است که در سایر کالاها بتوان فرآیند تهاتر را دنبال کرد. لیست کالاهای مورد احتیاج دو کشور آنالیز و نهایی و بسترهای اقتصادی تعیین شده است و در سفری که به زودی به ارمنستان خواهیم داشت موافقنامه امضا و عملیات تهاتر با این کشور اجرایی می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 25 مهر 1401 بروزرسانی: 25 مهر 1401 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2084

به "ایران در ارمنستان خودرو می سازد (تور ارمنستان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در ارمنستان خودرو می سازد (تور ارمنستان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید